Gå til innhold

Fjerne region-lock på Wii?

Uncreative

Anbefalte innlegg

Fant nylig ut til min ergelse at i motsetning til 360/ps3 så er Wii region-locked, som betyr at de mange spill som bare kommer ut i USA/Japan ikke kan spilles i Norge. Dette er spesielt plagsomt i det at det ikke er så altfor mange Wii spill jeg er interesert i, og ett av de få er det nye "Arc Rise Fantasia", som var utgitt i USA men ser ut til å ikke komme til Europa. Dette spillet er japansk rolespill og er laget av mange som var med på "Tales of Symphonia" prosjektet, som er ett av favoritt spilla mine noensinne. I tillegg til at "Arc Rise Fantasia" ser ganske bra ut, så er Wii-oppfølgeren til "Tales of Symphonia" helt patetisk -.-.

Jeg googlet litt om emnet, og fann en god del sider som skrev om at det er mulig å fjerne region-locket med mods eller lignende, som blant annet

http://kotaku.com/5033564/wii-hack-does-region+free-gaming-relatively-easily-%5Bupdate%5D

Men det ser ut som de fleste artiklene er gamle, denne jeg linket til er fra 2008. Det er mange flere, men jeg er ikke sikker på integriteten etc.

Er det noen som vet mer om temaet? Kan jeg muligens få vite om det fortsatt er mulig i 2010, og kanskje linker til løsninger osv? Har aldri moddet på konsoll før, og er redd for å ødelegge Wiien eller noe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er fortsatt mulig, jeg softmoddet min Wii slik at jeg kan importere spill selv for bare noen få uker siden.

Først og fremst trenger du et 2GB SD-kort (tror du må passe på at det IKKE er av typen SDHC, bare "vanlig" SD... Er ikke helt sikker på detaljene her, men fant et som funket til 79,- på Clahs Olson), og det ene spillet som fortsatt funker på alle offisielle firmwares foreløpig er det første Lego Indiana Jones-spillet.

Link her om fremgangsmåten

Senere så må du bare laste ned et program som man booter gjennom Homebrew Channel for å kunne spille av spill fra andre regioner. Kan hende du må installere noen såkalte "ios"-filer først, men om du følger instrukser så burde det ikke være så vanskelig. Selv jeg klarte det :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...