zOu|_ Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Hei, har netopp anskaffet meg trådløs 54mbps ruter sak fra SMC. Denne er koblet opp mot min nextgentel ruter. Det jeg lurer på er om jeg skal disable dhcp funksjonen i SMC rutern? vil den da virke som et rent accesspunkt? og en ting til :-? Hva er ESSID? skal denne disables eller enables? takker for all hjelp:D Lenke til kommentar
knut Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Du bør endre ip'en til smc routeren slik at den passer inn i 10.0.0.xxx nettet som dhcp serveren på ngt boksenn deler ut. Så deaktiverer du dhcp servern, og så kobler du om ledningene. Altså ledning fra ngt til en av de fire lan portene på smc'en. Da vil den fungere som et rent aksesspunkt. ESSID kan ikke deaktiverers, men den kan gjemmes. Det vil si at det ikke er mulig å se det trådløse nettverket ditt med enkle scanne metoder. Det hindrer også muligheten til å koble til med klientkort som scanner med "any" som ssid. "any" vil på mange aksesspunkter og basestasjoner fungere selv om du har en annen id på nettverket. Lenke til kommentar
zOu|_ Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2003 sjef;) skal prøve dette nå Lenke til kommentar
enden Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 synes det er digg å bruke smc'n som dhcp jeg. Mye enklere å styre med enn netopian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå