^fmj Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Fins det en side der ute som viser hvilke cpuer en bestemt bærbar støtter? Eventuelt en oversikt over bioser som viser cpu-støtte. Mitt problembarn for tiden er en amilo pro V2000d Lenke til kommentar
ventle Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Last ned CPU-Z eller SIW, så får du vite alt du trenger å vite om prosessoren og brikkesettet som står i maskinen. Derfra er det bare å ta turen på wikipedia eller google og finne mer info. Litt kjapp googling (som jeg på ingen måte står inne for) antyder at det er en Celeron M340 og ett Intel 855GM brikkesett i maskinen din. I så fall er det Pentium M "Dothan"-prosessorer og deres Celeron-brødre som skal være kompatible. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 Jeg trodde også at det var veien å gå, men den gang ei. Kjøpte en pentium m, men den nektet å gå høyere enn 600mhz. Opplevde det sammen med en acer travelmate 240, men da fant en på forumet her en oversikt over cpuer som var testet og godkjent for akkurat den pcen. P4 desktop 2.4 ghz kjørte fint, mens en pentium 4-m kjørte bare på rundt 60%. Har ikke klart å finne det samme til amilo pro-en. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Pentiumen kjørte på 600mhz med hard belastning også? Pentium M har Speedstep, dvs de endrer klokkefrekvens etter behov, og Dothan kjører på 600Mhz når det ikke trengs mye kraft. Celeron har ikke Speedstep og kjører på full guffe hele tiden. Det kan være at maskinen din ikke støtter Speedstep i BIOS, men da ville jeg trodd den skulle kjørt konstant på maks hastighet hele tiden. Hvilket OS bruker du? Windows 2000 trenger egen driver fra Intel for at Speedstep skal fungere (I XP og nyere fungerer det uten driver). Sjekka om det har kommet ny BIOS til maskinen din? Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2010 Har nyeste bios, den kjørte på 600 uansett belastning ja. Har xp pro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå