Gå til innhold

Cpu-støtte oversikt til bærbare?

^fmj

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Last ned CPU-Z eller SIW, så får du vite alt du trenger å vite om prosessoren og brikkesettet som står i maskinen. Derfra er det bare å ta turen på wikipedia eller google og finne mer info.

Litt kjapp googling (som jeg på ingen måte står inne for) antyder at det er en Celeron M340 og ett Intel 855GM brikkesett i maskinen din. I så fall er det Pentium M "Dothan"-prosessorer og deres Celeron-brødre som skal være kompatible.

Lenke til kommentar

Jeg trodde også at det var veien å gå, men den gang ei. Kjøpte en pentium m, men den nektet å gå høyere enn 600mhz. Opplevde det sammen med en acer travelmate 240, men da fant en på forumet her en oversikt over cpuer som var testet og godkjent for akkurat den pcen. P4 desktop 2.4 ghz kjørte fint, mens en pentium 4-m kjørte bare på rundt 60%. Har ikke klart å finne det samme til amilo pro-en.

Lenke til kommentar

Pentiumen kjørte på 600mhz med hard belastning også? Pentium M har Speedstep, dvs de endrer klokkefrekvens etter behov, og Dothan kjører på 600Mhz når det ikke trengs mye kraft. Celeron har ikke Speedstep og kjører på full guffe hele tiden. Det kan være at maskinen din ikke støtter Speedstep i BIOS, men da ville jeg trodd den skulle kjørt konstant på maks hastighet hele tiden.

Hvilket OS bruker du? Windows 2000 trenger egen driver fra Intel for at Speedstep skal fungere (I XP og nyere fungerer det uten driver).

Sjekka om det har kommet ny BIOS til maskinen din?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...