Gunnolf Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Ok, var i kø for og bestille iPhone 4 men så fikk jeg høre noe fra Engadget.com (eller var det Gizmodo?) om at Apple planlegger og "brikke", altså gjøre telefonen din i ustand skulle du jailbreake den. Det er jeg ikke en stor fan over, så jeg har bestemt meg at min 3GS skal for være den siste iPhone jeg skal ha... Så, nå trenger jeg noen råd. Er litt keen på en Android telefon. Har tuklet litt med den nye X10 fra Sony Ericsson men er litt i tvil. Noen som har noen erfaringer? Noen forslag? Takker på forhånd Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Om du har råd til iPhone 4, så har du råd til gode telefoner. Du venter til de kommer til Norge, og kjøper HTC Desire Z / Desire HD. End of story. Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 Avhenger av hvor mye penger du vil legge i det og hvilke kvaliteter du er på jakt etter. Ville sett på HTC Desire, samt Desire HD og Desire Z naturligvis. Samsung Galaxy S og Samsung Wave er gode telefoner. X10 mini har fått god kritikk og hvis du er multimediaopptatt bør du sjekke ut Nokia N8. Som sagt, disse telefonene har svært forskjellige kvaliteter og pris. Kan du forsøke å gjøre det litt klarere hva som er viktig for deg? Lenke til kommentar
AudunXetrov Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Som Olannon sa, kommer det an på hvor mye penger du har tenkt å bruke på telefonen. Det er også relevant om det haster, og om du skal ha med eller uten abonnement. Om du har tenkt å legge litt penger i det, og kan vente litt, ville jeg gjort som diskutant foreslo, og skaffet en Desire HD når den kommer. Om du vil bruke litt mindre penger, kan du se på Desire (dog den er ikke så veldig mye billigere om du kjøper uten abonnement), Legend eller eventuelt Wildfire. Ellers har Huawei en mobil som ser ganske grei ut, ved U8230 aka Social. Denne kan være verdt en kikk. Samsungs TouchWiz interface ligner veldig på iOS om det er noe du er avhengig av, og da kan du skaffe f.eks. en Galaxy S. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Ok, var i kø for og bestille iPhone 4 men så fikk jeg høre noe fra Engadget.com (eller var det Gizmodo?) om at Apple planlegger og "brikke", altså gjøre telefonen din i ustand skulle du jailbreake den. Det er jeg ikke en stor fan over, så jeg har bestemt meg at min 3GS skal for være den siste iPhone jeg skal ha... Ikke for å starte en lang diskusjon, men når du skal kjøpe ny telefon så baserer du ditt valg på rykter du har kommet over på Internett? Er du klar over at "jailbreaking" nylig ble lovlig i statene? Lenke til kommentar
AudunXetrov Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Ikke for å starte en lang diskusjon, men når du skal kjøpe ny telefon så baserer du ditt valg på rykter du har kommet over på Internett? Er du klar over at "jailbreaking" nylig ble lovlig i statene? Hyssjj, nå har vi først fått ham bort fra gayPhone, nå må du ikke sende ham tilbake dit! Lenke til kommentar
aanseth Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Ikke for å starte en lang diskusjon, men når du skal kjøpe ny telefon så baserer du ditt valg på rykter du har kommet over på Internett? Er du klar over at "jailbreaking" nylig ble lovlig i statene? Hyssjj, nå har vi først fått ham bort fra gayPhone, nå må du ikke sende ham tilbake dit! Lenke til kommentar
Runar Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Ikke for å starte en lang diskusjon, men når du skal kjøpe ny telefon så baserer du ditt valg på rykter du har kommet over på Internett? Er du klar over at "jailbreaking" nylig ble lovlig i statene? Hyssjj, nå har vi først fått ham bort fra gayPhone, nå må du ikke sende ham tilbake dit! Hvilken telefon han kjøper er selvfølgelig helt opp til han selv å bestemme, men han bør ta valget på riktig grunnlag og ikke basert på (usanne) rykter. 2 Lenke til kommentar
Niram Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Hvis du er ute etter Android tlf hadde jeg nok venta HTC Desire HD, den kommer til å bli veldig bra! Hvis du absolutt må ha nå kan jeg anbefale Galaxy S. Har den selv, godt fornøyd Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Hvis du er ute etter Android tlf hadde jeg nok venta HTC Desire HD, den kommer til å bli veldig bra! Hvis du absolutt må ha nå kan jeg anbefale Galaxy S. Har den selv, godt fornøyd Desire Z også! Minst like god! Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Hadde vært fint om trådstarter kunne svart på spørsmål stilt underveis, da er det lettere å gi råd Lenke til kommentar
Gunnolf Skrevet 17. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2011 Beklager, har vært uten nett (takk til en fuck up fra NextGenTel...) så har ikke fått sjekket tråden! Men bare fordi å jailbreake en iPhone er blitt lovlig, betyr det ikke at Apple vil tilatte det i lengden. Dem kan fritt si i sine End User License Agreement at hvis telefonen blir utsatt for jailbreaking at dem kan deaktivere den. :/ Men har fremdeles ikke bestemt meg, har kjøpt meg en brukt Nokia e90 foreløpig, men N8 fra Nokia ser litt fristendes ut. Samme for Nokia N900. Lenke til kommentar
Olannon Skrevet 17. januar 2011 Del Skrevet 17. januar 2011 Har selv en N8 og er fornøyd Programvaren er ikke like god som iOS eller android, men den gjør det den trenger uten at det føles slitsomt/tungvint e.l. Hardwaremessig er den en drøm med veldig god lydkvalitet, det beste kameraet, masse minne, fleksibel i forhold til tilkoblinger og særdeles god byggekvalitet. Hvis dette er ting du setter pris på vil det være en god telefon. Hvis andre områder er i fokus bør du se på andre modeller Lenke til kommentar
spasibo Skrevet 18. januar 2011 Del Skrevet 18. januar 2011 (endret) . Endret 20. januar 2011 av spasibo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå