Gå til innhold

Sjefen "glemte" meg

Anbefalte innlegg

Når sjefen din sier at han/hun har glemt deg og det er derfor du ikke har blitt satt opp på vaktlister selv når du har sagt ifra om at du gjerne vil jobbe mer og du får beskjed om at du må ta mer initiativ til jobbing, hva synes dere at dette sier om sjefen din da?

På lørdag ble det vaktskifte, sjefen glemte å ringe meg å fortelle at jeg ikke skulle jobbe så jeg fikk mega dårlig tid for å komme tidsnok til min nieses 2 årsdag som jeg egentlig ikke kunne komme i siden jeg egentlig skulle jobbe.

Etter ombygging ble butikken jeg jobber i åpnet igjen idag. Alle ansatte var på jobb, men jeg var ikke satt opp. Når jeg konfronterte sjefen med dette etterpå sa hun at hun hadde fått "vondt" i magen når alle de ansatte stod der, men ikke jeg, men hun hadde glemt meg og da fikk jeg beskjed om at jeg må ta mer initiativ til jobbing selvom hun vet jeg jobber så mye som mulig.

Hva synes dere om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes at du burde ta over som sjef, og sparke henne gi henne sparken..

Dette er dårlig gjort.

Konfronter sjefen atter en gang, så går du høyere opp i systemene, til slutt finner du deg en ny jobb, og sier opp. På dagen.

Endret av diskutant
Lenke til kommentar

Når sjefen din sier at han/hun har glemt deg og det er derfor du ikke har blitt satt opp på vaktlister selv når du har sagt ifra om at du gjerne vil jobbe mer og du får beskjed om at du må ta mer initiativ til jobbing, hva synes dere at dette sier om sjefen din da?

Det er ikke godt å si. Har dette pågått lenge?. Hvis nei, så kan det godt hende at sjefen din faktisk forglemte seg.

Det kan jo også hende at de andre ansatte viser mer initiativ til å jobbe enn du gjør. Men dette er ikke noe vi kan svare på, det må du nesten se selv.

Men hvis det er slik at du faktisk tar mye initiativ til å jobbe, og sjefen din med viten og vilje holder deg utenfor, så vil jeg si at sjefen din har en mindre hyggelig agenda.

Etter ombygging ble butikken jeg jobber i åpnet igjen idag. Alle ansatte var på jobb, men jeg var ikke satt opp. Når jeg konfronterte sjefen med dette etterpå sa hun at hun hadde fått "vondt" i magen når alle de ansatte stod der, men ikke jeg, men hun hadde glemt meg og da fikk jeg beskjed om at jeg må ta mer initiativ til jobbing selvom hun vet jeg jobber så mye som mulig.

Hva synes dere om dette?

Du må nesten bare komme innom/ringe sjefen din oftere og be om flere vakter, si ja til å stille opp hvis noen er syk osv. Det er ikke helt uhørt at man kan bli skjøvet ned hvis man sier mye nei til uforutsette vakter o.l. Det er jo en ting du bør ha i bakhodet.

Men igjen, det er vanskelig for noen som her helt utenomforstående og si noe seriøst om akkurat din sjef og ditt problem. Vi vet jo strengt tatt bare om din side av saken.

Har du forresten en kontrakt som tilsier hvor mye du skal jobbe?. Hvis du har noe slikt kan du jo slå i bordet med den, og kreve en forbedring hvis du får for få vakter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...