Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Laptoptrøbbel, skjermen er svart hele tiden

Anbefalte innlegg

Min laptop nekter å vise noe fornuftig bilde på skjermen. Det eneste som vises når jeg starter den er en slags "tåke". Idet jeg starter maskinen er skjermen nær svart(det er lys i den) og etter noen sekunder begynner den å lysne med en slags gråhvit tåke som beveger seg over deler av skjermen før den etter en 20sekunders tid får samme farge som den startet med. Har prøvd å koble til en ekstern skjerm, men den får ikke noe signal. Det virker egentlig som om maskinen ikke starter ordentlig, og at det er GPU som har tatt kvelden?

Det som skjedde var at etter å ha bestemt meg for å ta en runde med starcraft2 og startet spillet, ble skjermen uten videre dekket av masse blå "striper" av noe slag vertikalt over skjermen. Samtidig frøys den delvis slik at jeg måtte holde inne strømknappen for å reboote. Bruker forresten en ekstern skjerm til vanlig og gjorde det nå også, derfor mistenker jeg ikke at det er selve skjermen som er defekt.

Er det noen som har peiling på hva dette egentlig kan være, eller har noe erfaring med det? Og det er vel mulig å få tak i filene på harddisken på en måte? Hvis ikke er det krise :(.

For info så gjelder det en ca. 3 år gammel Compal-laptop(MULTICOM) med en GeForce 9800GS(rimelig sikker på at det er den modellen) GPU.

Takk for hjelpen :)

Endret av fjoera
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...