IntelAmdAti Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 sitter her med en pc som ikke vil boote. den har raid og win98se installert, når jeg starter den opp kommer det windows beskyttelse feil og jeg må starte omigjen. det beste ville være å fikse det problemet, men jeg har ikke klart det og prøver nå å installere OS omigjen. jeg har prøvd å installere win98se og win2k, jeg har raid driver på diskett, det er viktig at ingenting på diskene blir slettet og det gjør reinstall vanskelig, hver gang jeg har prøvd å reinstallere så vil installasjonsprogget formatere... setter pris på all hjelp! Lenke til kommentar
tjoo.. Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Win2k kan vel bare kjøre NTFS, da må han formatere pga. 98 bruker FAT. Altså må du instalere 98. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2003 det er vel mulig å konvertere ifra FAT32 til NTFS? går fint å installere win98se, samme for meg om det er xp eller 2k også. Lenke til kommentar
enden Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 win2k kan da virkelig kjøre på fat? Det er vel heller at det anbefales ntfs Lenke til kommentar
tjoo.. Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Jo, selfølgelig takler win2k FAT. (er litt trøtt i dag, har ikke sovet på 2døgn) Lenke til kommentar
vegz0r Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Win2k kan vel bare kjøre NTFS, da må han formatere pga. 98 bruker FAT. Altså må du instalere 98. Win2k støtter både FAT og NTFS.. Lenke til kommentar
tjoo.. Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Du kan instalere uten å formatere (skal ikke være noe problem det) Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Med Win2k kan du velge å innstalere i en egen folder, som du kan velge. Prøv å innstaler den i noe annet en standard folderen. Du vil da kunne boote i begge. Så om du vil bli kvitt din 98 innstalasjon så bare sletter du de filene fra Win2k. Det har jeg gjort 4 ganger nå (win2k "oppå" win2k da, rører ikke 9x). Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2003 minner på at det er raid på pcen, altså 2 disker som jobber som 1. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2003 bare glem hele reinstall greia, la oss konsentrere oss om windows beskyttelse feilen istedet. skal jeg reinstallere OS så må jeg sikkert formatere likevel og det er ikke aktuelt... jeg har oppstartsdiskett og win98se cd, og "windows beskyttelse feil - du må starte maskinen på nytt" høres jo ganske reparerbart ut. Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 tror nok kanskje at du må formatere uannsett, pga at hvis det er en Windows beskyttelse så er det vel lite trolig at det kan fikses uten formatering. eller jo en måte å fikse det på. du har sikkert en Windows plate i huset, om du har det så tror jeg at det skal gå an å gjenoprette Windows installasjonen, det går iallefall an å XP, men å huske at det gikk i de andre Windows versjonene også. hvis du gjenoppretter Windows installasjonen så blir ingenting ødelagt bare at man gjør at windows blir sånn som den var når du installerte den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå