Carlgutt Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) Hei jeg måtte levere skole pcen til reparasjon hos en sånn data labb vi har på skolen, problemet med den var at den var helt død jeg fikk beskjed om at det enten var hovedkorte eller grafikkort hadde rykt (husker ikke hvilket). Mens den ble leverte fikk jeg en låne pc som de hadde fysisk flyttet harddisken min til (den kan bare tas ut og festes). Jeg hadde alle filene mine og alt fungerte fint. Når jeg fikk tilbake den gamle pcen og satt inn harddisken så jeg at de hadde installert windows 7 på den uten at jeg egentlig hadde spurt om det. Når jeg skulle logge inn på pcen funket ikke dette og jeg ble nødt til å levere den inn igjen. Vi har sånn regel på skolen at du må lagre alle viktige ting på D harddisken (vi har C og D) vis du skal være sikker på at det ikke skal bli slettet. Jeg ga likevel beskjed om at jeg hadde noen viktige filer på C-disken og spurte om de kunne la være og slette noe, de sa de skulle prøve å fikse det. Når jeg fikk tilbake PCen var den helt ren alt hadde blitt slettet, både på C og D disken. Hva er det egentlig som har skjedd? Har jeg noe mulighet for å få tilbake filene mine? Mistet noen utrolig viktig ting som jeg ikke hadde backup av (ja jeg vet). Men jeg skjønner liksom ikke helt når alt ble slettet. På den pcen jeg lånte hadde jeg jo alle filene mine, men med engang harddisken ble satt inn i den gamle pcen min som de hadde installert windows 7 i er alt borte? Endret 15. oktober 2010 av Carlgutt Lenke til kommentar
War Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) men med engang harddisken ble satt inn i den gamle pcen min som de hadde installert windows 7 i er alt borte? Borte med en gang eller etter at skolen hadde den inne for fix? Kjør er recoveryprogram på disken med filer uten OS på. Napp ut kablen på den disken de ikke skal messe med neste gang du leverer. Endret 14. oktober 2010 av War Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) men med engang harddisken ble satt inn i den gamle pcen min som de hadde installert windows 7 i er alt borte? Borte med en gang eller etter at skolen hadde den inne for fix? Kjør er recoveryprogram på disken med filer uten OS på. Napp ut kablen på den disken de ikke skal messe med neste gang du leverer. Når de satt inn harddisken på pcen så jeg at de hadde installert windows 7. Men jeg hadde problemer med å logge på pcen med bruker navne og passordet mitt så jeg måtte levere den inn igjen med en gang (med harddisken i) så de kunne fikse det. Harddisken er ikke ekstern den hører til pcen, men det er et stort antall av like pcer her på skolen så når folk har problemer med pcen er det vanlig at de tar ut harddisken og setter den i en låne pcen du får så du kan fortsette med skole arbeidet mens de fikser pcen din.. Endret 14. oktober 2010 av Carlgutt Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Ikke lagre noe på hardisken, ikke bruk den. Jeg har gode erfaringer med getdataback. En ting jeg ikke helt skjønte, du sa at de hadde installert win 7 når du fikk den tilbake, har laptopen to harddisker? Det at de sletter både C og D er jo helt utrolig dårlig. Ta det opp med de som fikset pcen, de burde jo ta på seg recovery-jobben, om det er lurt å la dem tukle enda mer med maskinen er en annen sak. 1 Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) Jeg har ærlig ikke talt peiling Fmj jeg er helt oppgitt og kan ikke så mye om PC selv noe som bare gjør det ennå vanskeligere å snakke med disse gutta som nettopp har begynt å jobbe der virker det som. Jeg hadde jo harddisken selv på låne PCen jeg brukte så jeg fikk litt sjokk når jeg så at det var blitt installert windows 7 på den gamle pcen min. Jeg mener å huske at jeg så at han puttet harddisken min inn i pcen igjen, men det var ganske fult på data rommet akkurat da så kan være jeg overså noe. Om jeg har fått en helt ny harddisk er jeg jo i vertfall screwd. edit: mener ikke at de er helt inkompetente der altså de har jo veldig mye arbeid og det er jo delvis min feil også som ikke sørget for å ta back up osv. Endret 14. oktober 2010 av Carlgutt Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Getdataback er veldig greit å bruke, det er verdt et forsøk. Han la inn win 7 etter at han hadde montert harddisken din? Eller fikk du ut pcen med en gang etterpå? Hva heter pcen? Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) Han satt inn harddisken min også startet han PCen (mens jeg sto foran) når jeg så på innlogging skjermen så jeg at windows 7 var blitt installert. PCen min er den dere typiske Thinkpad lenovo R61i tror jeg den heter. Tror den er en ganske vanlig skole PC som blir brukt flere steder i landet. Endret 14. oktober 2010 av Carlgutt Lenke til kommentar
Carlgutt Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 Fikk fikset det, de hadde satt feil harddisk inn i den ny pcen min, jeg gikk opp på labben og der hadde de ennå den gamle harddisken min i den pcen jeg hadde lånt. Hurra takk for hjelpen! Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Aha, skjønte liksom ikke hvordan de kunne ha installert win 7 på harddisken din som du hadde hatt i lånemaskinen. Med mindre pcen din hadde to harddisker. Bra det ordnet seg! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå