Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva er reglene for salg av importkjøretøy? + Prisoverslag Saab 900GLS 1980

Centuss

Anbefalte innlegg

Hei.

Nylig importert en Saab 900 GLS 1980 (registrert i 79' så er tatt inn som bevaringsverdig veteranbil). Finnes det noen regler for om man har lov til å selge bilen videre etter en viss tidsperiode eller kan man selge den med en gang?

Lurte også litt på om noen hadde en anelse hva jeg kan få for bilen.

- Gått rundt 270000 km

- Rustne hjulbuer, eneste stedet også.

- Automat

- Mer eller mindre strøkent interiør

- 100 hk

- Bra servicehistorikk fram til ca. 2005 da forrige eier byttet bil og dette ble reservebil

Hva tror godtfolket? Husk å ta i betraktning at i skrivende stund finnes det ikke noen Saab 900 til salgs her i landet etter hva jeg har klart å søkt meg fram til (Finn.no og Autodb.no). Mest sannsynlig også bare et av få eksemplarer av GLS versjonen i Norge også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sant det. Nei, dessverre er GLS med kun 1 forgasser. Spørs om ikke det skulle vært to ettersom det var oppgitt 107 hester i det svenske vognkortet, men når jeg kikker i instruksjonsboken står det at 107 hester tilsvarer to forgassere og 100 hester tilsvarer 1 forgasser. Hmm.

Sant som du sier, det er jo Turbo-utgavene som faktisk er ettertraktede, spørs om det ikke bare er bedre å beholde den til jeg får sett hva markedsprisen faktisk ligger på.

Takk for svar :) .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...