T.O.E Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Første gang jeg bygger, men jeg skulle tro jeg har koblet alt riktig i pc'n, men når jeg kobler skjermen til skjermkortet, så får jeg bare "no signal" på skjermen. Hva kan problemet være? Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 En "vanlig" feil det der... Har du koblet til strøm til skjermkortet? Har du koblet til 4-pin strøm til CPU? Er kjølingen til CPU i orden? Er RAM-brikkene 100% nedi sporene sine? 1 Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) En "vanlig" feil det der... Har du koblet til strøm til skjermkortet? Får ikke skjermkortet strøm av hovedkortet? Har ikke koblet noe direkte til skjermkortet, bare satt det på plass. Har du koblet til 4-pin strøm til CPU? jaaa, den står koblet til CPU_FAN Er kjølingen til CPU i orden? I orden? Vel, vifta går rundt, så tror det Er RAM-brikkene 100% nedi sporene sine? ja, det er de Men la merke til at DRAM_LED lyset lyste rødt i noen sekunder før den sluknet rett etter jeg skrur på pc'n. Har det noe å si? Endret 14. oktober 2010 av T.O.E Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) De fleste skjermkort trenger strøm fra PSU, sjekk om det er et "ledig" spor bak på skjermkortet ditt. Er du heldig, så er saken løst Endret 14. oktober 2010 av KoKo_ 1 Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) Der har vi problemet ja Men den som skal kobles inn i skjermkortet, har to utløp som kan kobles til PSU. skal begge kobles til? EDIT: Hva er den flate breie HDD Cable for? Jeg ser hvor den passer, men skjønner ikke helt hva jeg skal med den? Endret 14. oktober 2010 av T.O.E Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Den brede HDD-kabelen er for eldre harddisker (IDE-disker). Ellers så er jeg usikker på hva du mener med de to utløpene? PCen er oppe og går nå? Lenke til kommentar
T.O.E Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 Pc'n er oppe å går, men tror jeg har koblet feil siden jeg har fremdeles problemer Postet problemet mitt her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå