daddydoug Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Hei Går i 2. klasse studiespesialserende, vi har blitt utdelt hver vår bærbare pc som vi betaler 800 kroner i året for så får vi beholde den når vi går ut av 3. klasse. Det har seg sånn at på maskinene så er det innstallert et program som "filmer" skjermene våre og lærerene kan se hva vi gjør når vi er tilkoblet samme nettverk som dem. Det står ingenting om denne overvåkningen i betingelsene til skolen, heller ikke betingelsene for pc avtalene. Administrasjonen på skolen har bekreftet programmets funksjon og demonstrert til noen elever hvordan det fungerer. Spørsmålet er om det er lovlig, høres ikke lovlig ut med tanke på at hverken jeg eller mine foreldre har skrevet under på noe som sier at jeg godtar at skjermen min overvåkes. Programmet er ikke tatt i bruk hittil, men kommer til å bli brukt aktivt resten av skoleåret har vi fått bekreftet fra lærerene. Det andre problemet er hvordan gå frem, hvis jeg sier at det ikke er lovlig siden vi ikke har skrevet under på noe kommer administrasjonen til å sende ut skrift som vi må underskrive hvis ikke får vi ikke bruke pc på skolen, men det neste spørsmålet blir om hvor vitt de kan gjøre dette i og med at vi betaler en årlig sum for pc'en, men jeg er fortsatt ikke sikker på om vi eller skolen er eier av pc'en. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Hva ER avtalen? -og det er vell ikke du som signerer ettersom at du går i andre klasse regner jeg med at du ikke er 18. Lenke til kommentar
daddydoug Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2010 riktig, foreldrene mine signerte. Fant enda et reglement som er relevant som tyder på at de faktisk kanskje har lov, dumt av meg å overse det er dette som står: 7.1 Skolen har rett til å søke tilgang til den enkelte brukers reserverte områder i nettverket, servere, disker, på PCene eller annet utstyr med sikte på: (1) å sikre anleggets funksjonalitet, eller (2) kontrollere at brukeren ikke krenker eller har krenket skolens ordensreglement eller dette reglements bestemmelser Det forutsettes at slik tilgang bare søkes når det er av betydning for driften eller skolens ansvar, eller av hensyn til undervisning og prøve/eksamensavikling. Er fra pdf så er helt facka format tar veldig lang tid og rette opp så orker ikke.. tror løpet er kjørt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå