Razorlight Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Har i det siste opplevd knitring og forstyrrelser under avspilling av lyd etc. Det har egentlig ikke vært noe problem, men i det siste har det blitt mere og mere, på en måte. Det kan stoppe helt opp i noen bittesmå sekunder, og starte på, eller det kan være bare skurring nå og da. Pc'en har ikke falt ned, så det kan nesten umulig være en påført skade etter smell imot noe. Noen som har det minste peilig? Just in case, det er en HP G62. Lenke til kommentar
Razorlight Skrevet 18. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2010 Nå er pc'en mer som ubrukbar. Lyden går ofte til helv*ete" og pc'en lagger helt forferdelig. Som regel ordner det seg etter restart, og det kan holde seg bra alt i fra 5 minutter til 24 timer. Det er helt forferdelig å bruke pc'en nå. Har reinstallert lyddriverene to ganger, har også sjekket at tilstanden er okei, ifølge Enhetsbehandling. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 (endret) Smarteste du gjør er å levere den på service, enten der du kjøpte den eller direkte til autorisert verksted hvis du har kvittering. Dersom du leverer den til butikken bør du være klar over at de fleste forhandlere bruker eksterne verksteder, ofte via "snail-mail", og vi er midt i juletider. Du får lånemaskin hvis du har behov og de har inne. edit: Det er ikke behovsprøvd altså, du får lånemaskin hvis du vil ha. Endret 18. desember 2010 av srbz Lenke til kommentar
Razorlight Skrevet 18. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2010 Smarteste du gjør er å levere den på service, enten der du kjøpte den eller direkte til autorisert verksted hvis du har kvittering. Dersom du leverer den til butikken bør du være klar over at de fleste forhandlere bruker eksterne verksteder, ofte via "snail-mail", og vi er midt i juletider. Du får lånemaskin hvis du har behov og de har inne. edit: Det er ikke behovsprøvd altså, du får lånemaskin hvis du vil ha. Haha, okei. Noen ganger kommer laggen sammen med denne beskjed, i Firefox. "Et skript ser ikke ut til å svare. Vil du avslutte det eller vente å se om det svarer? http://b.static.ak.fbcdn.net/rsrc.php/y7/r/RzdTfm0oVTq.js:6" Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 18. desember 2010 Del Skrevet 18. desember 2010 (endret) Kan hjelpe litt mer om du kommer med spesifikasjoner, er dette en bærbar eller en stasjonær pc? Er det en stasjonær pc kan du jo prøve å koble av lydkortet og se om det lar seg gjøre å bruke det integrerte skjermkortet på hovedkortet , men er det sånn at dette er et integrert skjermkort er det sjeldent noe mye du kan gjøre. Edit : Ser det er en laptop, da bør du kun gjøre det som står nedenfor. Uansett kan det være greit å sjekke om pcen er : *Ikke fullstappet av støv over alt. *Ikke har noen form for varmeproblemer (viftene bør gå rundt og ledninger bør ikke hindre luftflyten). Endret 18. desember 2010 av Malvado Lenke til kommentar
Razorlight Skrevet 2. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2011 Fortsatt trøbbel. PC'en kan plutseig begynne å lagge, og lyd kommer ut som robotlyder. Dette skjer spesielt når jeg ser film og hører musikk. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Foreslår du tar backup av viktige data og kjører reinstall av PC. På slike laptops trykker man vanligvis F11, for å gjenopprette den slik den var når du fikk maskinen. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Er ikke sikkert en reinstall er løsningen her, ofte kan det føre til vondt blir verre. Anbefaler brukeren å prøve å reinstallere driverne til det integrerte lydkortet, eventuelt ta seg en tur innom produsentens hjemmeside og få oppdaterte drivere der. Hjelper ikke det så anbefaler jeg at han kjører en Live linux distribusjon som kan lastes ned så han får testet operativsystemet direkte fra cd / dvd. Lenke til kommentar
Razorlight Skrevet 2. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2011 Er ikke sikkert en reinstall er løsningen her, ofte kan det føre til vondt blir verre. Anbefaler brukeren å prøve å reinstallere driverne til det integrerte lydkortet, eventuelt ta seg en tur innom produsentens hjemmeside og få oppdaterte drivere der. Hjelper ikke det så anbefaler jeg at han kjører en Live linux distribusjon som kan lastes ned så han får testet operativsystemet direkte fra cd / dvd. Hva hjelper det at jeg kjører Linux? Har forsåvidt en CD med Ubuntu som jeg kan bruke. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 2. januar 2011 Del Skrevet 2. januar 2011 Er ikke sikkert en reinstall er løsningen her, ofte kan det føre til vondt blir verre. Anbefaler brukeren å prøve å reinstallere driverne til det integrerte lydkortet, eventuelt ta seg en tur innom produsentens hjemmeside og få oppdaterte drivere der. Hjelper ikke det så anbefaler jeg at han kjører en Live linux distribusjon som kan lastes ned så han får testet operativsystemet direkte fra cd / dvd. Hva hjelper det at jeg kjører Linux? Har forsåvidt en CD med Ubuntu som jeg kan bruke. Grunnen til at jeg ber deg kjøre en linux versjon som kan kjøres direkte fra Cd/dvd og som ikke behøver innstalasjon er for at du skal kunne teste lyden i et annet operativsystem sånn at du kan utelukke eventuelle feil på drivere eller OS oppdatering hos Windows 7. Lenke til kommentar
Razorlight Skrevet 2. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2011 Er ikke sikkert en reinstall er løsningen her, ofte kan det føre til vondt blir verre. Anbefaler brukeren å prøve å reinstallere driverne til det integrerte lydkortet, eventuelt ta seg en tur innom produsentens hjemmeside og få oppdaterte drivere der. Hjelper ikke det så anbefaler jeg at han kjører en Live linux distribusjon som kan lastes ned så han får testet operativsystemet direkte fra cd / dvd. Hva hjelper det at jeg kjører Linux? Har forsåvidt en CD med Ubuntu som jeg kan bruke. Grunnen til at jeg ber deg kjøre en linux versjon som kan kjøres direkte fra Cd/dvd og som ikke behøver innstalasjon er for at du skal kunne teste lyden i et annet operativsystem sånn at du kan utelukke eventuelle feil på drivere eller OS oppdatering hos Windows 7. Okei. Da skal jeg boote Ubuntu via CD-rom imorgen! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 Er ikke sikkert en reinstall er løsningen her, ofte kan det føre til vondt blir verre. Grunnen til at jeg foreslo det, var at det hadde gått lang tid siden tråden ble startet. En reinstall vil legge inn Windows + drivere automatisk. Da vil jo maskinen softwaremessig være lik da den fungerte OK. Ellers er det selvsagt mange ting en kunne ha prøvd (Rydding av disk, defrag, drivere, nettleser osv). Når det ikke har skjedd noe på så lang tid, så kan det være greit å røske opp fra roten... Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 3. januar 2011 Del Skrevet 3. januar 2011 (endret) Grunnen til at jeg foreslo det, var at det hadde gått lang tid siden tråden ble startet. En reinstall vil legge inn Windows + drivere automatisk. Da vil jo maskinen softwaremessig være lik da den fungerte OK. Ellers er det selvsagt mange ting en kunne ha prøvd (Rydding av disk, defrag, drivere, nettleser osv). Når det ikke har skjedd noe på så lang tid, så kan det være greit å røske opp fra roten... Edit : Windows update legger ikke inn automatisk den siste driveren, i noen tilfeller har den også greid å rote med driveren som legges inn. Du tar jo utgangspunkt i at det er en software feil, om det viser seg å være en hardware feil så har man da brukt mange timer på å reinstallere og oppdatere drivere. Sånn sett er det best å sjekke litt kjapt hvor problemet er. I mange tilfeller så kan det være at en oppdatering av lydkortdriveren er alt som skal til. Men jeg er enig med deg at i noen tilfeller kan det være lurt med en reinstall av windows, men som en hovedregel er dette noe jeg personlig prøver å unngå så mye som mulig med mindre det er helt klart at man må. Endret 3. januar 2011 av Malvado Lenke til kommentar
srbz Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Knitringen, forekommer den både når du bruker de integrerte høyttalerne og når du bruker minijack? Lenke til kommentar
Razorlight Skrevet 4. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2011 Knitringen, forekommer den både når du bruker de integrerte høyttalerne og når du bruker minijack? Ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå