Gå til innhold

bytte keyboard på laptop

festen

Anbefalte innlegg

Om jeg bestiller et amerikansk keyboard billig, kan jeg da flytte over det norske tegnsettet, eller flytte over alle tastene til det? jeg ser jo enter tastenene er helt forskjellige. Vil de tastene jeg alt har passe på det nye? Er det likt under tastelokkene på et amerikansk og et norsk laptop keyboard?

Endret av festen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ofte er det noen fysiske forskjeller mellom amerikanske og norske tastaturer som kan skape trøbbel når du skal putte inn de forskjellige tastene. Laptopen min har amerikansk, og stort sett funker det veldig fint, men for eksempel <> er ikke der de skulle ha vært når jeg bytter til norsk layout. Det finnes dog også fordeler med amerikansk layout over norsk. Koding går en god del bedre på grunn av plassering av []{}()<>/\, og generelt mindre styr med alt gr, etc. Bytte mellom norsk og amerikansk layout for æøå går på et tastetrykk (alt+shift) når man har lagt til norsk som sekundær layout.

Skal du imidlertid bare skrive vanlig tekst på maskina, er det nok greiere med norsk layout, selv om det går greit, det også.

Endret av Bl4cKnD
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...