marcuswaldal Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Har akkurat fått meg et X-Fi XtremeGamer Fatal1ty Pro Series lydkort for en veldig billig penge, også lurer jeg på hvilke kabler jeg trenger for og kunne få til 5.1 følelsen med anlegget mitt.(Bruker forsterker, ikke pc anlegg)Akkurat nå kjører jeg en vanlig AUX kabel, men lyden blir til tider helt merkelig, og når man kjører en "channel-test" er det bare Front L-R som fungerer. Forsterkeren registrerer heller ikke at det noen andre kanaler som er koblet til. Håper noen kan svare meg på dette, har veldig lyst til og få lydkortet til og fungere siden jeg er vant med en vanlig hovedkort lydsystem "/ Takk for alle svar! Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Du trenger tre minijack ut fra kortet. Lenke til kommentar
marcuswaldal Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 Du trenger tre minijack ut fra kortet. Captain Obvious Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Hvilke tilkoplinger er det på forsterkeren? Lenke til kommentar
marcuswaldal Skrevet 3. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2011 Hei igjen. Jeg ga opp hele lydkort-prosjektet og har nå gått over til å kjøre en optisk kabel ut ifra hovedkortet og inn i forsterkeren. Forsterkeren registrerer nå 5.1 signalene som kommer fra pcen, og DTS filmer kjører kjempe flott i anlegget! Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 4. januar 2011 Del Skrevet 4. januar 2011 Du må bruke 3stk stereo jack -> RCA (rød/hvit) Da skal du få lyd i flere kanaler. Du kan også bruke en pussig kabel Creative er glad i, og det er en digital jack til coax. Generell lyd i Windows blir stereo, men så fort lyd sendes som DD5.1 eller DTS blir det flere kanaler. Creative er rett og slett håpløse, tror ikke de har innsett at folk bruker forsterkere nå for tiden... Asus har vært litt flinkere siste tiden, der har de faktisk montert på både optisk og coax Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå