Gå til innhold

Treg Desktop

Anbefalte innlegg

Hei allesammen, Det har seg slik at desktopen plutselig plig uresponsiv og laggy uten noen tilsynelatende årsak. Jeg har ikke gjort noe spesielt før dette skjer og ser ingen trigger til dette.

Hadde håpet på om noen kunne hjelpe til med å finne årsaken og ev. få orden på dette.

Vedlagt er screen cap med relevant info.

Takker på forhånd for hjelpen.

:)

Hilsen Balthier

post-215476-1287065464,3771_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å slå av skrivebordseffekter og plasmaene? Om det ordner problemet, legg til en og en plasma og avslutt med kwin; se når problemet returnerer.

Men hva som skjuler seg bak den strategisk plasserte sysmtem monitor er vel det store spørsmålet ;)

Lenke til kommentar

Hehe. Skulle du likt å vite. :p

Vel, fant ut at det er fordi jeg kjører stop kdm, start kdm fra tty. Etter dette er gjort et par ganger skjer det funny stuff.

Jeg kjører kommandoene fordi venstre skjermen slutter å gi signal etter at jeg bytter kanal på receiver/tv og hele grafikk greia må da restartes for å gjenopprette bildet, dersom jeg senere ønsker å benytte skjermen igjen.

Har søkt vid og vank etter en løsning, alas, inget har dukket opp enda.

Jeg angrer så meget på at jeg kjøpte et radeon kort nå. Det er et mareritt å få det til å funke med linux.

Lenke til kommentar

Mye godt i denna tråden.. Har nå tilbakestilt ctr+alt+backspace + at jeg ved å koble hdmi rett til tven har fixet all grums i forhold til forsvinnende bilde og/eller lydspor. :D

takk allesammen!

Det eneste som er et lite aber akk. nu er at vinduer ofte åpnes i sidevinduet.

Har gått til:

"System Settings>Display>MultipleMonitors: Show unmanaged windows on: Display 1"

Men allikevel åpnes enkelte vinduer som f.eks. GiMP bildevindu i sidedisplay: 2.

-Balthy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...