Missen Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Etter jul skal jeg kanskje reise til utlandet i 3 mnd og ta spansk, er samme nivå som på vgs, bare at det taes i utlandet. I over ett år har jeg jobbet i en matvarebutikk som jeg trives godt i. Er det mulig å få permisjon fra jobben i disse mnd? Vil nødig slutte i jobben pga disse studiene. Bedriften har tariffavtale, vet ikke om dette har noe å si. På forhånd takk. Lenke til kommentar
Data-Geir Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Det med permisjoner bl.a. regulert av Arbeidsmiljøloven Kapittel 12, og § 12-11 omhandler permisjon ved utdanning. Ut fra hovedreglene her fyller du ikke kravene til arbeidstid. Det kan være andre (bedre) bestemmelser i tariffavtalen. AML § 12-11 Det bør likevel ikke være noe i veien for at du snakker med arbeidsgiveren din om dette. Lenke til kommentar
Geggse Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Tviler på du har rett på permisjon så lenge det ikke er relevant i forhold til butikkjobben. Dersom har har en snill daglig leder, kan han kanskje gi deg "fri" i 3 mnd. Evt, kan du bli nødt til å si opp, men at du får jobben tilbake når du kommer hjem igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå