Gå til innhold

Sette opp VPN server?

Holmez

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan sette opp en VPN-server selv ja, men jeg skjønner ikke helt hva du oppnår med det i denne sammenheng?

Eller skal du lage en tilkobling som andre kan gå igjennom for å få amerikansk IP?

Sette opp selv er vell gratis? Men skal man ha fra andre er det vell månedsabonemang?

Lenke til kommentar

Ser man kan leie tilgang til VPN server for å få amerikansk ip til å se netflix osv... Er det mulig å sette opp en selv? På samme maskinen du bruker til å se amerikansk innhold?

"amerikansk ip" - det er kanskje en proxy du mener? VPN er ikke helt det samme.

Og bare for å ha nevnt det: enhver maskin du setter opp her hjemme vil få "norsk" ip adresse.

Lenke til kommentar

Ser man kan leie tilgang til VPN server for å få amerikansk ip til å se netflix osv... Er det mulig å sette opp en selv? På samme maskinen du bruker til å se amerikansk innhold?

For det første :)

Ingenting som heter VPN server. VPN står for virtual private network.

VPN gir deg ingen ny ip. Det finnes selvsagt løsninger hvor man blir tildelt en ip via DHCP

for et kryptert dailup VPN men dette er ikke det du søker. VPN trenger heller ikke være kyptert.

Dette er en vanlig missforståelse som mange har rundt forkortelsen og bruken av ordet VPN.

Det du snakker om er en proxy. Du kan selvsagt sette opp en proxy selv men du vil fortsatt ha din norske IP siden denne er bundet til ISP som leverer internett tilgangen din.

Skal du ha en slik proxy må du sette opp en server i USA. Det er den eneste måten du kan hoste din egen proxy med amerikansk IP.

Amazon er vel det beste tipset jeg kan gi deg hvis du skal ha en proxy selv.

Lenke til kommentar

For det første :)

Ingenting som heter VPN server. VPN står for virtual private network.

....

Er det ingenting som heter VPN-server? Det var da litt drøyt. Hva er det microsoft forklarer her?

http://support.microsoft.com/kb/308208

Dersom man kobler seg opp i et VPN (mot en VPN server) og bruker VPNets gateway som sin gateway vil man utad ha IP-adressen for VPNets eksterne IP. Dersom VPN-serveren befinner seg i USA så vil (med mindre ting er snodig konfigurert) det være den amerikanske IPen netflix ser.

At dette kanskje er letter løst vha proxy er nok mulig, men det burde kunne gå an å gjøre med en VPN tilkobling dersom tjenesten tilbys.

Lenke til kommentar

Vil påstå at det er like enkelt å koble seg til VPN som det er en proxy, faktisk vil jeg påstå at det er lettere om man har Windows 7. Alt man trenger å gjøre er å sette opp tilkoblingen under "nettverks og delingssenter" og så kan man koble til og fra med to klikk fra skrivebordet.

Selv har jeg valgt å gå for Overplay.net som gir meg tilgang på VPN-servere i 12 land for den nette sum av $9.95 i måneden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...