Lekr Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Har jeg bare innbildt meg at LG kom med en touchskjerm med multitouch før apple gjorde? Må man nødvendigvis være først ute? Selv om det er det mest logiske, så er jeg ikke så sikker på at det stemmer. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 I all verden? Må Epplet råtne! Ja, for Apple er de eneste som patenterer helt vanlige ting vi alle tar for gitt. Så fordi det finne andre er like ille, så er det greit når apple oppfører seg dårlig? AtW Lenke til kommentar
Lange Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Man kan faktisk ta patent på noe andre folk allerede har gjort? >< Lenke til kommentar
Zappy Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Har ikke noe videre tro på at dette får noe videre konsekvenser for brukerne. Lenke til kommentar
MrMKE Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Vel.. dette er USA og ikke Europa. Men igjen så bær det finnes andre finger zoom patent som andre har også ettersom det var ikke Apple som oppfant zoom med multi-touch. Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Når kan man lese på hw-nettverket: "Må Microsoft råtne!" når de stjeler en god idé fra f.eks Apple og lanserer den som sin egen? Mitt svar: Aldri. Apple er definert som den store stygge ulven her, straks de leer på en finger for om mulig å tjene penger, lite eller mer, så fordømmes de nord og ned. De andre får gjøre som de vil. Hvis man hadde skrelt bort alle nå-gjør-Apple-ditt og nå-gjør-Apple-datt-sakene på Amobil ville det vel blitt lite igjen å skrive om? Og i hvert fall å diskutere? Is Windows a rip-off of Mac OSX? I think not: Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Når kan man lese på hw-nettverket: "Må Microsoft råtne!" når de stjeler en god idé fra f.eks Apple og lanserer den som sin egen? Mitt svar: Aldri. Apple er definert som den store stygge ulven her, straks de leer på en finger for om mulig å tjene penger, lite eller mer, så fordømmes de nord og ned. De andre får gjøre som de vil. Hvis man hadde skrelt bort alle nå-gjør-Apple-ditt og nå-gjør-Apple-datt-sakene på Amobil ville det vel blitt lite igjen å skrive om? Og i hvert fall å diskutere? Is Windows a rip-off of Mac OSX? I think not: Ærlig talt, om du ikke har sett kritikk mot MS her på forum, eller mer spesifikt mot MS sine patenter her på forumet, så kan du ikke ha lett særlig godt... AtW Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Nei, slik kritikk har jeg bedrevet utallige ganger. Lenke til kommentar
anotherzen Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Fint å vite at Apple tar en ide som Microsoft ga til Speilberg for filmen Minority Report (2002) og patenterer det ^^ Lenke til kommentar
aGal Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) Blir som å ta patent på i drite tur rævhølet... :!: Er vel bare Amerikansk patent(patetisk) de har fått... Endret 14. oktober 2010 av aGal Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Hele multitouch systemet til Apple er jo gammelt og absolutt ikke noe Apple har kommet med. Helt sinnsykt hvordan dem oppfører seg. Utviklingen går i helt feil retning med apple. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 De eneste som virkelig er smarte her er den amerikanske advokatbransjen. For hver ny patent som ruller inn blir det mer regler de må betales for å skrive brev til hverandre om. I Norge har staten regler for de meste, i USA har det private patenter på bortimot alt. Så kan man jo diskutere hva som er mest idiotisk. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Apple vil også stoppe oss fra å skrive hva vi vil i tekstmeldinger: http://www.tv2nyhetene.no/naa-vil-apple-stoppe-dine-slibrige-sexmeldinger-3314938.html Sorry Apple, selv om jeg elsker både iPhonen og Macen min, så begynner det å gå litt vel langt! Vær så snill å les denne artikkelen. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) Apple vil også stoppe oss fra å skrive hva vi vil i tekstmeldinger: http://www.tv2nyhetene.no/naa-vil-apple-stoppe-dine-slibrige-sexmeldinger-3314938.html Sorry Apple, selv om jeg elsker både iPhonen og Macen min, så begynner det å gå litt vel langt! Hah, du vet at amerikanerene har mer ytringsfrihet enn det VI har? Tror ikke man skal bekymre seg for mye for at de faktisk skal implementere det der. Skjønt tekstmeldinger er én ting, bare vent til Jobs finner ut hva facetime EGENTLIG brukes til. e: pokker, Runar kom meg i forkjøpet. Endret 14. oktober 2010 av Lilac1 Lenke til kommentar
SeaLion Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Apple har nok tenkt som så: "Hvis ikke vi patenterer det, så er det noen andre som patenterer det og rævkjørerer oss i retten (som jo har skjedd ganske mange ganger de siste årene). Når vi har patentet kan vi ikke bli rævkjørt av andre for dette og kan bruke tiden og kreftene på å utvikle noe nytt." Bortsett fra de som hater Apple uansett, Apple-hatboysene. De synes Apple er bedrident uansett hva de gjør. Unntatt hvis de går konkurs (noe som er lite sannsynlig). Lenke til kommentar
zoomsalabim Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Har noen tatt patent på 5 finger grep rundt utstikkende kroppsdeler med gjentatte vertikale bevegelser innenfor en gitt tidsperiode? 5 Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Vær så snill å les denne artikkelen. Aha, thanks Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Slike patenter setter i strid det jeg lærte på høyskolen om patenter i USA... nemlig at en ikke kunne patentere noe som var i bruk, eller som det var publisert artikler om, selv om det var en selv som tok det i bruk eller publiserte artiklene... Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Bortsett fra de som hater Apple uansett, Apple-hatboysene. De synes Apple er bedrident uansett hva de gjør. Unntatt hvis de går konkurs (noe som er lite sannsynlig). Hva for noe? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Apple har nok tenkt som så: "Hvis ikke vi patenterer det, så er det noen andre som patenterer det og rævkjørerer oss i retten (som jo har skjedd ganske mange ganger de siste årene). Når vi har patentet kan vi ikke bli rævkjørt av andre for dette og kan bruke tiden og kreftene på å utvikle noe nytt." Bortsett fra de som hater Apple uansett, Apple-hatboysene. De synes Apple er bedrident uansett hva de gjør. Unntatt hvis de går konkurs (noe som er lite sannsynlig). Jeg har vanskelig for å tro de kan bli rævkjørt i retten for det, igomed at de kan vise til "prior art". Ellers så har vel apple vist at de gladlig bruker tid og krefter på tullerettsaker mot andre, så jeg vet ikke helt hvorfor vi skal anta at de har så veldig edle hensikter. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg