Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Åpne sår på pungen

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Merkelige greier, for en uke siden ca merket jeg at den ene siden av pungen var litt rød og litt småsår, men tenkte ikke spesielt mer over det. Jeg dusja som normalt og gikk på jobb. Men etter et par dager begynte det å bli verre og når jeg kikka ned der ble jeg litt forskrekka til å begynne med. Det hadde nemlig utvikla seg til tre åpne sår som var fylt med en svart kjerne og med noe gult og hvitt greier rundt. Sannsynligvis puss.

Det svir ganske ille, men så kom jeg på at jeg hadde tidligere fått en krem av legen som var mot infeksjoner som heter Betnovat. Jeg begynte da å smøre på dette rundt og oppå området og det ble umiddelbart litt bedre.

Men det ser likevel ut som åpne sår fortsatt. Så nå går jeg rundt med en bomullspad teipet over så det ikke skal røre innsiden av underbuksa.

I tillegg smører jeg på Betnovat et par-tre ganger om dagen.

Har ikke vært til legen med dette enda. Men jeg synes det er litt rart.

Har aldri opplevd noe lignende tidligere og jeg har heller ikke vært i seksuell kontakt med noen på en god stund, så jeg tviler på at det er noe kjønnssykdom eller noe sånt. Men jeg begynte med Aldara krem rundt samme tiden da jeg har noen små kondylomer på penis. Jeg lurer på om det kanskje kan være Aldara-kremen som har kommet borti. Men jeg er usikker, spesielt siden det kun er skrotum som har disse sårene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har veldig lyst til å skrive: "Det er ingenting, du må bare skylle morgen og kveld med iskaldt vann i 10 minutt".

Hadde vært artig om du faktisk gjorde dette..

Kom deg til legen. Det er langt mer flaut om du drar om en uke og bare har en blodpose mellom bena.

Lenke til kommentar

Ja sant. Det er mye bedre nå da enn det var sist helg. Da var det riktig ille, med masse puss overalt og hele området var ganske vått. Men nå har f.eks ruren på det ene såret falt av og dette svir ganske.

Lenke til kommentar
Gjest deriants laugh

Men hva faen da, får man sånt i Norge da? Har ikke gjort noe spesielt den siste tida, bare vært hjemme. Ingenting uvanlig faktisk. Kan ikke forstå hvordan jeg skal ha fått det..

Snakka med legesenteret nå nettopp, de har jo selvfølgelig ingenting ledig. Men dem har diverse akuttimer, skal ringe i morgen tidlig og bestille. Tror jeg blir hjemme fra jobb også egentlig. Vet ikke hva jeg skal si på jobb for å få fri..

Lenke til kommentar

Tar heller fri, har en del legebesøk fra før av for tiden. Er for flaut å fortelle HVA det er snakk om. Har lest litt rundt kjøttetende bakterier og jeg tviler på at det kan være det. Det har ikke spredt seg noe spesielt den siste tiden og ikke har jeg vært syk heller denne uka. Dog fikk jeg feber den første dagen jeg merket dette. Men det gikk fort over. Denne uka har jeg dog vært rimelig normal i formen.

Lenke til kommentar

Nettopp, ok. Det går sikkert over, men jeg lurer på hva i all verden det kan ha kommet av i utgangspunktet. Spørs om det kan ha med den Aldara-kremer likevel altså. Jeg vet at den påvirker balansen av T-celler i kroppen og kanskje har dette ført til at immunforsvaret har vært mindre aktivt i dette området. Kan ikke se for meg noe annet "uvanlig" jeg har foretatt meg den siste tiden.

Får vel gå til legen og høre, få litt antibiotika også. Betnovat-kremen har jo fungert da, det er langt mindre hovnet opp nå. Men det kan være at bakteriene er der enda, derfor såret ikke ser ut til å gro. Vanligvis danner det seg jo en rur over sår. Det skjer ikke her ser det ut som.

Om noen lurer på hvordan det ser ut, har dere hatt trøske før? Såkalte hvite munnsår i munnen? Mer sånn ser det ut, bare med litt mer gult puss rundt, og i.

Lenke til kommentar

Fint lite, ingenting faktisk :)

Har kanskje svetta litt på pungen den tida der da, kan det potensielt ha vært sår som følge av grikking og gnukking tro? Som igjen, merkelig nok har blitt infisert? Nei, ingen vits i å spekulere. Det er der, så da får jeg bare ta det som det er! Freaker ikke ut enda vertfall :thumbup:

Lenke til kommentar

Gunfreak har vel det mest fornuftige svaret her av alle. Åpne sår burde behandles riktig hvis de ikke gror, faren for koldtbrann er faktisk større en man skulle tro :) Ta deg en tur til legen, er kansje litt flaut, men bedre en å sitte med pung steinane i hånda og en svær blod kulmp mellom beina hehe.

Lenke til kommentar

Ja, det har jo vært i over en uke nå, potensielt mer. Det fra først forrige Fredag ca at jeg la merke til at det hadde blitt puss der og at det plutselig så ut som åpne sår. Sånn har det da vært siden og jeg har vel brukt denne kremen i kanskje tre dager nå, potensielt fire. Og det har blitt mye bedre, definitivt. Det ser litt tørrere ut nå, først så det ut som en pøl av drit, når jeg tok av papiret jeg hadde plassert der. Papiret var også helt fuktig såsi og driiitmasse puss "ble med" på papiret. Da freaka jeg bittelitt, men det er jo sånn på alle sår. Puss består jo også av t-celler såvidt jeg har forstått, samt driten som blir skilt ut. Etter å ha begynt med kremen er pusset såsi vekk nå, er mer en svart skorpe igjen. Området rundt er rødt da. Men ikke spesielt sårt.

Så jeg venter ihvertfall med å pirke på skorpene. Vil ikke risikere å gjøre det verre. Vil helst ikke røre det overhodet, bortsett fra når jeg har på krem.

Lenke til kommentar

Var til legen i dag da. Han virket ikke veldig bekymret og sa at dersom det var noe som de kaller "kjøttetende" så hadde jeg vært død nå :p De typene sprer seg vistok innen få timer og er svært uvanlig.

Fikk en krem med litt antibiotika i, men ikke apocillin i tabletter da han sa det så ut som at kroppen min tok hånd om det bra.

Jævla rart likevel, skjønner ikke hva det kan ha kommet av. Legen sa det kan ha kommet av en liten rift også, og at tilfeldighetene har fått det til at det har kommet seg noe inn i såret. Det viser bare hvor utrolig snål kroppen kan være og de tingene som skjer med den :)

Lenke til kommentar

Sært. Ville jo tru at legen ville tatt en utvidet prøve av såret hvis det ser så jævlig ut som du har beskrevet. Bra at du fikk en krem for det da hehe.

Det som kan ha skjedd er at du har hatt et lite sår, og det har gnikket og gnukket mot låra og pungen og derfor blitt større. Det blir som en seddel med en liten rift, putt en i lomma så risikerer du at den blir mye større hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...