Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Jeg fraråder dere å handle med JPX.no!

Anbefalte innlegg

Aha, sendes fra utlandet. Da er det en liten snikavgift, men er det ulovlig? De bør kanskje endre det til ekspedisjonsgebyr e.l.

Vi vet jo ikke med sikkerhet at de bestiller fra DX. Godt mulig at de betaler frakt.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aha, sendes fra utlandet. Da er det en liten snikavgift, men er det ulovlig? De bør kanskje endre det til ekspedisjonsgebyr e.l.

Vi vet jo ikke med sikkerhet at de bestiller fra DX. Godt mulig at de betaler frakt.

Nei vi vet jo ikke at de bestiller fra DX men når varenumrene stemmer overens med DX sine sku nummer så kan man jo anta det.

Kanskje trådstarter kan opplyse om pakkene kommer direkte fra Kina? driver de med dropship fra DX er dette også enkelt å finne ut, da er det bare en klisterlapp som skjuler avsenders adresse, i dette tilfellet DX.

Ja jeg synes de heller burde ha endret det til eksp avgift.

Lenke til kommentar

Ja dette firmaet driver med snusk, hvordan kan de ta betalt for en forsendelse som ikke koster dem noe å sende? tror nok Økokrim og Skattetaten bør sjekke dette firmaet litt nøyere i sømmene, selv om det er registrert i mva registeret.

Ja vell? Hva er det de gjør ulovlig sier du?

I Norge så kan eg fint ta betalt kr 120 for ei baconpølse fra Esso + frakt. Selv om eg bare betalte kr 50 for den.

Ei Baconpølse fra Essoen i Norge blir ikke sendt rundt halve jordkloden, dessuten når du kjøper ei pølse fra Essoen så er det ikke oppgitt noe falsk frakt i prisen.

Men det er kanskje du som driver Jpx?

Men uansett, bestill fra Dealextreme selv, kan jo kjøpe 2 produkter til samme pris som en fra Jpx.

Om Jpx selger varer som Dropship via Dealextreme og tar betalt for frakt for sine kunder for en fraktpris som ikke eksisterer ja da er det noe som skurrer litt her.

Våra kära webmercs gör på precis samma sätt. Det är ju lagligt så varför är inte detta det?

For når en Webmercs sender en vare så er det ikke fri frakt, man betaler frakt til leverandøren.

Seriöst, tror du vi förbrukare betalar samma frakt som webmercs betalar till distributören när de beställer dropoff? Nu får du ge dig. Spelar ingen roll vad en har betalat i frakt, han kan ha fått pengar för att ta emot varan för allt vi vet, han har sin fulla rätt att ta vilken frakt han vill till dig, som köper varan.

Lenke til kommentar

Om Jpx selger varer som Dropship via Dealextreme og tar betalt for frakt for sine kunder for en fraktpris som ikke eksisterer ja da er det noe som skurrer litt her.

Koster det fortsatt ikke penger å sende skiten til sluttkundene?

Forresten, om jeg skriver klart og tydelig på nettsiden min at jeg vil ta 10.000 kroner i frakt for en stiftemaskin, så har jeg loven på min side når jeg fakturerer for det, selv om jeg ikke betalte et øre for frakten.

Lenke til kommentar

Selvom akkurat jpx tok overpris så får du jo ironisk nok et par fordeler via resellers :)

- De må ikke returnere i nærheten av så mye som småkunder, av elektronik stortsett opp i 60$+ før snakk om returer.

- Bedre garantitider hos dx, typisk 12-18måneder vs 2-6måneder.

- Bedre frakt tider, dx prioriterer pakking/utsending etter kundetype så hvor mange bestillinger.

mens en privatkunde sin pakke tar gjerne 7dager før sendt, kan ikke jeg huske sist jeg opplevde at en av pakkene mine ikke var pakket og levert til hk postal neste arbeidsdag.

- Bedre priser, som evnt kan gis videre til sluttkunden.

- får bruke API for bestillinger så de kan sette opp sin butikk til automatisk bestille ordren hos DX, så betales det ukentlig.

Og nei jeg har ikke noe med jpx og gjøre :) gitt opp dropship til norge, for sirup tollbehandling og lav tollgrense.

Ta betalt for frakt er heller ikke fyfy siden alle dropshippere betaler den dollarn ekstra for sporing, så ikke kunden kan si pakken aldri kom frem og måtte sende ut en ny.

Er et par ting jpx synder på derimot, salg av varer uten manualer godkjent i norge.

Selger også produkter ikke godkjent/lovlig selge i norge av elektronik.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...