heh115 Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Hei, Jeg vil bare advare folk her rundt i lande om å handle hos JPX.no. Jeg har handlet flere ganger hos de og de har elendig leveringstid + stiv pris på det meste. Eksempel 1. Bestilte en Vuvuzela. Det tok 22 dager før jeg fikk den hjem i posten. Eksempel 2. Bestilte et adapter til 15kr. Det har tatt 22 dager og den har enda ikke kommet til Norge og sporingsnummeret er enda ikke registrert. Jeg har sendt flere klager og spurt hvor den blir av, men da svarer de at det eneste jeg kan gjøre er å vente. Jeg har venta i 14 dager snart. Ikke noe har skjedd. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Det er vel Dealextreme produkter Lenke til kommentar
ayucon Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Varenr fra JPX matcher Dealextreme sine, så det er vel en enkel reseller. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Ja dette firmaet driver med snusk, hvordan kan de ta betalt for en forsendelse som ikke koster dem noe å sende? tror nok Økokrim og Skattetaten bør sjekke dette firmaet litt nøyere i sømmene, selv om det er registrert i mva registeret. Lenke til kommentar
heh115 Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2010 Åså? Det er likevell ikke en grunn for at det skal ta 22 dager å få en vuvuzela Lenke til kommentar
nomore Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Ja dette firmaet driver med snusk, hvordan kan de ta betalt for en forsendelse som ikke koster dem noe å sende? tror nok Økokrim og Skattetaten bør sjekke dette firmaet litt nøyere i sømmene, selv om det er registrert i mva registeret. Ja vell? Hva er det de gjør ulovlig sier du? I Norge så kan eg fint ta betalt kr 120 for ei baconpølse fra Esso + frakt. Selv om eg bare betalte kr 50 for den. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Åså? Det er likevell ikke en grunn for at det skal ta 22 dager å få en vuvuzela Dessverre. DealExtreme kan til tider være veldig trege med leveringen. Dette påvirker leveringen fra leverandøren(JPX) til deg. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Åså? Det er likevell ikke en grunn for at det skal ta 22 dager å få en vuvuzela Tar en 3-15 dager fra kina til norge, og deretter en del dager å få det fraktet rundt om i norge. så 22 dager er ikke så usansynlig. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) Det er vel det at de skriver det er fraktkostnader, men dealextreme sender gratis.Ergo, de skriver at det er fraktkostnader som ikke eksisterer.Hadde de kalt det tredje-parts gebyr eller noe, greit nok, men å skrive "brevpost".Spørsmålet blir hvorvidt de bestiller i kundens adresse ect. via dealextreme, slik at de selv ikke må betale frakt, eller om de bestiller til seg, for så å videresende.edit:Ser complex nå har kommentert det, det er som regel lang leveringstid på slikt, 3-4 uker har jeg selv måtte vente på ting ifra dealextreme. Endret 7. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
heh115 Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2010 Åså? Det er likevell ikke en grunn for at det skal ta 22 dager å få en vuvuzela Tar en 3-15 dager fra kina til norge, og deretter en del dager å få det fraktet rundt om i norge. så 22 dager er ikke så usansynlig. d tar syv dager å sende a-post rundt jordkloden. Den er foresten made in germany. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Men det kan og ta 7 dager før noen gidder å pakke det ned å sende det.. Neste gang, bare bestill ifra Dealextreme Lenke til kommentar
heh115 Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2010 Men det kan og ta 7 dager før noen gidder å pakke det ned å sende det.. Neste gang, bare bestill ifra Dealextreme Skal aldri handle med JPX.no igjen i hvert fall. 1 Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Ja dette firmaet driver med snusk, hvordan kan de ta betalt for en forsendelse som ikke koster dem noe å sende? tror nok Økokrim og Skattetaten bør sjekke dette firmaet litt nøyere i sømmene, selv om det er registrert i mva registeret. Ja vell? Hva er det de gjør ulovlig sier du? I Norge så kan eg fint ta betalt kr 120 for ei baconpølse fra Esso + frakt. Selv om eg bare betalte kr 50 for den. Ei Baconpølse fra Essoen i Norge blir ikke sendt rundt halve jordkloden, dessuten når du kjøper ei pølse fra Essoen så er det ikke oppgitt noe falsk frakt i prisen. Men det er kanskje du som driver Jpx? Men uansett, bestill fra Dealextreme selv, kan jo kjøpe 2 produkter til samme pris som en fra Jpx. Om Jpx selger varer som Dropship via Dealextreme og tar betalt for frakt for sine kunder for en fraktpris som ikke eksisterer ja da er det noe som skurrer litt her. Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Vel...nu är det ju plötsligt 2 eller 5 års reklamationsrätt då. Tvivlar på att jpx har tänkt i de banorna. 5 års reklamation på varor från DX? Får ju rysningar av bara tanken ja.... Ser en del ovanliga saker som: "Kjøper forplikter seg til å undersøke at produktet er i orden straks forsendelsen er mottatt. Dersom dette ikke gjøres kan kunden miste sine rettigheter til å reklamere." Vad som menas med straks är jag osäker på, men om du köper ett par saker som gåva till jul feks, och innehållet inte "undersöks" på kanske 2-3 veckor, förlorar man sin rätt till reklamation då om det skulle visa sig vara något galet med produkten? Är det inte krav på att bruksanvisning på en del varor skall vara på minst ett nordiskt språk? En av de som driver detta går Handelshögskolan så jag tippar de kan detta. Men va fan...säkert jag som är ute och cyklar.... Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) Nå er du vel litt hissig på grøten. "Alle priser er inkludert offentlige avgifter bortsett fra frakt. Frakt beregnes i.h.t satsene til Postens Servicepakke og Posten Brevpost. Det kommer et ekstra portotillegg for pakker til Svalbard som kan kreves opp etter avtaleinngåelse." Da skulle man jo tro at de sender det ut fra et sted i Norge, at det ikke er noe dropshipping styr. Dette kan vel trådstarter svare på. "Ser en del ovanliga saker som: "Kjøper forplikter seg til å undersøke at produktet er i orden straks forsendelsen er mottatt. Dersom dette ikke gjøres kan kunden miste sine rettigheter til å reklamere."" Helt enig, dette er bare tull. De kan på ingen måte nekte noen å reklamere. Varen kan fungere fint lenge, men byggekvaliteten kan fortsatt være såpass dårlig at varen faller fra hverandre lenge før den skulle gjort det. Da kan de ikke nekte deg å reklamere. Det er de som har solgt et produkt som ikke tåler vanlig bruk. Endret 14. oktober 2010 av ^fmj Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Ja dette firmaet driver med snusk, hvordan kan de ta betalt for en forsendelse som ikke koster dem noe å sende? tror nok Økokrim og Skattetaten bør sjekke dette firmaet litt nøyere i sømmene, selv om det er registrert i mva registeret. Ja vell? Hva er det de gjør ulovlig sier du? I Norge så kan eg fint ta betalt kr 120 for ei baconpølse fra Esso + frakt. Selv om eg bare betalte kr 50 for den. Ei Baconpølse fra Essoen i Norge blir ikke sendt rundt halve jordkloden, dessuten når du kjøper ei pølse fra Essoen så er det ikke oppgitt noe falsk frakt i prisen. Men det er kanskje du som driver Jpx? Men uansett, bestill fra Dealextreme selv, kan jo kjøpe 2 produkter til samme pris som en fra Jpx. Om Jpx selger varer som Dropship via Dealextreme og tar betalt for frakt for sine kunder for en fraktpris som ikke eksisterer ja da er det noe som skurrer litt her. Våra kära webmercs gör på precis samma sätt. Det är ju lagligt så varför är inte detta det? Lenke til kommentar
xaco Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) Vel...nu är det ju plötsligt 2 eller 5 års reklamationsrätt då. Tvivlar på att jpx har tänkt i de banorna. 5 års reklamation på varor från DX? Får ju rysningar av bara tanken ja.... Ser en del ovanliga saker som: "Kjøper forplikter seg til å undersøke at produktet er i orden straks forsendelsen er mottatt. Dersom dette ikke gjøres kan kunden miste sine rettigheter til å reklamere." Vad som menas med straks är jag osäker på, men om du köper ett par saker som gåva till jul feks, och innehållet inte "undersöks" på kanske 2-3 veckor, förlorar man sin rätt till reklamation då om det skulle visa sig vara något galet med produkten? Är det inte krav på att bruksanvisning på en del varor skall vara på minst ett nordiskt språk? En av de som driver detta går Handelshögskolan så jag tippar de kan detta. Men va fan...säkert jag som är ute och cyklar.... Tviler på at det faktisk er lovlig med den praksisen. Greit nok at angreretten er 2 uker, men å miste reklamasjonsretten bare fordi man ikke sjekker at varen er i orden samme øyeblikk man får den er bs. Endret 14. oktober 2010 av xaco Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Jeg skal huske på det om jeg noen gang skulle finne på å handle en vuvuzela. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Ja dette firmaet driver med snusk, hvordan kan de ta betalt for en forsendelse som ikke koster dem noe å sende? tror nok Økokrim og Skattetaten bør sjekke dette firmaet litt nøyere i sømmene, selv om det er registrert i mva registeret. Ja vell? Hva er det de gjør ulovlig sier du? I Norge så kan eg fint ta betalt kr 120 for ei baconpølse fra Esso + frakt. Selv om eg bare betalte kr 50 for den. Ei Baconpølse fra Essoen i Norge blir ikke sendt rundt halve jordkloden, dessuten når du kjøper ei pølse fra Essoen så er det ikke oppgitt noe falsk frakt i prisen. Men det er kanskje du som driver Jpx? Men uansett, bestill fra Dealextreme selv, kan jo kjøpe 2 produkter til samme pris som en fra Jpx. Om Jpx selger varer som Dropship via Dealextreme og tar betalt for frakt for sine kunder for en fraktpris som ikke eksisterer ja da er det noe som skurrer litt her. Våra kära webmercs gör på precis samma sätt. Det är ju lagligt så varför är inte detta det? For når en Webmercs sender en vare så er det ikke fri frakt, man betaler frakt til leverandøren. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 N Da skulle man jo tro at de sender det ut fra et sted i Norge, at det ikke er noe dropshipping styr. Dette kan vel trådstarter svare på. Dette sier vel sitt: Eksempel 2. Bestilte et adapter til 15kr. Det har tatt 22 dager og den har enda ikke kommet til Norge og sporingsnummeret er enda ikke registrert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå