Gå til innhold

Får ikke svar eller vare fra Kost1.

Anbefalte innlegg

EDIT: Ser ut som de hadde noe problemer med mailen eller noe slikt, fikk svar 30 minutter etter jeg la igjen beskjed på den live hjelperen deres. De sender nå pakken og legger meg noe ekstra saker pga. ventetiden, supert! :)

Hei.

Det har oppstått et lite problem mellom meg og Kost1.no angående en bestilling, og jeg håper dere kan hjelpe meg med evt. rettigheter jeg har før jeg ringer. Er ikke sikker på om dette er rett kategori, om det er det så beklager jeg. :)

Jeg bestilte en liten pakke med løftereimer og to t-skjorter fra Kost1.no 29/09/2010, og dagen etterpå står pakken min som "Sendt" på siden deres. Gikk deretter inn på Posten sin hjemmeside for å spore pakken, men fikk opp beskjed om at "Ingen sending er mottatt foreløpig, kun melding". Regnet da med at dette var fordi pakken nettopp var sendt, og at de sikkert fikk den inn senere på dagen.

4 dager senere står det fortsatt "Ingen sending er mottatt foreløpig, kun melding" når jeg sporer pakken, så jeg skriver en mail til Kost1 der jeg spør om noe er galt med leveringen, eller om jeg har fått feil sporingsnummer eller noe. Den sendte jeg mandags kvelden (4. oktober), og torsdag (7. oktober) har jeg fortsatt ikke mottat noe svar, så jeg sender en ny mail, men denne gangen direkte til e-posten deres istedet for skjemaet på siden som jeg brukte tidligere. 6 dager går uten at jeg får noe som helst tegn til om pakken min kommer i det hele tatt, på posten står det fortsatt "Ingen sending er mottatt foreløpig, kun melding".

Det har altså gått over 2 uker nå, jeg har betalt på forhånd med kort, men får ikke noen pakke, og ingen svar på mail. Jeg regner med at å ringe inn er siste mulighet nå, men hvilke rettigheter har jeg? Jeg tenker da på avslag pga. treg levering og service, evt. om jeg kan oppheve kjøpet pga. dette?

Jeg leste dette på forbrukerportalen.no:

"Dersom forsinkelsen er vesentlig kan du heve kjøpet, det vil si at du kan gå fra avtalen og kreve tilbake det du eventuelt har betalt med tillegg av forsinkelsesrente fra da du betalte."

Er dette noe jeg har rett på nå? Pengene tilbake i tillegg til forsinkelsesrente ettersom jeg har ventet i over to uker?

Synes egentlig dette er en litt morsom sak, da Kost1 skriver på siden sin at de har markedets beste kundeservice og leveringstid.

Føler at dette ble et veldig langt innlegg, men håper noen tar seg tid til å hjelpe meg. :)

Mvh

10minutemail.

Endret av 10minutemail
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Men i følge den jeg snakket med 4 uker etter bestilling, så ble aldri noen pakke sendt.

Hei 10Minutemail,

Kristian fra Kost1 her.

Mulig forklaring:

Det som antagelig har skjedd er at den første pakken som ble sendt, faktisk ble sendt men at posten rotet den bort og at den kom til rette senere og dermed ble retunert til oss. Da får vi en returpakke som vi sender ut gebyr regning på (vanlig praksis i de aller fleste nettbutikker i Norge). Siden vi sender flere tusen pakker i året, så er det ikke til å unngå at posten roter bort pakker og at slikt skjer noen ganger i året.

Løsning:

Det vi alltid gjør i slike tilfeller, er at vi stoler på kunden og krediterer faktura. Det vil vi gjøre med deg også. Vennligst send en mail til [email protected] med fakturanr og skriv det du skrev lenger oppe i tråden her. Så skal vi få kreditert den :)

Beklager hendelsen, slikt skal ikke skje.

Håper du blir fornøyd til slutt :)

Endret av KristianKristian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...