passelig Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) Jeg sliter med Excel når jeg benytter loggefunksjon. Kan noen hjelpe meg å fortelle hva som er feil her. Loggingen går greit en liten stund og så shutter Ecxel ned. Filen er vedlagt og er beregnet til å logge live verdier fra en PLS. Generic_PLC_Datalog_Sheet.zip Endret 14. oktober 2010 av passelig Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Hei. Du må nesten forklare i detalj hva filen din gjør. Ellers blir det nermest umulig for andre å finne noe feil da det ikke er noe å teste opp mot Lenke til kommentar
passelig Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 (endret) Generic_PLC_Datalog_Sheet.zip[attachment=397332: Hei, Rask forklaring. Linje 3 er enten faste verdier eller som jeg gjør så kobles disse cellene opp mot en dll som leser live verdier fra en pls. Ved å trykke knappen logging så kjøres en rutine som logger denne linjen hver 10 sekund og lister dette opp slik at det eventuellt kan grafes eller etterbehandles for presentasjon av dataene. Loggingen går greit så lenge at PC'en får være i fred men prøver en å foreta noe så kneler Excel og shutter ned. Jeg har prøvd på flere pc'er å får samme problem. Lurer veldig hva som er problemet da rutinene som brukes er jo tilgjengelige i Excel. Trykk Alt F11 og en ser hvilken rutiner som brukes. Setter pris på tilbakemelding hvis noen har svar eller løsning Endret 15. oktober 2010 av passelig Lenke til kommentar
passelig Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 Ser jeg sliter å vedlegge filen. For de som har lyst å prøve seg så send meg en melding med en e-mail adresse så skal den bli oversendt Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Ok, binding til DLL filer. Der stopper det helt opp. Fant aldri noe dokumentasjon på nettet om det så. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå