Calvinator Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Hei! Jeg holder på med en casemod nå og har noen spørsmål rundt det å bruke lakk og eventuelt kontaktlim på et hovedkort. Jeg lurer først og fremst på om det er mulig å lakkere et hovedkort med vanlig lakk. Eller om det er mulig å bruke en eller annen "grunning" som beskytter elektronikken. Hvis dette ikke er mulig så har jeg planer om å trekke hovedkortet i carbonduk. Til dette trengs det da kontaktlim, men forhåpentligvis så finnes det vel slike typer lim som ikke er ledende etter de tørker? Takker for svar! -C Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Epoxy leder ihverfall ikke og brukes til å bake inn elektrokomponenter i kapslinger for å få de vanntette, fåes både som lim og maling (2komponent). Men tenk på at du varmeisolerer komponentene noe så er vel ikke alltid å anbefale. Carbonduk isolerer vel også ganske bra tror jeg. For meg høres det ut som om du vil ende opp med en varm PC som alltid lukter litt svidd. Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2010 Det blir vannkjøling på hovedkortet med en sånn full cover block. Men jeg skal jo ikke ha lakk/carbon på hele hovedkortet.. Blir for å dekke litt pcb osv.. Alle kontrollerchipper osv blir ikke dekekt til.. Lenke til kommentar
G Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 (endret) Hva med å kjøpe kaldforsinking på spray. Gir aluminium-look. Bortsett fra at det er metall i den, og at metall leder strøm. Det kan jo hende at om du klarer å kun kle allerede lakkede områder med en slik, at du ikke får kortslutning. Litt halvskummelt kanskje. Fordelen med metallpartikler i lakken er jo at det nettopp tilfører kjøling. Kanskje jeg har kommet på noe genialt, egentlig?? Endret 18. oktober 2010 av G Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2010 Å prøve noe slikt på et hovedkort til over tusenlappen blir aktuelt. Ser jo at alle hovedkort er lakkert med en eller annen slags lakk over PCBen, men jeg er liksom litt redd for å lakke oppå dette laget da lakken muligens etser bort dette beskyttende laget... Lenke til kommentar
G Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Skjønner dilemmaet. Men, det er ikke værre enn å anskaffe, eller teste ut på ett Pentium, eller Pentium II basert hovedkort, som ikke har særlig verdi. Virker det der over en lengre testperiode.. Kanskje til og med måle om temperatur forbedres. :!: Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2010 Haha.. Jeg tror jeg leter videre etter en ikkeledende primer eller noe sånt jeg Lenke til kommentar
G Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 (endret) En får også kobberspray, men jeg tror det er mer lakkmengde enn metallmengde i en sånn, sammenliknet med kaldgalvanisering. Men det er mest basert på subjektiv selvsyn. Metallet viser ihvertfall bedre på kaldgalv. da jeg har sett begge deler som en får hos Biltema. Nesten så jeg fikk lyst å teste dette selv på en kald vinterdag. (lover ikke noe) Endret 18. oktober 2010 av G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå