Gå til innhold

Anmeldelse flyttefirma

Anbefalte innlegg

hei folkens ikke gjør som meg. hver eneste gang jeg bruker et flyttebyrå blir tingenen mine borte, knust, ødelagt, skitne osv. Fra Westflyttebyrå i oslo fikk jeg ikke en gang en kontrakt, men bar ebeskjed om å gi dem 6000,- kr i forskudd også resten når de var ferdoge- ogjeg skal love at de dermed tok seg god til til å arbeide siden de fikk timelønn- jeg måtte løpe etter bilen for i det hele tatt få en kvitteringer og de fikk meg tilogmed til å kjøre å kjøpe mat for dem. De nekter å ville ordne opp i klagen, skrive under på svar på klagen elelr informere meg om klageadgang så jeg har tatt kontakt med Forbrukerrådet. det er utrolig at man skal bli runnlurt HVER gang man flytter- kan de virkelig gjøre akkurat som det passer dem? En gang jeg flyttet fra Norge til Sverige nektet jeg å betale resten av halvdelen etter tilkjøring av tingenen mine før de hadde vasket leiligheten min i Norge ( de hadde akllerede fått halvparten)- da dro de med flyttelasset mitt og jeg fikk nesten ingenting tilbake i en bod flere måneder etter. flyttefirmaet ble nedlagt, men bare oppretta i et annet navn og holder på i beste velgående- politiet var ikke interessert.

KLAGE PÅ FLYTTEBYRÅ - West 1 flyttebyrå A/S

Jeg er lei for å klage på deres flyttebyrå etter først å ha betalt dere 6000,- kr før jobben ble påstarta og resten av pengene ved arbeidsdagens slutt 08.10.10. Tidligere har jeg alltid betalt flyttebyråer i Norge, Sverige og Danmark med giro som jeg får ved arbeidets slutt, men jeg forsto det sånn at dere ikke trodde at jeg ville betale dere. Da jeg ikke fikk se tingene mine før dere hadde reist med pengene, vil jeg derfor si at jeg har betalt under protest og ber om erstatning for ødelagt ting og saker som er blitt borte under flyttinga.

Jeg savner følgende:

1 stk. Søppelbøtte fra toalettet i stål med ”trampefot” til lokket

1 stk mopp/ skrape fra toalettet

2 stk rullgardiner

3 stk gardiner

4 gardinstenger, oppheng og skruer til gardiner og rullgardiner

2 stk nøkler til bankboksen min for å kunne hente posten min

Skittent/ ødelagte ting:

- Sengeputa til sønnen min var helt svart av skitt- jeg har vasket den, men får den ikke ren på 30 grader. Jeg må bare kaste den.

- Fuktig og møkkete lenestol- jeg har måtte vaske over det svarte trekket med klut på grunn av søleflekker

- Fuktige puter- alt ble bare satt rett på den fuktige asfalten

- Moppen min er bøyd tilbake/ ødelagt på ene sida- det kostet meg 299,- kr bare å erstatte moppen- se dokumentasjon

- Et uerstattelig ekte indisk sengeteppe kjøpt av sigøynere i Rajastan som er revet opp

- En knust vakker vannpipe fra Egypt med sølvtegninger på glasset- både til pynt og til røyking av arabisk tobakk. Et minne fra familiens dykkerferie.

I maten lå det ris, grøtris og makaroni over alt og alt jeg har til kakelaging var dekket av sirup og honning. Dette måtte jeg bare kaste. I tingene som var pakket fra baderommet, var det rent ut oljer over det meste, og jeg måtte dermed kaste en del sminke og hygieneartikler på grunn av gris.

Sist men ikke minst fant jeg en av mine BH- er morgenen etter når jeg gikk tur med hunden min. Den lå der hvor alt var blitt lasta av bilen i mørket kvelden før.

Til tross for at begge flyttemennene var hyggelige mot meg, gikk det ikke an å unngå å overhøre at de sleit veldig med kommunikasjon og språk. Jeg er dessverre veldig dårlig med navn, men når den norske sa løft, satte ham fra Bulgaria fra seg det de løftet. Jeg er lei for at jeg ikke selv kunne pakke, men dette hadde jeg forklart på forhånd, så da ville det muligens være en idè å leie inn flere folk eller ta jobben over flere dager, men gjøre den ordentlig. Jeg reagerer sterkt på at jeg skal betale for at flyttemennene for å jobbe til kl 20 på kvelden, når de en del av tiden snakket i telefonen, kjekla seg i mellom, hadde pause eller spiste mat som jeg kjøpte til oss - jeg liker nemlig å være hyggelig, noe som gang på gang ikke ser ut til å lønne seg. Jeg kan da umulig betale for pause, bensinpenger til mat i tillegg til forsvunne og ødelagte ting.

Verst var det tross alt da ham fra Bulgaria (?) som snakket engelsk lånte toalettet. Han tissa ned både do- lokket vi sitter på og litt ekstra rundt hele toalettskålen medberegna gulv. Dette regna jeg ikke med og satt meg opp hans tiss! Det er virkelig det ekleste jeg noensinne har opplevd!

Jeg ber om å få erstattet det som kan erstattes, eventuelt få kompensasjon på en så dyr flytting, uten at servicen er i klasse med prisen.

Kopi av denne klagen samt kvitteringen for flyttingen er levert NAV Frogn for godkjenning.

Om dere ikke tar klagen til følge, ber jeg om å få vite hvor jeg kan gå videre med klagen

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...