TheCatIsALie Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Jeg får ikke nok søvn, men sover mer enn nok. Jeg kommer ikke til REM søvn så fort, så er ofte trøtt enda jeg har sovet 5-6 timer. Legger meg som regel i 00:00 -> 02:00 tida. Klarer å våkne og sånt, så fungerer. Sover heller lengre i helga. Igår la jeg meg 04:00, men er våken nok idag til å fungere nogenlunde normalt. Bare litt nedsatt reaksjonsevne og andre uviktige ting. Vet ikke om det er dette TS spør om, da jeg ikke leste noen innlegg, men sikkert det. Lenke til kommentar
diskoduck Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 (endret) Det er forskjell på å "fungere godt" og sove nok til å bygge muskler. Riktig og nok søvn virker restituerende på kroppen og gir kroppen mulighet til å reparere ødelagte muskelfibre etter styrketrening. Dette bidrar til å både øke muskeltverrsnittet og muskelfiberantallet Hvis du hver natt får så lite søvn at du akkurat fungerer, jobber ikke kroppen optimalt og du slites over tid. Endret 19. november 2010 av Cauldron2 Lenke til kommentar
Laughing Madcap Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Nok sövn er også bra for psykisk helse, hukommelsen og generelt hjerneaktivitet. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Det er forskjell på å "fungere godt" og sove nok til å bygge muskler. Riktig og nok søvn virker restituerende på kroppen og gir kroppen mulighet til å reparere ødelagte muskelfibre etter styrketrening. Dette bidrar til å både øke muskeltverrsnittet og muskelfiberantallet Hvis du hver natt får så lite søvn at du akkurat fungerer, jobber ikke kroppen optimalt og du slites over tid. Så lenge jeg snart begynner å sove 20min i 4-8 tida,så vil det fungere flott. Å fungere optimalt trenger jeg egentlig ikke, da jeg ikke har gjort på over ett år, og det var fungert fint. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Søvn er (ved siden av et kcal-underskudd) trolig årsaken til min manglende progresjon. Jeg sover alt for lite. Jeg har vært trøtt i hele dag, men har på mirakuløst vis ikke sovnet på skolen og lignende. Sov litt i sted da, ca. 1 time. Jeg sov ca. 5 timer i natt, etter trolig historiens hardeste trening i går. Var aggressiv og defansiv i de første timene på skolen, hadde et grettent humør. Følt meg deprimert nå i kveld, noe jeg med sikkerhet kan spore tilbake til trøttheten. Skal opp kl. 6 i morgen tidlig for jobb, så tenker jeg legger meg snart. Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 19. november 2010 Del Skrevet 19. november 2010 Sov 8,5 timer og våka av meg selv i dag kl 8. Var ganske våken, men tvang meg til å sove et par timer til. Våkna en halvtime før vekkerklokka (kl 10). Har aldri vært så digg å stå opp. Var veldig deilig å sove ca 10 timer Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 nesten aldri problem med og sove jeg, er jo bare og vende seg til og legge seg tidlig. Jeg legger meg halv 10 hver kveld og sover som en bjørn, og skal opp 6 - 20 over 6. og er aldri trøtt, ialefall kjeldent. sover bedre og bedre for hver kveld som kommer jeg Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 22. november 2010 Del Skrevet 22. november 2010 Sover altfor lite! Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Før jobbet jeg kveldsskift og hadde umulig døgnrytme, så søvnen kunne variere mellom 6-14 timer.. Men nå jobber jeg kun om morgenen, så sover fra 22:00-23:00 og står opp 04:45-05:00 Deretter sover jeg ca 45 min på toget. I helgene sover jeg ca 1-2 timer lengere. Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Gjør det slik jeg og. Har 50% jobb så varierer fra 4-5 dager med helg. Men prøver uansett å legge meg til rett tid selv om jeg f.eks har fri på Fredag og stå opp igjen til normal tid på Fredagen. Heller belønne meg selv med å sove 11-12 timer i helgene. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 For tiden legger jeg meg i 12-02 tiden, og sover til 11-13 tiden Er arbeidsledig og er jo godt å sove så.. Men da jeg var i fult arbeid måtte jeg legge meg i 11 tiden på kvelden for å være passelig utkvilt klokken 8 om morgenen. Lenke til kommentar
Paisley Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Selv sover jeg alt for lite, og i løpet av en skoleuke sover jeg nok ikke mer enn 6-7 timer om nettene. Noen ganger klarer jeg rett og slett ikke å sove, og andre ganger blir jeg sittende lenge oppe selv om jeg kjeder meg og er trøtt. Har bestemt meg for å for ´ntende gang prøve å endre døgnrytmen min, og være flinkere i helgene til å legge meg litt tidligere. Problemet er bare at jeg har så behov for de natterstimene hvor jeg er alene. Dessverre merker jeg at er jeg blir fortere aggresiv, køddete, sur og irritert på skolen når jeg sover mindre. Jeg tror også at grunnen til at jeg ikke hat hatt optimal fremgang når det gjelder trening er mangel på søvn. Iblant merker man resultatet av for lite søvn, og hvordan det sliter på kroppen. Her jeg sitter med matforgiftning, influensa, feber og har kastet opp en rekke ganger føler jeg meg ikke særlig tøff.. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 (endret) Legger meg 23-00, står opp 07-09. Når jeg legger meg leser jeg jo litt og sovner ikke akkurat med en gang, men blir vel ca. 7-8 timer med søvn. Endret 23. november 2010 av Matsemann Lenke til kommentar
Alliha Skrevet 23. november 2010 Del Skrevet 23. november 2010 Eg sev altfor mykje. Eg kjem for seint til nesten kvar einaste skuledag. Lenke til kommentar
TheCatIsALie Skrevet 24. november 2010 Del Skrevet 24. november 2010 Har begynt å sove hver dag på bussen omtrent. Det blir ca 10min søvn ekstra før skolen. Det+ 5-6-7 timer på natta, funker. Lenke til kommentar
Wohooo Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Jeg sover fra 8 -10 timer. Lenke til kommentar
Brotato Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 legger meg rundt 1-2 de fleste dager, men pleier å ha en ukedag jeg legger meg mellom 17-22 for å ta igjen litt... (sover til rundt 8) Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Etter å ha gjennomført ungdomsskole og videregående i en søvnmangelrus har jeg nå i mitt voksne liv prioritert søvn og fått en bedre hverdag. Bortsett fra natt til mandag sover jeg alltid 9 timer om natta og er aldri trøtt. Virker litt rart for meg at folk bruker masse penger på kosttilskudd og kosthold, og så sover man 5-6-7 timer om natta. Søvn er viktig for restitusjon! Lenke til kommentar
Constanse Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 Jeg sover ikke nok, men prøver å endre på det. Har en overgangsfase, der målet er nådd når jeg klarer å legge meg til 10 (så har jeg tid til litt lesing og). Sover alltid på bussen hjem fra skolen, og det hjelper veldig for å hente seg opp igjen etter skolen. Powernaps -> Lenke til kommentar
AndyPanda Skrevet 25. november 2010 Del Skrevet 25. november 2010 (endret) Pleier å bli trøttere etter powernaps jeg Endret 25. november 2010 av Sir-Andy 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå