Gå til innhold

Trådløs router ps3

BcT

Anbefalte innlegg

Jeg skal ha meg internett, og har get som leverandør, tenkte jeg skal ha trødløs router, og get tilbyr da router av typen D-LINK DIR-635, noen som veit hvordan denne kan være med tanke på online spill etc..? noen annbefalinger eventuellt? Noen tips på netthastighet?

Setter pris på all hjelp, da jeg er ny i detta online styret...=)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For trådløst nett er det mange eksterne parametre som spiller inn på kvaliteten.

* Plassering av router og PS3.

* Tykkelsen på vegger mellom router og PS3.

* Andre trådløse routere og enheter som genererer støy på samme frekvenser.

Å trekke kabel er å foretrekke, men jeg har forståelse for at man ikke alltid har den muligheten.

Hvis vi skal komme med hastighetsforslag er det sikkert greit å vite hva du har å velge mellom og til hvilken pris.

Lenke til kommentar

For trådløst nett er det mange eksterne parametre som spiller inn på kvaliteten.

* Plassering av router og PS3.

* Tykkelsen på vegger mellom router og PS3.

* Andre trådløse routere og enheter som genererer støy på samme frekvenser.

Å trekke kabel er å foretrekke, men jeg har forståelse for at man ikke alltid har den muligheten.

Hvis vi skal komme med hastighetsforslag er det sikkert greit å vite hva du har å velge mellom og til hvilken pris.

Routeren vil stå på tv benken bak tv'n og ps3 står max 40 cm unna i hylla under tv(hylletykkelse ca 5 cm) ingen andre trådløse enheter(bortsett fra pc)

Alternativet er som følger:

Alt 1: Hastighet=5000/1000 kbps

Alt 2: Hastighet=10000/1000 kbps

og pris henholdsvis 299,' for 5000/1000 og 399,- for 10000/1000

Lenke til kommentar

Når avstanden er så kort så ville jeg helt klart ha trekt kabel til den innebydge switchen på D-Link routeren. Da vil heller ikke spillingen din påvirkes all verden av trafikken ifra andre trådløse enheter.

Det er jo pen pris på en 10Mb linje, men det bør være andre årsaker enn spilling som får deg til å velge den.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Routeren vil stå på tv benken bak tv'n og ps3 står max 40 cm unna i hylla under tv(hylletykkelse ca 5 cm) ingen andre trådløse enheter(bortsett fra pc)

For å klare opp hva som ble ment med "andre trådløse nettverk" så menes det andre routere i nærheten. Selv om disse er 10-20m unna kan dette føre til dårligere signal hos deg. En laptop og til og med TV kan også forringe signalet ditt, men andre routere (spesielt de som sender på samme kanal (og dermed samme frekvens)) er nok den største synderen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...