BcT Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Jeg skal ha meg internett, og har get som leverandør, tenkte jeg skal ha trødløs router, og get tilbyr da router av typen D-LINK DIR-635, noen som veit hvordan denne kan være med tanke på online spill etc..? noen annbefalinger eventuellt? Noen tips på netthastighet? Setter pris på all hjelp, da jeg er ny i detta online styret...=) Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 For trådløst nett er det mange eksterne parametre som spiller inn på kvaliteten. * Plassering av router og PS3. * Tykkelsen på vegger mellom router og PS3. * Andre trådløse routere og enheter som genererer støy på samme frekvenser. Å trekke kabel er å foretrekke, men jeg har forståelse for at man ikke alltid har den muligheten. Hvis vi skal komme med hastighetsforslag er det sikkert greit å vite hva du har å velge mellom og til hvilken pris. Lenke til kommentar
BcT Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2010 For trådløst nett er det mange eksterne parametre som spiller inn på kvaliteten. * Plassering av router og PS3. * Tykkelsen på vegger mellom router og PS3. * Andre trådløse routere og enheter som genererer støy på samme frekvenser. Å trekke kabel er å foretrekke, men jeg har forståelse for at man ikke alltid har den muligheten. Hvis vi skal komme med hastighetsforslag er det sikkert greit å vite hva du har å velge mellom og til hvilken pris. Routeren vil stå på tv benken bak tv'n og ps3 står max 40 cm unna i hylla under tv(hylletykkelse ca 5 cm) ingen andre trådløse enheter(bortsett fra pc) Alternativet er som følger: Alt 1: Hastighet=5000/1000 kbps Alt 2: Hastighet=10000/1000 kbps og pris henholdsvis 299,' for 5000/1000 og 399,- for 10000/1000 Lenke til kommentar
Jaekt Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 5/1 holder lenge til spilling. regner med at pingen vil bli ganske lik ved trådløst eller kabel mellom de 40cm, men kabel vil jo alltid være bedre. Lenke til kommentar
Topguy Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Når avstanden er så kort så ville jeg helt klart ha trekt kabel til den innebydge switchen på D-Link routeren. Da vil heller ikke spillingen din påvirkes all verden av trafikken ifra andre trådløse enheter. Det er jo pen pris på en 10Mb linje, men det bør være andre årsaker enn spilling som får deg til å velge den. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 10. november 2010 Del Skrevet 10. november 2010 Routeren vil stå på tv benken bak tv'n og ps3 står max 40 cm unna i hylla under tv(hylletykkelse ca 5 cm) ingen andre trådløse enheter(bortsett fra pc) For å klare opp hva som ble ment med "andre trådløse nettverk" så menes det andre routere i nærheten. Selv om disse er 10-20m unna kan dette føre til dårligere signal hos deg. En laptop og til og med TV kan også forringe signalet ditt, men andre routere (spesielt de som sender på samme kanal (og dermed samme frekvens)) er nok den største synderen. Lenke til kommentar
BadSmile Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Kan ikke helt forstå hvorfor du vil ha trådløs, når den skal stå så nærme uansett. Kabel er alltid bedre. De to fartene er vel egentlig det samme greiene om du kun skal bruke det til spill / surfing, laster du mye ned derimot, så er høyere fart å foretrekke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå