Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Har et problem, læreren kjører A4 firkantet, hva skal jeg gjøre for å bli kvitt problemet?


Gjest Slettet+56132

om lærers vurdering av prøven  

92 stemmer

  1. 1. Har prøven fått riktig vurdering?

    • Ja
      65
    • Nei
      16
    • Vet ikke
      11


Anbefalte innlegg

For trådstarter er det nok bare ordnett som gjelder, den har han tross alt superdupertilgang til... Hvorfor han linker til screenshots av ordboken og ikke direkte til den får bli hans sak.

 

Direkte til tråddstarter:

 

Takk for linken til internasjonal engelsk, det ser fornuftig ut hvis du hadde planlagt en samfunnsfaglig studieretning, ikke nødvendigvis like anvendelig i en naturvitenskapelig utdanning. På den annen side er det nok bra at du ikke satser på noe samfunnsfaglig, du hadde blitt en byråkrat fra Helvetes innerste sirkel.

 

Jeg gjentar påstanden min om at du ikke får en Siv. Ing. grad lenger, du får en Master of Science når (eller i ditt tilfelle hvis) du fullfører graden.

 

Og igjen så lurer jeg på hvorfor du ikke kan godta at du må følge de samme reglene som de andre i klassen din. Læreren din er i sin fulle rett til å nekte å ta imot besvarelser som ikke leveres innen fristen, om det så bare er ett minutt for sent. Forventer du at tidsfrister er noe som bare skal gjelde for andre? Hvis du trenger mer tid for å fullføre en oppgave er det selvfølgelig lov å be om utsettelse, me du bør ha en god grunn for dette.

 

Når det gjelder språket ditt så er det rett og slett dårlig. punktum. Skriv forståelig, og tenk over at adre ikke nødvendigvis skjønner hva du mener når du skriver ting helt utenfor kontekst. Du behandler språk og fremmedord som en femåring, de slenger også rundt seg med ord de tror de forstår. Forskjellen er at det kan være sjarmerende når en femåring gjør slikt, når en nittenåring gjør slikt blir det bare patetisk.

 

Jeg regner med at jeg havner på "listen" din med dette innlegget, og gleder meg til å se hva det innebærer :tease:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Liten oppsummering: til flere brukere.

 

Vi er blitt enige om at prøven ikke var så særlig bra besvart. Mine besvarelser har mangler, og små feil for det jeg gått med på. Jeg har også sagt at jeg skal la prøven ligge. Det er ikke benyttet fremmedord i prøven som er feil, det er faktisk nesten ingen fremmedord i prøven.

 

Det med at man ikke kan oppnå sivilingeniør grad lengre, men en "Master of Science" istedet har jeg ikke nektet for, jeg har planer om å ta 5år master grad innenfor byggteknikk.

 

Ja det er av og til litt rot med språket mitt, men problemet ligger ikke på fremmedordene jeg har som sagt nevnt i en annen tråd at jeg har et uvant tastatur hvor jeg skriver mye feil, og da må jeg slette det og rette på det. Bivirkningen er enten gjentagelse av ord eller ord som mangler i setningen.

 

Jeg bruker som kjent bare Ordnett som min referanse til definisjon av ord, fordi det er ikke en upålitelig ordliste noe som mange av de gratis ordlistene er på Internettet.

 

Grunnen til at jeg tar bilder av Ordnett istedenfor å linke direkte er fordi jeg har spesiell tilgang til Ordnett, og mange av dere har ikke det, og da mangler dere mange ordbøker noe som gjør at dere kan ikke se beviset. Dere får da bare gratis ordboken.

 

Det var noen som nevnte at jeg tror jeg er noe og at man trenger "sikkerhetsklarering" til sannheten på et begrenset område, i mine øyne er jeg bare en gjennomsnittlig person som det er ingenting spesielt med inntil videre. Ja jeg kan gå med på at du trenger en slags "sikkerhetsklarering"/privilegier for å få sannheten på et begrenset området.

 

Dere havner ikke i "listen" så lett, det blir gjort nøye vurderinger. Det ble nevnt at folkene bryr seg ikke om å være i listen, ulempen med å være i listen er at man får sanksjoner, men det går jeg ikke inn på.

 

Dette er ikke en trolle tråd, men den er kanskje litt offtopic i skrivende stund. Innlegg nr 142.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Eneste sanksjonene som medfølger er bare at jeg kommer aldri til å kommentere i trådene til brukerne i listen, vil heller ikke hjelpe de dersom jeg vet om et argument som vil føre til at de vinner slaget eller diskusjonen, vil alltid være imot de i diskusjoner, vil være ofte frekk mot de, og de har lav verdi i mine øyne. Ikke mer en det, men er man kommet inn i listen så er man der evig, for du får bare enveisbillett.

 

Men jeg tror ikke dette innlegget var så særlig relevant for andre brukere på forumet. Alle har folk som de misliker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Your loss, our gain...

 

Jeg bryr meg aldeles ikke om hvem som taper og vinner på det, saken er den at jeg er ikke interessert i å være involvert med drittunger (de som er på listen).

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet+56132

Jeg skiftet programfag til scenografi og kostyme fordi det var et fag som man kan "slappe av" i dette faget, men problemet er at faget er meningsløst, jeg hadde en relativ stor prøve og der får jeg en sekser så jeg har et godt utgangspunkt i faget.

 

Problemet et at faget er meningsløst og at jeg føler at jeg kaster tiden rett ut av vinduet så spørsmålet er om jeg burde skifte tilbake til Biologi 1? her har jeg et dårlig utgangspunkt med 2 eller 3 i karakter.

 

Så gjør jeg det så godt så jeg kan og ender med 3-4 i karakter så tar jeg faget på nytt igjen ved Akademiet på kveldstid under læretiden med en annen lærer pluss "erfaring" da ender jeg med topp karakter, hva synes dere om dette?

Lenke til kommentar

Hvis du føler biologi 1 er et mer matnyttig fag som du senere kan ha nytte og interesse av synes jeg det høres ut som en helt grei plan. Man får jo ikke særlig motivasjon av å holde på med et fag som føles meningsløst. Eneste grunnen til å beholde det nåværende faget må eventuelt være om du trenger denne gode karakteren for å komme inn på videre studier. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Problemet med scenografi og kostyme er at vi har ikke en bok men bare en stor bunke med ark, må følge godt med på alle de filmene for å registrere kostymene osv. Han kommer til å ha en ny prøve før jul og da er det ikke sikkert at jeg skårer like bra som på den første prøven med litt hjelp.

 

Biologi 1 er interessant fag, og jeg er en tilhenger av realfag men skifter jeg over til dette så er jeg dømt til å få 3-4 maks noe som fører til at jeg må ta faget opp igjen som på nytt som privatist ved Akademiet på kveldstid under læretiden. Jeg kan sikkert klare å hjelpe karakteren fra 4 til 5 hvis jeg øker antallet notatkort fra 3 til 5 per prøve. Notatkortene er bare blitt brukt 1 gang tidligere.

 

Det er en fare for at jeg går på en smell i scenografi og kostyme faget, og da er det naturligvis bra å ha erfaring fra Biologi 1 hvis jeg tar Biologi 1 som privatist, hvis jeg skiftet til Biologi 1.

 

Forholdet mellom meg og læreren er blitt bedre og har stabilisert seg, får hun ting og tang på sine "vilkår" da kan sysakene fungere dersom du ikke strider imot hennes metoder.

 

Mitt tidligere løp i programfaget er som følgende:

Biologi 1 --> Internasjonal Engelsk --> Scenografi og kostyme/ --> Biologi 1?

Det er litt mye frem og tilbake men jeg kaster virkelig tiden rett ut av vinduet med scenografi og kostyme.

Lenke til kommentar

Biologi 1 er interessant fag, og jeg er en tilhenger av realfag men skifter jeg over til dette så er jeg dømt til å få 3-4 maks noe som fører til at jeg må ta faget opp igjen som på nytt som privatist ved Akademiet på kveldstid under læretiden. Jeg kan sikkert klare å hjelpe karakteren fra 4 til 5 hvis jeg øker antallet notatkort fra 3 til 5 per prøve. Notatkortene er bare blitt brukt 1 gang tidligere.

 

Høres jo ut som det er Biologi 1 du egentlig har lyst til å ta, da hadde jeg ikke vært i tvil. Om du klarer bedre enn 3-4 i karakter er det bare du som vet, men som jeg tidligere har sagt, jeg vil ikke oppfordre til juks.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

...og da er det ikke sikkert at jeg skårer like bra som på den første prøven med litt hjelp.

 

Jeg kan sikkert klare å hjelpe karakteren fra 4 til 5 hvis jeg øker antallet notatkort fra 3 til 5 per prøve. Notatkortene er bare blitt brukt 1 gang tidligere.

Hvis du sliter med å få en 4-er i et fag selv om du jukser så bør du egentlig sette deg ned å se på dine egne læringsmetoder. Som det har blitt påpekt tidligere i denne tråden så er det ikke nok å vite hva som står i boken, du må også forstå innholdet i boken.

 

Hvis du er ute etter gode karakterer så foreslår jeg at du beholder programfaget ditt. Jeg vil ikke anbefale at du tar noen tunge realfag med den holdningen du har vist hittil. Du virker rett og slett ikke moden nok til å ta det læringsansvaret som kreves.

Lenke til kommentar

jeg sier at jeg når 3-4 uten juksing med den læreren som vi har nå. Hvis jeg legger til juksing da økes sjansen for å få 5 i Biologi 1 til sommeren.

 

Jepp, vi forstår hva du sier. Vi er derimot ikke enige i at det å jukse seg til en femmer er en bra ting. I utgangspunktet er det ikke læreren det er noe i veien med når du kan klare å jukse deg opp til en bedre karakter, det er læringsstrategiene dine. Uansett, what he said:

 

Hvis du er ute etter gode karakterer så foreslår jeg at du beholder programfaget ditt. Jeg vil ikke anbefale at du tar noen tunge realfag med den holdningen du har vist hittil. Du virker rett og slett ikke moden nok til å ta det læringsansvaret som kreves.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg når en femmer uansett i Biologi 1. Hvordan skal det skje 1: bruke notatkort og spare 8000kr eller 2: ikke jukse og bruke 8000kr på kveldskurs. Selvfølgelig velger jeg alternativ 1 for å spare penger og tid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg bryr meg ikke om hva andre mennesker får i karakterer om det er via lovlig eller juks. Det er smartere å bruke alternativ 1 fordi du blir ferdig med faget pluss at andre får innpass på det kveldskurset istedenfor meg. Jeg når 5 i Biologi 1 på en eller annen måte til slutt, bare spørsmål om tid får vi når mål.

Lenke til kommentar

Jeg bryr meg ikke om hva andre mennesker får i karakterer om det er via lovlig eller juks. Det er smartere å bruke alternativ 1 fordi du blir ferdig med faget pluss at andre får innpass på det kveldskurset istedenfor meg. Jeg når 5 i Biologi 1 på en eller annen måte til slutt, bare spørsmål om tid får vi når mål.

 

Okidoki. Du sier din mening, jeg sier min. Jeg kan ikke nekte deg å jukse, men la meg gi deg et par små tankeeksperiment:

 

Om du visste at en av elevene i klassen din hadde jukset seg til bedre karakterer enn han fortjente, og senere skulle konkurrere med deg om en jobb, hadde du protestert? Om det viste seg at han fikk jobben utelukkende på grunn av at han hadde et litt bedre snitt enn deg?

 

Om du var arbeidsgiver i en bedrift som krevde høyt snitt i enkelte fag på grunn av alvorlige risikoer og konsekvenser ved å gjøre en feil? Ville du tatt noen grep om det kom frem at en nyansatt hadde fått jobben på grunn av at han hadde jukset seg til karakterene i de aktuelle fagene, og sannsynligvis ikke hadde den nødvendige kunnskapen til å gjøre jobben tilfredstillende?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...