Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Har et problem, læreren kjører A4 firkantet, hva skal jeg gjøre for å bli kvitt problemet?

Gjest Slettet+56132

om lærers vurdering av prøven  

92 stemmer

1. 1. Har prøven fått riktig vurdering?

• Ja
      65
    • Nei
      16
    • Vet ikke
      11

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+56132

Til feggy

Den linken du har oppgitt fungerer ikke og dermed den beviser ingenting. Konsistens betyr flere ting men det brukes gjerne flest ganger i stoff sammenheng, men det kan brukes i andre situasjoner. Link Ordnett.

Til alkymist

Jeg skal ta sivilingeniør utdannelsen på NTNU, jeg har ikke hørt at den tittelen er ut ut av bruk. Du kan lese mer om Internasjonal Engelsk her.

Det som er problemet med at læreren følger alle reglene 100% fremfor 95% eller lavere er at det er irriterende fordi det kan føre til unødvendige anmerkninger, unødvendige begrensinger osv.

Et godt eksempel på dette, vi skulle levere inn en oppgave fristen ble satt til en nær dato og klokke fristen var 23:00 om kvelden, jeg skule til å levere inn på dette tidspunktet, jeg var ett minutt forseint, og da hadde hun sperret innleveringfunksjonen slik at det ikke gikk an å levere en gang. Dette gjorde hun manuelt på nøyaktig på det tidspunktet. Som vi alle vet så kan man fortsatt levere inn når man er litt sent ute. Dette er helt tragisk oppførsel på A4 firkantet.

Jeg har ikke uttrykt meg slik at jeg skal ha "fritak" fra reglene.

Til SnapShoot

Det med at læreren er ute etter meg er basert på en lang kjede av flere kritiske hendelser, noe av det er besvart tidligere i tråden.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

her er riktig link fra caplex angående konsistens:

http://www.caplex.no/Web/ArticleView.aspx?id=9319097

Og man er konsistent, mens noe har konsistens...

Forresten, linken din går til et bilde av et parabolteleskop eller noe sånt på bildr? hva har det med konsistens å gjøre? For ordens skyld, dette er linken til bildet jeg mener:

http://bildr.no/view/746516

nå ble det mye rot her, tror jeg går og legger meg

Endret av alkymist
Lenke til kommentar

Du bommer på flere ting her, du kommer med ting som jeg ikke har sagt en gang, du behandler denne prøven som om den skulle ha vært en norsk prøve, og en viktig grunn til at du reagerer på skrivemåten er kanskje fordi det er i strid med hva du ville ha gjort, vi er forskjellig.

Som det står lengst opp på samtlige prøver jeg har: Svar som er utydelige, eller kan tolkes på flere måter vil tolkes feil.

Setnignen om fett jeg klaget på klager jeg på fordi den er som skrevet av en femåring, og den gir ikke mening uansett hvordan jeg prøver å tegnsette den, ikke er margarin et godt eksempel på umettet fett, da de aller aller fleste margariner er bomber av mettet fett.

Jeg kan ikke se hvor jeg har lagt ord i munnen på deg, så det får du spesifisere.

Man bruker kun OSV om det er uhensiktsmessig å ramse opp flere ting pga plass eller tid. Det er ikke uhensiktsmessig å skrive fler enn to eksempler, derfor skriker bruken av osv at du ikke kan mer. Og bør derfor unngåes.

Men, hvorfor skal jeg gi deg konstruktiv kritikk, du er jo bare en drittsekk som vet du kan bedre enn alle andre uansett. Selv læreren din.

At alle er mer enige med læreren enn deg betyr jo ingenting for deg, så dette blir mitt siste svar i denne tråden. Jeg gidder ikke å hjelpe en som blir sutrete for det.

Endret av Flimzes
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Forresten, linken din går til et bilde av et parabolteleskop eller noe sånt på bildr? hva har det med konsistens å gjøre? For ordens skyld, dette er linken til bildet jeg mener:

Epic fail! skroll til høye, må vist nevne at jeg har flere skjermer tilkoblet. Jeg stoler mer på Ordnett sin ordliste ettersom den som jeg har er ikke en gratis versjon.

Helt fantastisk Flimzes! se å hold deg ute av tråden heretter.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Det er en ting du glemmer, de besvarelsene som har symbolet (?) der tar jeg en sjanse.

Hva har det med saken å gjøre?

Hva det har med saken å gjøre? Det er jo ekstremt vital del i saken skal jeg si deg. Det symbolet symboliserer en oppgave som jeg ikke har muligheten til å gi en besvarelse på, og da må jeg gjette og det fører til STORE mangler i besvarelsen.

Lenke til kommentar

Det var den jeg skulle linke til ja. Takk :)

Det sto det at et synonym av konsistens er sammensetning. Ikke en annen betydning, som er noe helt annet.

Det står da svart på hvitt at konsistens er "et stoffs fasthet og sammenheng"? Hvis noen skriver arbeid tipper jeg du ikke tenker oppdrag med en gang. Det er et synonym, og vil ikke ha akkurat samme betydning..

Jeg mener at hvis du skal uttrykke en mening gjennom et ord som du ikke er helt sikker på betydningen av bør man heller velge et annet ord som har tilnærmet lik betydning. Som i dette tilfellet.

Edit: og da altså forklare hva du mener, for konsistenst er om et stoff, og ikke en setning! :whistle:

Endret av feggy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Språket trenger ikke å være dårlig selv om man gjetter.

Så du mener at språket blir automatisk dårlig dersom man har mangelfulle svar, men så får det et unntak hvis man gjetter?

Dette var litt merkelig, språket blir ikke dårligere av at man gjetter, men man kan oppnå mangelfulle svar. Dere finner mangelfulle svar på de fleste oppgavene som er merket med (?).

Diskusjonen om ordet konsistens:

Konsistens har flere betydninger, mitt eksempel er "sammensetning", kilde Ordnett. Dette ble nå bekreftet at det må ikke være relatert til stoffer. Ordet "synonym" betyr ord med samme betydning, kilde Ordnett.

Edit: Skroll til høyre for de som lurer.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Språket trenger ikke å være dårlig selv om man gjetter.

Så du mener at språket blir automatisk dårlig dersom man har mangelfulle svar, men så får det et unntak hvis man gjetter?

Dette var litt merkelig, språket blir ikke dårligere av at man gjetter, men man kan oppnå mangelfulle svar. Dere finner mangelfulle svar på de fleste oppgavene som er merket med (?).

Tror ikke du forstod hva han mente.

Endret av Tiugama Kaa
Lenke til kommentar

Du blir ikke automatisk smart av å bruke "smarte" ord.

Det er bedre å skrive flere linjer med kjedelig språk enn å pøse på med fremmedord og metaforer hvis du ikke er sikker på hva de betyr.

Sannsynligvis er læreren mange år eldre enn deg. Hun har sett de før, vet hva de betyr og blir nok ikke så imponert. Ihvertfall ikke hvis de ikke gir noen mening.

Hvis det ser ut som du ikke vet hva du prater om i språket du bruker, kan det kanskje virke som om du ikke kan faget heller.

Veit det er mye flaming nå, denne posten var ikke vondt ment, det er bare så flaut å lese og jeg håpte det kanskje kunne hjelpe deg å fremstå litt mer sympatisk.

Lifecoach out

Endret av Azper
Lenke til kommentar

Lærere er altvitende orakler. Jo fortere vi aksepterer dette, jo bedre.

jeg var heller ikke førnøyd med karakteren min, riktignok i norsk. Men vi har ny lærer som er .. pirkete. Tror nesten alle i klassen var ufornøyde, så valgte å godta det, og får heller forbedre meg, eller endre tankegang til neste gang. Jeg fikk 3+, enda det ikke var så veldig mye hun klagde på, annet enn at hun mente jeg skrev masse som ikke stemte etter hennes oppfattning. Det ironiske var at hennes kommentarer hadde over dobbelt så mange skrivefeil som meg.

Litt offtopic, men litt likt iallefall. Nei, kommer ikke til å legge det ut her.

Lenke til kommentar

Tricell: Du har en utrolig rar og kronglete måte å ordlegge deg på. F.eks: «Du er i strid, siden du kommer med falske løgner».

______

Ellers, så er den besvarelsen din heller under gjennomsnittet enn over. Du har under halvparten av total poengsum, noe som vil resultert i en 3-er hvis det ble benyttet en uniform karakterskala. Ofte er det slik at man må ha 30 til 40 prosent rett for å bestå, og så går karakterskalaen oppover med utgangspunkt i dette -- da ville du havnet under 3-eren.

Når du går siste året på videregående, er programfagene ganske like et tilsvarende fag i et grunnstudium på universitetet (F.eks. er faget Matte 1 veldig likt R2). Det forventes da litt mer enn "god dag mann økseskaft"-svar.

Det du har skrevet her i denne besvarelsen, er vel omtrent to håndskrevne sider, noe som er alt for lite på en slik prøve. Det hadde vært greit i niendeklasse, men i et slikt fag, forventes det mye mer.

Du skal vise forståelse for faget, og kunne bruke kunnskapen i praksis. Å kun gjengi kunnskap, gir deg maksimalt en firer. Det er en grunn til at gjennomsnittskarakteren fortsatt er rundt tre, selv om man har mye mer "åpen bok prøver" og hjemmeoppgaver enn før.

Endret av Jude Quinn
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Du blir ikke automatisk smart av å bruke "smarte" ord.

Det er bedre å skrive flere linjer med kjedelig språk enn å pøse på med fremmedord og metaforer hvis du ikke er sikker på hva de betyr.

Sannsynligvis er læreren mange år eldre enn deg. Hun har sett de før, vet hva de betyr og blir nok ikke så imponert. Ihvertfall ikke hvis de ikke gir noen mening.

Hvis det ser ut som du ikke vet hva du prater om i språket du bruker, kan det kanskje virke som om du ikke kan faget heller.

Veit det er mye flaming nå, denne posten var ikke vondt ment, det er bare så flaut å lese og jeg håpte det kanskje kunne hjelpe deg å fremstå litt mer sympatisk.

Lifecoach out

Flere innlegg blir kommentert.

Hva faen er det du prater om? Jeg vet nøyaktig hva alle mine ord betyr. Jeg har aldeles ikke sagt at man blir smartere av å bruke fremmedord, selv om din hjerne kanskje blir overbelastet så er ikke det tilfellet her. ET fremmedord kan beskrive 100 ord, da er det selvfølgelig bedre å bruke det ordet. Dersom du er sikker i din påstand så kom med 3 eksempler på feil brukte fremmedord i mine innlegg eller i prøve besvarelsen.

Han som mente at mine kommentarer er rar og kronglete på sitt enste eksempel som eksisterer "Du er i strid, siden du kommer med falske løgner" da mente jeg naturligvis at han er i strid med reglene siden kan er frekk mot andre forum brukere ved å beskylde dem for falske anklager.

Du må jo være blind i tillegg jeg har skrevet at dette tok 4 A4 ark sider, inkludert molekylstrukturene, tegningen, og molekylformlene.

Når i all verden ble dette en åpen bokprøve?

Nå er det kanskje på tide at dere tar på dere brillene litt slik som signaturen min tilsier!

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Han som mente at mine kommentarer er rar og kronglete på sitt enste eksempel som eksisterer "Du er i strid, siden du kommer med falske løgner" da mente jeg naturligvis at han er i strid med reglene siden kan er frekk mot andre forum brukere ved å beskylde dem for falske anklager.

Vel, no er det jo faktisk slik at det var du som kom med "falske anklager" mot meg... :roll:

Lenke til kommentar

Jeg har aldeles ikke sagt at man blir smartere av å bruke fremmedord, selv om din hjerne kanskje blir overbelastet så er ikke det tilfellet her.

Så du mener hjernen min har en tendens til å bli overbelastet, men det skjedde ikke i dette tilfellet?

Dette er hva faen jeg prater om.

Endret av Azper
Lenke til kommentar

Du kommandere moderatorer rundt, har sikkerhetsklarering på sannheten og putter fremmede folk på "lista" di.

Hva er det du trur du er egentlig? :hmm:

Tror du virkelig at noen bryr seg om de kommer på lista di?

Jeg hadde planer om å holde meg unna den tråden her, men jeg er bare så jævlig nyskjerrig på om du virkelig er så tunglært og trassig, eller om du bare troller oss.

Hvis sistnevnte er tilfellet, hats off. Månedens troll :thumbup:

Jeg hadde opprinnelig et ben on-topic. Hvis du skriver så lærern ikke skjønner hva du mener vil det påvirke prøven din negativt, men nå handler det om noe mer :ph34r:

Hvis du skal være så tykkhuda og egenrådig at du ikke takler kritikk skjønner jeg ikke hvorfor du lagde tråden, meld deg på Robinson-ekspedisjonen eller Hotel Paradise.

Vanligvis hadde jeg bare ledd litt for meg selv og gått videre.

I tro om at noen andre ville rette på deg.

Nå husker jeg hvorfor jeg ikke gidder, dette er jo som å å forklare en konservativ kristen at jorden er eldre enn 6000 år gammel. Du ville påstått at jorda var flat om du så ble sendt i bane rundt kloden!

Endret av Azper
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...