Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Har et problem, læreren kjører A4 firkantet, hva skal jeg gjøre for å bli kvitt problemet?


Gjest Slettet+56132

om lærers vurdering av prøven  

92 stemmer

  1. 1. Har prøven fått riktig vurdering?

    • Ja
      65
    • Nei
      16
    • Vet ikke
      11


Anbefalte innlegg

Dette er en tråd som handler om naturfag. Dere har ikke privilegier til å vite noe som helst med hvordan jeg lever livet mitt, innholdet i den tråden der er privat. Dessuten så ble den planen kansellert, fordi det var bare en skisse som befant seg på tegnebrettet og er langt ifra virkeligheten. Jeg benekter dens eksistens fordi dere har ikke privilegier til å vite innholdet. Dessuten så var bare tråden en trolle tråd.

 

De trådene ble sperret fordi jeg kom med en forespørsel om det til Administrator, og jeg "tvang" de til å gjøre det fordi jeg effektivt ødela konteksten noe som gjorde at tråden ble ubrukelig, og jeg sa at det var trolling og tok imot warning prosent for det i straff for trolling. De trådene der var KUN trolling.

 

Det var no da virkelig ikke en forumkaffe men du kan kalle det hva du vil.

 

Da synes jeg du burde ha sagt det med en gang istedet for å si "Jeg har ALDRI kommentert å stjele matteprøver fra Sinus." og late som du ikke vet noe om det.

 

Men tilbake til topicet. I starten av tråden sa en at du burde fått stryk siden du jukset. Du bare ignorerte det innlegget, så jeg prøvde å skrive det på nytt i forrige innlegg, men nok en gang ignorerte du det. Er du ikke enig at en som jukser fortjener karakteren 1? Hvorfor klager du på 3/4 da?

Endret av Skibur
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Men jeg har ikke skrevet ordrett fra boken. Det kan du se i besvarelsene som er sammenliknet med boken.

 

Edit:

Fordi jeg fikk ikke stryk, og læreren tror jeg har kjørt vanlig spill. Det notatkortet fikk jeg ikke bruk for. Siden jeg ikke ble tatt og læreren har gitt meg en normal vurdering så skal jeg selvfølgelig få en normal vurdering. Det du ikke vet får du ikke vondt av. Innlegg nr 82, bare for kontroll.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Tricell: Jeg har nå sammenlignet svaret ditt med det som stod i boken. Jeg sammenlignet det nøye og omstendig, og nøyaktig med det du postet fra læreboken din før i denne tråden.

 

Konklusjon: Svaret BOKEN gav, var rett. Svaret DU gav, var feil.

 

Kommentar: Fra nå av har Tricel mistet all sin troverdighet for min del. I tillegg viser det seg at han er en løgner. Han skulle ikke benektet tråden, men sagt sannheten, for jeg bryr meg ikke om hva han har gjort før men jeg bryr meg om at han lyger (hvem liker vel egentlig løgnere?).

 

Og for å kommentere de andre tingene det snakkes om her i tråden, så må jeg si det at jeg er enig i at refleksjon rundt stoffet er viktig. Men hvor viktig? I norsk og historie er det viktig, i språkfagene er det veldig viktig, i biologi er det mindre viktig og i matematikk lite viktig. Så klart får man god uttelling for å sitere boken i et fag som biologi, men hvem gidder vel det når de kan fakta, og bare kan formulere dem på enklest mulig måte når man blir spurt om det.

 

Jeg er også enig i at man skal uttrykke seg kort og presist. For eks. som du gjorde i oppgave 1, Tricell. Du svarte kort og RETT - derfor fikk du også full poengpott. På de andre spørsmålene var ikke problemet at du ikke svarte kort og presist; du svarte mye kort og FEIL, eller du svarte ikke på det oppgaven spurte om. Dessuten nevnte du at molekylformlene ikke var viktig. Ehm..? Du fikk i hvert fall 5-6 poeng for å kunne det, så for meg virker dette veldig viktig.

 

Er problemet egentlig at du er vant med latterlig lave karakterkrav fra yrkesfaglig? (Jeg vet ingenting om hvordan det er på yrkesfaglig, bare har et inntrykk av at det er lettere, noe jeg ikke er alene om)

 

Og ja, de sjekkegreiene var en morsomhet, men som alle morsomtheter var den basert på virkeligheten. Dersom jeg skulle sjekket opp en lærer, ville jeg gjort det akkurat slik - om jeg også hadde hatt evnene/talentet til det, da. Men jeg tror hadde foretrukket en biologilærer. ( : (Ingen spydighet, bare smak og behag).

Endret av PrincepBaker
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og for å kommentere de andre tingene det snakkes om her i tråden, så må jeg si det at jeg er enig i at refleksjon rundt stoffet er viktig. Men hvor viktig? I norsk og historie er det viktig, i språkfagene er det veldig viktig, i biologi er det mindre viktig og i matematikk lite viktig.

 

Jeg vil si det er motsatt. Det er viktigere å forstå hvorfor i biologi enn å forstå hvorfor i norsk. Om man sier noe feil når man snakker norsk er kanskje ikke så farlig som å ikke forstå hvordan befruktning skjer. Det er nok endel som betaler barnebidrag fordi de ikke kunne reflektere litt rundt nettopp det emnet ;)

 

I matte er det ekstra viktig. Med en gang du får en oppgave som avviker fra det du er vant til er du nødt til å ha nok kunnskap til å reflektere rundt hvilke metoder du skal bruke for å løse den.

Endret av noob11
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Jeg skal ikke mase mer om den prøven, kanskje prøve besvarelsene egentlig ikke var på det nivået som jeg mente at den burde være på. Dette kan nok bortforklares at det ikke var en lett prøve. Alle mine molekylstrukturer er riktige men jeg bommet på molekylformelen til glukose.

 

Slaget er tapt, angående den prøven, og jeg vil bli nødt til å forandre måten jeg skal håndtere slike prøver i fremtiden.

 

Det med at jeg er en løgner bryr jeg meg ikke om, en person spør om et spørsmål, han kan enten få sannheten, noe som er uaktuelt fordi han har ingenting med det og dessuten så mangler han privilegiene som trengs. Ergo for han ett annet svar, hvor jeg avviste dens eksistens.

 

For eksempel, har du stjålet før (du har faktisk det) men du vil ikke si det, og for å ikke si det så må du si noe annet som kan kategoriseres som løgn. Sier du ingen kommentar vil han som stilte spørsmålet automatisk tro at du har stjålet ellers ville du ha glatt ha sagt det har du ikke gjort nemlig.

Lenke til kommentar
Det med at jeg er en løgner bryr jeg meg ikke om, en person spør om et spørsmål, han kan enten få sannheten, noe som er uaktuelt fordi han har ingenting med det og dessuten så mangler han privilegiene som trengs. Ergo for han ett annet svar, hvor jeg avviste dens eksistens.

 

Gratulerer, det ga absolutt ingen mening! Stå på! :thumbup:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Det med at jeg er en løgner bryr jeg meg ikke om, en person spør om et spørsmål, han kan enten få sannheten, noe som er uaktuelt fordi han har ingenting med det og dessuten så mangler han privilegiene som trengs. Ergo for han ett annet svar, hvor jeg avviste dens eksistens.

 

Gratulerer, det ga absolutt ingen mening! Stå på! :thumbup:

Hvis du hadde tatt med deg avsnittet under så gir Tricell et eksempel på hva han mener.

 

Han sier rett og slett at hvis noen stiller et spørsmål som han ikke vil at den som spør skal vite sannheten i, så velger han å lyve. Det er forøvrig ganske utbredt adferd hos mennesker.

Det han derimot driter seg litt ut på er at han velger å lyge om noe som er enkelt å sjekke til mennesker som alt har et negativt inntrykk og dermed er langt mer tilbøyelige til å sjekke det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skal ikke mase mer om den prøven, kanskje prøve besvarelsene egentlig ikke var på det nivået som jeg mente at den burde være på. Dette kan nok bortforklares at det ikke var en lett prøve. Alle mine molekylstrukturer er riktige men jeg bommet på molekylformelen til glukose.

 

Slaget er tapt, angående den prøven, og jeg vil bli nødt til å forandre måten jeg skal håndtere slike prøver i fremtiden.

 

Det med at jeg er en løgner bryr jeg meg ikke om, en person spør om et spørsmål, han kan enten få sannheten, noe som er uaktuelt fordi han har ingenting med det og dessuten så mangler han privilegiene som trengs. Ergo for han ett annet svar, hvor jeg avviste dens eksistens.

 

For eksempel, har du stjålet før (du har faktisk det) men du vil ikke si det, og for å ikke si det så må du si noe annet som kan kategoriseres som løgn. Sier du ingen kommentar vil han som stilte spørsmålet automatisk tro at du har stjålet ellers ville du ha glatt ha sagt det har du ikke gjort nemlig.

 

Det er greit, du er tilgitt. Poenget mitt var bare at du trengte ikke fornekte det, jeg hadde ikke brydd meg, for eks.

 

Litt morsomt at han klarte å hente opp igjen de gamle sidene da, : p

 

Tricell sa: "Jeg skal ikke mase mer om den prøven, kanskje prøve besvarelsene egentlig ikke var på det nivået som jeg mente at den burde være på. Dette kan nok bortforklares at det ikke var en lett prøve. Alle mine molekylstrukturer er riktige men jeg bommet på molekylformelen til glukose.

 

Slaget er tapt, angående den prøven, og jeg vil bli nødt til å forandre måten jeg skal håndtere slike prøver i fremtiden."

 

Bra. For meg ser det ut som at Tricell har innrømmet at prøven ikke var så kjempegod, og skal prøve å gjøre det bedre neste gang. Tråden kunne ikke fått en bedre konklusjon. ( :

 

Og husk at biologi er ikke det letteste faget heller. Men om du tar innersvingen på læreren og får god karakter på neste eller prøven etter der, så burde du gi en lyd på her på forumet, synes jeg. He, he.

Endret av PrincepBaker
Lenke til kommentar
Jeg skal ikke mase mer om den prøven, kanskje prøve besvarelsene egentlig ikke var på det nivået som jeg mente at den burde være på. Dette kan nok bortforklares at det ikke var en lett prøve.

 

Du kan sikkert bortforklare det med at det var ei vanskeleg prøve, men det endrar ikkje sanninga - at du ikkje har levert gode nok svar på spørsmåla. Bortforklaringar er tydelegvis ei vanleg løysing for deg, dei kjem jo på rekke og rad her i tråden, samt matteprøvetrolletråden. Lukke til med det som sivilingeniør.

 

Det er éin ting eg reagerar på av det læraren har gjort i denne saka, og det er at ho ikkje lot ein annan lærar vurdere prøva. Eg trur ikkje det ville gjort nokon vesentleg forskjell på resultatet (som andre her har vist med sine vurderingar), men ville bygd opp lærarens truverde i saka. Utover det ser eg bare ein elev som oppfattar VGS som ei utspekulert, ondskapsfull hinderløype mot høgare utdanning.

 

Kvar skal tråden no, eigentleg?

Endret av enixitan
Lenke til kommentar
Jeg skal ikke mase mer om den prøven, kanskje prøve besvarelsene egentlig ikke var på det nivået som jeg mente at den burde være på. Dette kan nok bortforklares at det ikke var en lett prøve.

 

Du kan sikkert bortforklare det med at det var ei vanskeleg prøve, men det endrar ikkje sanninga - at du ikkje har levert gode nok svar på spørsmåla. Bortforklaringar er tydelegvis ei vanleg løysing for deg, dei kjem jo på rekke og rad her i tråden, samt matteprøvetrolletråden. Lukke til med det som sivilingeniør.

 

Det er éin ting eg reagerar på av det læraren har gjort i denne saka, og det er at ho ikkje lot ein annan lærar vurdere prøva. Eg trur ikkje det ville gjort nokon vesentleg forskjell på resultatet (som andre her har vist med sine vurderingar), men ville bygd opp lærarens truverde i saka. Utover det ser eg bare ein elev som oppfattar VGS som ei utspekulert, ondskapsfull hinderløype mot høgare utdanning.

 

Kvar skal tråden no, eigentleg?

 

Regner vel med at en viss person vil invitere læreren ut på date. Hvordan den går forblir vel et åpent spørsmål.

Endret av PrincepBaker
Lenke til kommentar

Regner vel med at en viss person vil invitere læreren ut på date. Hvordan den går forblir vel et åpent spørsmål.

 

Jeg skal innrømme at det var et bittelitte smil om munnen når du kommenterte det første gangen, men det er engangshumor. Det var greit første gangen. Det er ikke nødvendig å spille videre på dette. Jeg hadde skjønt hvorfor du hadde fortsatt med det/reagert på det hvis jeg hadde hatt læreren i et fag, samt kjent personen i virkeligheten, men ingen av de delene stemmer, så er det strengt tatt nødvendig? Tror jeg kan ha problemer med å ta deg seriøst i senere tråder :hrm:

Lenke til kommentar

 

Jeg skal innrømme at det var et bittelitte smil om munnen når du kommenterte det første gangen, men det er engangshumor. Det var greit første gangen. Det er ikke nødvendig å spille videre på dette. Jeg hadde skjønt hvorfor du hadde fortsatt med det/reagert på det hvis jeg hadde hatt læreren i et fag, samt kjent personen i virkeligheten, men ingen av de delene stemmer, så er det strengt tatt nødvendig? Tror jeg kan ha problemer med å ta deg seriøst i senere tråder :hrm:

 

He, he. Du vet, dersom jeg virkelig ville gjort noe ut av dette, så hadde jeg også linket til en viss sang. Du vet hvilken. Men det hever jeg meg over. ( :

 

Det var bare litt merkbart at det ikke var fagelig innhold du var ute etter, men selve læreren. Men det slår vi en strek over ^^

Endret av PrincepBaker
Lenke til kommentar

 

Jeg skal innrømme at det var et bittelitte smil om munnen når du kommenterte det første gangen, men det er engangshumor. Det var greit første gangen. Det er ikke nødvendig å spille videre på dette. Jeg hadde skjønt hvorfor du hadde fortsatt med det/reagert på det hvis jeg hadde hatt læreren i et fag, samt kjent personen i virkeligheten, men ingen av de delene stemmer, så er det strengt tatt nødvendig? Tror jeg kan ha problemer med å ta deg seriøst i senere tråder :hrm:

 

He, he. Du vet, dersom jeg virkelig ville gjort noe ut av dette, så hadde jeg også linket til en viss sang. Du vet hvilken. Men det hever jeg meg over. ( :

 

Det var bare litt merkbart at det ikke var fagelig innhold du var ute etter, men selve læreren. Men det slår vi en strek over ^^

 

Det tok et par sekunder før jeg forstod hvilken sang det var, men ja, jeg skjønner ;)

 

Likevel, jeg er veldig opptatt av å ha gode lærere på skolen som kan sette elevene på plass i stedet for omvendt. 1. inntrykket jeg får av en lærer sier mye om hvordan undervisningen kommer til å bli, og jeg bare sitter og håper på at læreren ikke skal drite seg ut på en eller annen måte :S

 

Det låter sikkert veldig rart, men det er altså slik det er og nå som jeg har kommet inn på den linja jeg vil og alt er helt topp, så vil jeg gjerne ha veldig god undervisning i absolutt alle fag, slik at jeg kan glede meg til absolutt alle skoletimer.

 

Jeg har i grunn vært veldig seriøs i postene mine, noe jeg til vanlig egentlig ikke er. Det former seg etter hvem jeg skriver med egentlig :)

Lenke til kommentar

Jeg trenger ikke dumme tilhengere som ikke klarer å forstå meningen med innlegget. Kan du holde deg ute av tråden?

Slik jeg leser tråden så har du ikke en eneste tilhenger, men det er en helt annen sak.

 

Hvis du ønsker et godt råd så er det bedre å forstå et kapittel enn å lese det tre ganger. En teknikk jeg brukte da jeg gikk på skolen var å stille spørsmålet "Hvorfor?" til hvert avsnitt. Hvorfor har forfatteren av boken skrevet det som står her og hvorfor er det sånn. Da kan det være at du faktisk forstår innholdet i kapittelet istedenfor å bare vite hva som står der.

 

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Du kan bare gi opp den der sivilingeniør drømmen din.

 

Du er en som ikke er interessert i å høre på andre, da du allerede har sett for deg hva du vil høre.

 

Den der lista di over personer du misliker, kan du godt skrive meg opp på: For du lyger, jukser, tåler absolutt ingen form for kritikk, du er drittsekk mot de som har noe fornuftig å si, du er arrogant (ref: at vi trenger privilegier til å få sannhet hos deg, wtf? si sannheten eller ikke har vel ingenting med privilegium å gjøre??) og du har ingen form for forståelse for hva som kreves av en topp elev.

 

Beklager på det sterkeste (not), hvis dette er personangrep. En advarsel fra moderator er verdt dette innlegget..

 

Det er en ting du skal vite om meg det er det at jeg gir aldri opp, feiler en plan, så lastes neste plan inn, helt til jeg klarer det jeg har lyst til. Så jeg skal bli sivilingeniør uansett hva, hverken dumme lærere eller noen sure brukere på forumet kan ikke klare å sette hindringer for meg.

 

Det er blitt sendt ut en besvarelse angående løgn, så det settes punktum der. Jeg er frekk mot de som er frekk mot meg, jeg styres av et slags "ratio" system hvor jeg alltid er på null mot hver eneste person. Et eksempel, du er frekk mot meg så blir jeg frekk mot deg, er du grei mot meg, så er jeg grei mot deg. Men jeg er ikke den som er frekk først. Jeg har ikke vært frekk mot de som har vært fornuftige.

 

Ingen negative ord har noen som helst form for effekt mot meg. Så jeg tåler uendelige mengder med kritikk på dette forumet.

 

Vet du hva privilegier betyr egentlig? det betyr forrett. Du spør om noe som du har ingenting med (mangler forrett), ergo du for et annet svar som må tolkes som løgn siden det var ikke det riktige svaret.

 

Jeg har aldeles ingen form for visjon om å være en topp elev eller student. Alt jeg krever er å få minimum karakter slik at jeg kommer videre. Så jeg slipper et helårig forkurs etter læretiden.

 

Det var noen som reagerte på det med "dumme tilhengere", da siktet jeg på de folkene som er tilhengere av tråden, bare de dumme altså de som ikke er objektive og profesjonelle samtidig har problemer med å tolke informasjonen i innleggene mine.

 

Edit:

Tiugama Kaa du har nå fått innpass til den listen min over mislikte personer, du har mangler noe som gjør det umulig for deg å være utenfor listen. Det er nå 5 personer som er inne på listen. Det er ytringsfrihet her, noe som betyr at jeg kan mene ka faen eg vil om alt og alle.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Det er en ting du skal vite om meg det er det at jeg gir aldri opp, feiler en plan, så lastes neste plan inn, helt til jeg klarer det jeg har lyst til. Så jeg skal bli sivilingeniør uansett hva, hverken dumme lærere eller noen sure brukere på forumet kan ikke klare å sette hindringer for meg.

 

Å aldri gi opp et mål man har satt seg er generelt en god egenskap. Det er dog ikke bra å basere planene sine på juks og bedrag. Med din sterke motivasjon burde du klare å bli sivilingeniør på ærlig vis, og dette ønsker jeg deg lykke til med. Jeg håper faktisk det går godt for deg her i livet, og at du får realisert drømmene dine, så lenge disse drømmene oppnås ved hjelp av en viss ærlighet og moral. :)

 

Det er blitt sendt ut en besvarelse angående løgn, så det settes punktum der. Jeg er frekk mot de som er frekk mot meg, jeg styres av et slags "ratio" system hvor jeg alltid er på null mot hver eneste person. Et eksempel, du er frekk mot meg så blir jeg frekk mot deg, er du grei mot meg, så er jeg grei mot deg. Men jeg er ikke den som er frekk først. Jeg har ikke vært frekk mot de som har vært fornuftige.

 

Fair enough, man møter mennesker med en "null-forventning", og positiv eller saklig feedback møtes med positiv respons. Det samme går selvfølgelig andre veien, men det sier seg jo selv.

 

Vet du hva privilegier betyr egentlig? det betyr forrett. Du spør om noe som du har ingenting med (mangler forrett), ergo du for et annet svar som må tolkes som løgn siden det var ikke det riktige svaret.

 

Basert på forrige quote må man forvente at et enkelt og ærlig spørsmål som møtes med en løgn (snarere enn "jeg ønsker ikke å svare på dette") blir møtt med negativ respons. Om man møter noen med null-forventning, og blir servert en løgn, blir man selvsagt negativt innstilt. Om man istedet får et svar som "det er min sak, og jeg ønsker ikke å svare på dette", bør man respektere dette, da det er et ærlig svar.

 

Jeg har aldeles ingen form for visjon om å være en topp elev eller student. Alt jeg krever er å få minimum karakter slik at jeg kommer videre. Så jeg slipper et helårig forkurs etter læretiden.

 

Du kan fortjene å få en minimumskarakter, om du fullfører prøven eller kurset på en god nok måte, men du kan ikke kreve å få dette uten å bevise at du fortjener det. "Kreve" og "fortjene" er to forskjellige begrep, selv om jeg mistenker at du egentlig mener at du fortjener denne karakteren.

 

Det er ytringsfrihet her, noe som betyr at jeg kan mene ka faen eg vil om alt og alle.

 

Du kan selvsagt mene hva du vil om alt og alle, men ytringsfriheten er faktisk begrenset både på forumet og i Norge generelt. Du har lov til å mene hva du vil, men du har faktisk ikke lov til å si hva du vil uten reaksjoner. På forumet er personangrep ikke tillatt, og i likhet med Norge forøvrig er for eksempel rasistiske bemerkninger (jeg beskylder deg ikke for dette, er bare et eksempel), drapstrusler og noen andre typer ytringer straffbare. Slik er det engang, lik det eller ei, men vi har alle skrevet under på forumreglene når vi registrerte oss her, og de regulerer hva som kan bli sagt, og på hvilken måte. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...