Gjest Cheese Man from The Moon Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Hei og hopp! For et par uker siden så drakk jeg litt over anbefalingsgrensa og knelet for doskåla. I sluttfasen av spyinga så kom det opp en hel del röd guffe som jeg antar var blod. Hadde verken spist noe röd mat eller drukket rödvin. Det gjorde ikke vondt i det heletatt heller, men var litt skremmende. Kom ikke noe mer blod etter det heller. Dersom det var blod, er det noe å bekymre seg over? Har ikke hatt noe problemer i ettertid. Har lest at man kan spy blod dersom man drikker for mye alkohol og har fått skade på lever og spiserör. Jeg drikker 5-6 öl hver dag i ukedagene og "skjeier ut" litt mer i helgene. Kansje det kan ha noe med my alkoholdrikking å gjöre? Ikke vet jeg. Noen som har lignende erfaringer? Er en kjedelig fyr på 18 år. Takk for svar! Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Har dette hendt før? kan du beskrive Ca hvor mye blod det var? Lenke til kommentar
Gjest Cheese Man from The Moon Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Har dette hendt før? kan du beskrive Ca hvor mye blod det var? Nei, det har ikke hendt för. Ikke som jeg er klar over ihvertfall. Vanskelig spörsmål, studerte det ikke og hadde litt dårlig hukommelse akkurat på det tidspunktet...Men jeg gjetter på et sted mellom en halv deciliter og 1 deciliter. Var ikke mer enn 1 deciliter ihvertfall. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Aner ikke hvorfor blodet kom, men drikker du 5-6 øl pr dag burde du vurdere å senke alkohol-inntaket ditt. du er på god vei til å bli akloholiker, om du ikke allerede er det.., 9 Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Jeg har ingen medisinsk utdannelse, men etter å ha lest litt er jeg villig til å si at det ikke er altfor farlig. Jeg mener å ha lest at når du drikker for mye alkohol og kaster opp, hender det at mye trykk bygges opp i "brekkningen", og mindre blodårer i magen kan sprekke, og dermed vise seg som blod i oppkastet. Bortsett fra dette vil jeg si at å kontakte lege er et alternativ, jeg har altså ingen utdannelse, jeg sier bare at dette er en sannsynlighet. PS; vil virkelig anbefale deg å kutte ned på forbruket, når du drikker til punktet hvor du spyr er dette overhodet ikke godt for kroppen, og kan fort bli ganske farlig. Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Kunne du muligens ligge ved litt mer informasjon om fargen på blodet? Har du hatt noen smerter? - muligens halsbrann, underlivssmerter, eller muligens smerter når du går på do? samt muligens blod (legg ved farve) i avføring? 1 Lenke til kommentar
Gjest Trådstarter Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Kunne du muligens ligge ved litt mer informasjon om fargen på blodet? Har du hatt noen smerter? - muligens halsbrann, underlivssmerter, eller muligens smerter når du går på do? samt muligens blod (legg ved farve) i avføring? Fargen på blodet. Tja...Rödt? Eller mörkerödt, omtrent samme farge som rödvin. Halsbrann er jeg mye plaget med, tar tabletter mot det hver dag. Pepcid Duo heter de. Tyggetabletter. Har ikke noen problemer med blod på do. Edit: Jeg bor i Sverige, så ölet jeg drikker i ukedagene er bare på 3,5%. Så det er neppe så farlig, blir jo ikke beruset av det. Lenke til kommentar
Elwani Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Kan fort bli en avhengighet selv om du ikke blir beruset Offtopic det da Men det du spurte om med å spy blod: Har en kammerat hvor det der ligger i familien. Hvis de drikker litt for sterk sprit rein (Altså shots), og drikker for mye av det så begyner de jo så klart å spy, men somregel da på slutten så spyr de blod. Nå snakker vi altså 5 søsken og 2 foreldre med akkurat den samme greia. Tror ikke det er noe å bekjymre seg for, kan hende du sprengte en blodkar når du spydde. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Det at man ikke blir beruset av ØL betyr ikke at det ikke er farlig. Tvert i mot, at man har da drukket så mye oppigjennom at kroppen trenger mer og mer for å kjenne seg beruset. 6 øl på en hverdag vil jeg karakterisere som mye. Lenke til kommentar
Special P Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Finnes de folk som er 18 år og alkoholikere altså? Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Finnes de folk som er 18 år og alkoholikere altså? Ja, trodde du ikke det? Alkoholikere kjennetegnes ved at man drikker mye, og at man ikke får noe særlig effekt av det. Lenke til kommentar
Gjest Bata Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Mersom fare for magesår om du ahr sure oppstøt osv. Magesår er farlig. Lenke til kommentar
Special P Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Finnes de folk som er 18 år og alkoholikere altså? Ja, trodde du ikke det? Alkoholikere kjennetegnes ved at man drikker mye, og at man ikke får noe særlig effekt av det. kjenner ingen som er 18-ish og er alkoholiker.. Lenke til kommentar
Mads-b Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 (endret) Går lett an å være alkoholiker når man er 18. Har en kamerat som begynte å drikke når han var 18, og ble medlem av AA når han var 21. På tre år ble han så ille at han ikke kom seg opp av senga før han fikk morrashot'en sin. Mye kan skje på 3 år. Jeg skjønte først når jeg ble 18 hvorfor det er aldersgrenser på alkohol. EDIT: Mannen er en tynn og hengslete fyr på kanskje 70 kilo som slenger i seg 12 halvlitere og en halv liter sprit på vorspiel og er fremdeles ganske oppegående.. Endret 15. oktober 2010 av Mads-b Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Fargen på blodet. Tja...Rödt? Eller mörkerödt, omtrent samme farge som rödvin. Halsbrann er jeg mye plaget med, tar tabletter mot det hver dag. Pepcid Duo heter de. Tyggetabletter. Har ikke noen problemer med blod på do. Edit: Jeg bor i Sverige, så ölet jeg drikker i ukedagene er bare på 3,5%. Så det er neppe så farlig, blir jo ikke beruset av det. For mye alkohol kan irritere magen. Magesår er en mulighet. Jeg ville dratt til legen uansett. Blødende magesår er ikke noe du kødder med. Lenke til kommentar
Gjest Dimon Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Har selv drukket en smule for mye endel ganger og har spydd opp litt r0d vaeske ja. Men det har aldri vaert mer enn 1-2 spiseskjeer ca... 5-6 0l i uke dagene er dog alt for mye. Tror ikke mam burde drikke mer enn to max og helste bare avgrense det til ett par dager i uken. om du drikker saapass mye hver dag saa vil risikoen for skrumplever vaere meget h0y. Du maa ikke glemme at du heller i deg noe som er direkte giftig for kroppen... Lenke til kommentar
Gjest Emi Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Akkurat det samme har skjedd meg de siste gangene jeg har drukket! jeg hadde ikke spist så mye though, og det har vært ganske mye blod, det ser ut som ferskt,seigt blod, typ som når man får et dypt sår eller noe,sist gang det skjedde var det det eneste jeg spøy, kun blod, kom i puljer som "gulping" men alikevell, jeg merket at det kom i fra magen liksom.. Lenke til kommentar
crappysam Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 du drakk sikker rødvin Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Skjer med meg hver eneste gang jeg spyr etter å ha drikki. D: Det er faktisk de eneste gangene jeg spyr også. Blod til Spy forholdet er betydelig og blodet perforerer hele spydammen. Har også alkohol allergi/flush. Opplever ikke noe ubehag i hverdagen utover dette. Spiser verken pepcid eller noe sånt. Burde jeg gå til lege? Lenke til kommentar
Notelitten Skrevet 23. oktober 2010 Del Skrevet 23. oktober 2010 Skjer med meg hver eneste gang jeg spyr etter å ha drikki. D: Det er faktisk de eneste gangene jeg spyr også. Blod til Spy forholdet er betydelig og blodet perforerer hele spydammen. Har også alkohol allergi/flush. Opplever ikke noe ubehag i hverdagen utover dette. Spiser verken pepcid eller noe sånt. Burde jeg gå til lege? Spyr du opp blod, er det et tegn fra kroppen om at noe er alvorlig galt. Om det er mer enn bittelitt blod (som kommer fra en sprengt åre eller noe, når du brekker deg). Er det mer enn litt, altså om det er en god del (jeg er ingen lege så jeg kan ikke si om det er det eller ikke), kan det være meget sannsynlig at du har alvorlige problemer med leveren, og i så fall bør du oppsøke lege snarest. Spyr du blod, er dette et tegn på at kroppen ikke kan ta alkoholen, og bør definitivt roe deg ned, slik at dette ikke hender. Blod i oppkast eller avføring er som oftest tegn på at noe er alvorlig galt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå