Inaktivbruker_101125 Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Nei, du må be riktig. Hvordan ber du, da? Og hvordan ber man riktig? Lenke til kommentar
geebs Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Det er mange som tror blindt men som ikke blir bønnhørt-her har du et forklaringsproblem... Nei, du må be riktig. http://en.wikipedia.org/wiki/No_true_scotsman http://en.wikipedia.org/wiki/No_true_scotsman http://en.wikipedia.org/wiki/No_true_scotsman !!! Lenke til kommentar
korinterne13 Skrevet 21. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2010 Hvordan kan du kalle deg kristen og være imot all misjonering? Det er jo det essensielle i kristendommen. Klikk Disiplenes oppdrag 15 Og han sa til dem: «Gå ut i hele verden og forkynn evangeliet for alle som Gud har skapt! 16 Den som tror og blir døpt, skal bli frelst. Men den som ikke tror, skal bli fordømt. 17 Og disse tegnene skal følge dem som tror: I mitt navn skal de drive ut onde ånder, de skal tale nye tungemål, 18 og de skal ta slanger i hendene. Om de drikker dødelig gift, skal det ikke skade dem, og når de legger hendene på syke, skal de bli friske.» så sant du ikke tror du er en reinkarnert utgave av en av jesu disipler sjønner jeg ikke poenge ditt... De døde faktisk for flere tusen år siden og som kristen tror du vel ikke på reinkarnasjon. Det meste fra nt er politikk,men jeg personlig synes jesus hadde et fint budskap-det er helt tilfeldig at jeg er kristen-så lenge jeg bygger min tro på bibelen og luthers tolkning så kan jeg liksom ikke kalle meg så mye annet. Jeg lerte ikke det samme som deg da jeg gikk på sønndagskolen for å si det slik-og det jeg lærte er jeg ikke nødvendigvis enig i-misjonering har ingen og har aldri hatt en misjon-men viss noen søker gud kan jeg gjerne invitere vedkommende i kirken uten å påstå at det er den eneste riktige veien å gå Johannes evangelium kapittel 14: 12 Sannelig, sannelig, jeg sier dere: Den som tror på meg, skal også gjøre de gjerninger jeg gjør, ja, enda større gjerninger, for jeg går til Far. 13 Og det dere ber om i mitt navn, vil jeg gjøre, så Far skal bli æret gjennom Sønnen. 14 Dersom dere ber meg om noe i mitt navn, vil jeg gjøre det. Det er mange som tror blindt men som ikke blir bønnhørt-her har du et forklaringsproblem-min forklaring er så enkel at nt er skrevet om pga politikk.Det står om jesus også i koranen-så jeg regner faktisk med at har levt på jorden,men er mer usikker i hva han skal ha gjort og sagt..Det er menneskene som har gjenfortalt historien derav mange feil og muligens mangler. Her er det bønner fra ham på filmsnutten. Det er bare å laste ned de du trenger, og høre på så ofte du kan. Vær tålmodig, lykke til. Håper du får resultatet. http://www.neckministries.com/prayers.html Lenke til kommentar
IHS Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 (endret) Det er mange som tror blindt men som ikke blir bønnhørt-her har du et forklaringsproblem... Nei, du må be riktig. Hvordan ber du, da? Og hvordan ber man riktig? NT > "den time kommer, ja, den er nå, da de sanne tilbedere skal tilbe Far i ånd og sannhet. For slike tilbedere vil Far ha. Gud er ånd, og den som tilber ham, må tilbe i ånd og sannhet" NT > Jesus sier: «Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Far uten ved meg. De kristne når frem til Gud gjennom Jesus Kristus (sannhetens ånd) Endret 21. oktober 2010 av IHS Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 21. oktober 2010 Del Skrevet 21. oktober 2010 Det er mange som tror blindt men som ikke blir bønnhørt-her har du et forklaringsproblem... Nei, du må be riktig. Hvordan ber du, da? Og hvordan ber man riktig? NT > "den time kommer, ja, den er nå, da de sanne tilbedere skal tilbe Far i ånd og sannhet. For slike tilbedere vil Far ha. Gud er ånd, og den som tilber ham, må tilbe i ånd og sannhet" NT > Jesus sier: «Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Far uten ved meg. De kristne når frem til Gud gjennom Jesus Kristus (sannhetens ånd) lurer på om jeg skal bli jøde? men det vil jeg jo ikke for jeg liker julen og mange av di små ordtakene i nt... elle melle... Lenke til kommentar
RWS Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 lurer på om jeg skal bli jøde? men det vil jeg jo ikke for jeg liker julen og mange av di små ordtakene i nt... elle melle... Ja, det er når man leser bibelsalater som det som en begynner å lure på hvor lur en selv er som trodde på dette engang, bare så du vet det... Skremmer jo flere til ateisme enn til kristendom med slike hodeløse bibel sitater ihvertfall, så aldri så galt at det ikke er godt for noe.... Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 lurer på om jeg skal bli jøde? men det vil jeg jo ikke for jeg liker julen og mange av di små ordtakene i nt... elle melle... Ja, det er når man leser bibelsalater som det som en begynner å lure på hvor lur en selv er som trodde på dette engang, bare så du vet det... Skremmer jo flere til ateisme enn til kristendom med slike hodeløse bibel sitater ihvertfall, så aldri så galt at det ikke er godt for noe.... dette stemmer folkens! så misjonæring virker mot sin hensikt-det eneste som hadde fått meg til å akseptere en bestemt menighets ståsted som min egen høyt er viss jeg hadde løyet for å få tak i mat til barna mine(det er underforstått at jeg er svært fattig på dette tidspunktet) jeg hadde nok regnet med at gud hadde sett gjennom fingrene med løgnen min når det er snakk om å overleve-da det finnes verre ting i verden enn en hvit løgn. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Det er mange som tror blindt men som ikke blir bønnhørt-her har du et forklaringsproblem... Nei, du må be riktig. Hvordan ber du, da? Og hvordan ber man riktig? NT > "den time kommer, ja, den er nå, da de sanne tilbedere skal tilbe Far i ånd og sannhet. For slike tilbedere vil Far ha. Gud er ånd, og den som tilber ham, må tilbe i ånd og sannhet" NT > Jesus sier: «Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Far uten ved meg. De kristne når frem til Gud gjennom Jesus Kristus (sannhetens ånd) lurer på om jeg skal bli jøde? ... Det kristne trossamfunn overtokk det jødiske trossamfunns rolle i verdensamfunnet. Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Det er mange som tror blindt men som ikke blir bønnhørt-her har du et forklaringsproblem... Nei, du må be riktig. Hvordan ber du, da? Og hvordan ber man riktig? NT > "den time kommer, ja, den er nå, da de sanne tilbedere skal tilbe Far i ånd og sannhet. For slike tilbedere vil Far ha. Gud er ånd, og den som tilber ham, må tilbe i ånd og sannhet" NT > Jesus sier: «Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Far uten ved meg. De kristne når frem til Gud gjennom Jesus Kristus (sannhetens ånd) lurer på om jeg skal bli jøde? ... Det kristne trossamfunn overtokk det jødiske trossamfunns rolle i verdensamfunnet. Ja det er kasje derfor jeg er kristen da-men kan du akseptere at jeg ikke har noen som helst interesse av å henge i et betemt miljø men heller ha masse forsjellige folk rundt meg som kan gi meg ny innputt i stede for å bli oppslukt i at en mening er den eneste rette.Viss man befinner seg i et miljø der alle har en mening som er den samme kan man bli hjernevasket-da man har en hel gruppe som bekrefter denne ene meningen som den eneste rette hele livet.Når folk man ser opp til og respekterer har denne meningen har man lett for å godta at sånn er det.Da kan man når man blir gammel å grå og sitter alene begynne å tenke-"uff er det bare andres inflytelse som har gjort meg slik?" Da er det for meg bedre å tenke at dette svaret har jeg funnet ut av på egen hånd-og viss jeg senere forandrer mening er det også svært sannsynlig at det er min egen ide. Dette gjør meg trygg. jeg tenker selv-derfor er jeg meg Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 (endret) Det kristne trossamfunn er ikke et samfunn hvor alle mener det samme om ett og alt, Sarah78 Alle kristne tenker selv. Hvordan skulle de ellers kunne finne seg selv ? Endret 22. oktober 2010 av IHS Lenke til kommentar
RWS Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Det kristne trossamfunn er ikke et samfunn hvor alle mener det samme om ett og alt, Sarah78 Alle kristne tenker selv. Hvordan skulle de ellers kunne finne seg selv ? Så det er at de tenker selv som er felles nevneren for hvem som er kristne nå hva? Men det er vel fremdeles slik at alle de 34999 andre grenene av kristendommen har feil og din gren som er "ekte" kristne enda IHS? Så Sarah78 er nok ingen ekte kristen skjønner du... For hun er ikke i sekten din tydeligvis, til det tenker hun, som du sier, for mye selv... Lenke til kommentar
IHS Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Det kristne trossamfunn er ikke et samfunn hvor alle mener det samme om ett og alt, Sarah78 Alle kristne tenker selv. Hvordan skulle de ellers kunne finne seg selv ? Så det er at de tenker selv som er felles nevneren for hvem som er kristne nå hva? Men det er vel fremdeles slik at alle de 34999 andre grenene av kristendommen har feil og din gren som er "ekte" kristne enda IHS? Så Sarah78 er nok ingen ekte kristen skjønner du... For hun er ikke i sekten din tydeligvis, til det tenker hun, som du sier, for mye selv... Det er to milliarder kristne i verden. De 34,999 sektene du snakker om er ikke kristne. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Bastante påstander. Så det er kun den katolske kirke som er kristne? Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Det kristne trossamfunn er ikke et samfunn hvor alle mener det samme om ett og alt, Sarah78 Alle kristne tenker selv. Hvordan skulle de ellers kunne finne seg selv ? Nei dette sjønner jeg,men jeg har også behov for å gjøre meg opp min helt egen mening om bibelen. Jeg er kristen,noen i min omgangskrets tilhører pinsemenigheten-noen er ateister -noen tilhører statskirken. I bygda jeg opprinnelig kommer fra finnes det et bedehus for indremisjon,et bygg for troens ord og et for de frie evangeliske-nå har bygda også fått kirke og det er snakk om å bygge nytt bedehus(tomten er klar) for de unge er ikke helt enige med den eldre garde i hva bedehuset står for siden den norske statskirka har fått bruke bedehuset til sitt formål angående søndagsskole og begravelser før kirka kom. Og det må bare siest-det er kun 2000 innbyggere i denne bygda... Kan du si meg med sikkerhet at noen her har mer rett en andre? Er det nødvendigvis slik at det er di som har mest tilhengere i bygda eller skal statestikken gjelde hele landet?eller verden? eller har det ingenting med saken å gjøre. Vil også si at det er store forsjeller angående hvor inkluderende de forsjellige miljøene er i bygda. Jeg er en stor tilhenger av mitt eget miljø(selvføgelig) Hos en kompis av oss samlet alle seg-der var alle velkommen-tykk-tynn-dum-smart og hvilken trorsretning du trodde på hadde ingen betydning i det hele tatt. Kom det en ny persom på besøk sa han bare hei velkommen i loftsua mi-jeg heter per-lyst på en øl? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå