TheaLinnea Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 1.Korinterbrevet 12 sier veldig klart at noen får nådegaven å helbrede. Jakobs brev 5 også. Her er det snakk om Åndelig helbredelse. Lenke til kommentar
korinterne13 Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 Markus 16, 15-19 er også klar melding til kristne. Dette er sannhet for de som tror at jusus kristus er guds sønn. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Markus 16, 15-19 er også klar melding til kristne. Dette er sannhet for de som tror at jusus kristus er guds sønn. Som igjen også KUN er påstander som blir ANSETT som sannhet fordi det er sagt at disse påstandene er sannhet.... For en utrolig uærlighet dere legger for dagen... Dere er jo ikke engsng ærlige med dere selv engang jo, så hvordan i all verden kan du si at du er det mot andre? Personlig ville jeg ALDRI som medlem av (for å ta noe jeg er medlem av) the Brights , ha gått med på å flagge noe som sannhet for andre medlemmer av the brights fordi det sto i rettningslinje boken til det brights at jeg skulle gjøre det. En sannhet er en sannhet for ALLE, hvis ikke er det ikke en sannhet! Så vet du det! Så den sannheten du her uæerlig, enten bevisst eller ubevisst, flagger er ingen sannhet i det hele tatt, kun en påstand om sannhet. Jeg forventer egentlig ikke at du skal se forskjellen, men jeg oppfatter det som høyst uærlig å holde noe som sannhet for en gruppe mennesker når det ikke er sannhet for andre enn den gruppen med mennesker! Det minner meg om ideologier som helst bør være unevnt... For da er det, som nevnt, ingen sannhet lenger.... Kun en gruppeskiller... Lenke til kommentar
korinterne13 Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 Vi som tror at bibelen er Guds ord tror selvsagt at bibelen er sannheten for alle. Men om du ikke tror bibelen er guds ord forholder du deg til denne verdens visdom, og kan kalle deg Bright. Jeg foretrekker å være naiv fordi Jesus har sagt at vi skal tro som barn. Lenke til kommentar
TheaLinnea Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Markus 16, 15-19 er også klar melding til kristne. Dette er sannhet for de som tror at jusus kristus er guds sønn. Har du lest bemerkningen til Markus 16: 9—20 bakerst i den vanlige norske oversettelsen av 1930? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Du imponerer meg med din enorme kunnskap om bibelen TheaLinnea!! Det skal du ha, selv om jeg ikke alltid er enig med deg... 1 Lenke til kommentar
korinterne13 Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 Har ikke lest noen bemerkning nei. Jesus er den perfekte modell for kristne. Han sier at de som tror på ham skal gjøre det samme som ham, ja også større ting. Det å si at dette bare dreier seg om åndelig helbredelse er helt nytt for meg og kan ikke finne noe i bibelen som tyder på det. Kan heller ikke finne noe om at den sataniske åndeverden helbreder syke slik du antyder. Har du aldri lest apostlenes gjerninger? Den hellige ånd er den samme i dag som da! Lenke til kommentar
korinterne13 Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 Thea linnea ! Tror du satan står bak dette? http://www.youtube.com/watch?v=jYZWFgZN-FQ&list=QL&feature=BF Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 (endret) Thea linnea ! Tror du satan står bak dette? http://www.youtube.com/watch?v=jYZWFgZN-FQ&list=QL&feature=BF Det åpna veldig "stort" altså med store påstander, det mest unektelige miraklet osv. Men dette er det samme sprøytet som alle andre slike historier. Det er bare to mennesker som prater sammen og påstår ting. Ingen faktiske dokumenter, ingen av legene som hadde jobbet med henne, ingen bekjente eller tidligere medarbeidere som bekrefter hennes situasjon, ingenting annet enn to personer som sitter og benytter språket fritt. Skulle dette vært bevis for mirakel, ikke bare en reklamefilm for å selge bøker, så skulle historiebiten vært på under et minutt. Etterfulgt av legene o.l. som hadde jobbet på henne før og som burde være minst like overrasket som forfatteren ønsker at publikum skal bli, over at hun hadde blitt helt frisk igjen av fysisk kontakt med en tilfeldig person, sammen med uredigert film fra selve healing, osv. Deretter burde healeren gått løs på alle i lignende situasjon som henne, og kurere dem alle. Har denne typen mennesker virkelig slike evner så burde de være kjernen i alle sykehus, og det burde være det første som blir prøvd på alle som innlegges, siden alt som skal til er håndspåleggelse og noen få ord. Tenk på hvor mye samfunnet kunne spart på behandling av kroniske lidelser og dødelige sykdommer. Deretter alt sykefraværet vi kunne bli kvitt ved å slippe å vente på behandlinger. Endret 15. oktober 2010 av KarlRoger Lenke til kommentar
korinterne13 Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 Jeg respekterer at du mener hun lyver, men jeg må si jeg tviler på at hun sitter der og vitner falskt på amerikansk tv, med slekt, venner og bekjente som tilskuere. Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 (endret) Jeg respekterer at du mener hun lyver, men jeg må si jeg tviler på at hun sitter der og vitner falskt på amerikansk tv, med slekt, venner og bekjente som tilskuere. I did not.... bla bla bla Endret 15. oktober 2010 av Tenklitt 2 Lenke til kommentar
korinterne13 Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 Ho ho! ok,jeg glemte sigarmannen. Men tror dere ærlig talt at historien til Delores Winder er løgn? Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Ja. Det kommer ikke noe informasjon som i det hele tatt hinter til at hun led av en alvorlig lidelse som ble kurert i det øyeblikk hun gikk til en healer. Dette er ikke noe mer troverdig enn om jeg skulle si at inntil i går hadde jeg 6 tær på hver fot, da jeg ba til Uranus mens jeg danset macarena og ble kvitt de ekstra. Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Har ikke lest noen bemerkning nei. Jesus er den perfekte modell for kristne. Han sier at de som tror på ham skal gjøre det samme som ham, ja også større ting. Det å si at dette bare dreier seg om åndelig helbredelse er helt nytt for meg og kan ikke finne noe i bibelen som tyder på det. Kan heller ikke finne noe om at den sataniske åndeverden helbreder syke slik du antyder. Har du aldri lest apostlenes gjerninger? Den hellige ånd er den samme i dag som da! hvor står dette? Jeg trodde jeg hadde en grei bibel forståelse.Tidligere i uka la jeg inn min frustrasjon over min svigermor her i forumet-som jeg har kommet frem til frustrerer meg likemye fordi jeg ikke klarte selv å akseptere meningene hennes som jeg mener er så viktig ,som at jeg begynner og tvile på kristendommen-hun regner nok selv med det har motsatt effekt,men det har ikke det...Jeg er ikke ateist men tydligvis heller ikke kristen da jeg visst har missforstått det meste-hva er jeg da? Har ingen planer om å starte en ny menighet hehe-da jeg mener det er litt av problemet i verden-trenger bare litt opplysninger her.måtte vi alle vert enige for å vere i samme menighet så hadde det vert en menighet per person.. Lenke til kommentar
Sarah78 Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 Kan jeg få ta opp en annen ting jeg synes er trist i sammenhengen med at noen tror man kan bli helbredet av bønn.Jeg har en lidelse som er ganske alvorlig-den er kronisk og arvelig.Min svigermor tror jeg er syk fordi jeg ikke er god nok for gud-spesielt siden hun ber for meg og han ikke gjør meg frisk så må det være slik at jeg får som fortjent. Men jeg har prøvd å forklare for henne at sykdommen min har en fysisk årsak-jeg synest ikke synd i meg selv og klarer fint å hanskes med dette.Jeg har lert mange ting om mennesker -følelser og samfunnet og ikke minst meg selv i denne sykdomsprosessen .hun sjønner ikke at jeg ikke ser på dette som værre en en fysisk ting.Ok det er kansje personligheten hennes som gjør henne så dramatisk,men slike ting sårer meg. Viss hun sier hun har bedt for meg en gang til så smeller det her. Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 (endret) Kan jeg få ta opp en annen ting jeg synes er trist i sammenhengen med at noen tror man kan bli helbredet av bønn.Jeg har en lidelse som er ganske alvorlig-den er kronisk og arvelig.Min svigermor tror jeg er syk fordi jeg ikke er god nok for gud-spesielt siden hun ber for meg og han ikke gjør meg frisk så må det være slik at jeg får som fortjent. Men jeg har prøvd å forklare for henne at sykdommen min har en fysisk årsak-jeg synest ikke synd i meg selv og klarer fint å hanskes med dette.Jeg har lert mange ting om mennesker -følelser og samfunnet og ikke minst meg selv i denne sykdomsprosessen .hun sjønner ikke at jeg ikke ser på dette som værre en en fysisk ting.Ok det er kansje personligheten hennes som gjør henne så dramatisk,men slike ting sårer meg. Viss hun sier hun har bedt for meg en gang til så smeller det her. Jeg tror jeg kjenner ett par slike som din svigermor Kan være gode mennesker, men man kan bli lett kvalm at visse kristne.. Står på søndagsmøter og smiler med det falskeste smilet du kan forestille deg. Selv er de jo så fantastiske, men finner alltid feil med det andre gjør "åh, jeg tror han Gustav røyker.. det luktet røyk av ham" Hvor står det i bibelen at det er synd å røyke liksom?? Står at kroppen er ett tempel, men da er det vel minst like galt at en tjukk predikant spiser bløtkake? Er jo minst like ødeleggende som en røyk vel? Fint å se at du begynner å bli usikker i troen din - det er første steg i å innse at du er blitt lurt hele livet Edit: lurt til å tro at det finnes en Gud mener jeg Endret 20. oktober 2010 av Tenklitt Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 20. oktober 2010 Del Skrevet 20. oktober 2010 (endret) Jesus er den perfekte modell for kristne. Han sier at de som tror på ham skal gjøre det samme som ham, ja også større ting. 10.000-kronersspørsmålet: Og hva drev Jesus med etter han ble døpt, ja i tre og et halvt år …? Ser du sammenhengen i hva han gjorde på fulltid både før og etter han stod frem som Messias? Hvis du forstår hvor jeg vil hen, hva skal altså de kristne i dag gjøre? Endret 20. oktober 2010 av Ishq Lenke til kommentar
korinterne13 Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2010 Jesus er den perfekte modell for kristne. Han sier at de som tror på ham skal gjøre det samme som ham, ja også større ting. 10.000-kronersspørsmålet: Og hva drev Jesus med etter han ble døpt, ja i tre og et halvt år …? Ser du sammenhengen i hva han gjorde på fulltid både før og etter han stod frem som Messias? Hvis du forstår hvor jeg vil hen, hva skal altså de kristne i dag gjøre? Det er veldig enkelt: Han forkynte Guds ord, og demonstrerte den hellige ånds kraft. Lenke til kommentar
korinterne13 Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2010 Jesus er den perfekte modell for kristne. Han sier at de som tror på ham skal gjøre det samme som ham, ja også større ting. 10.000-kronersspørsmålet: Og hva drev Jesus med etter han ble døpt, ja i tre og et halvt år …? Ser du sammenhengen i hva han gjorde på fulltid både før og etter han stod frem som Messias? Hvis du forstår hvor jeg vil hen, hva skal altså de kristne i dag gjøre? Det er veldig enkelt: Han forkynte Guds ord, og demonstrerte den hellige ånds kraft. .. det skal vi også gjøre fordi vi også har fått den hellihe ånd i pant. Lenke til kommentar
korinterne13 Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2010 Kan jeg få ta opp en annen ting jeg synes er trist i sammenhengen med at noen tror man kan bli helbredet av bønn.Jeg har en lidelse som er ganske alvorlig-den er kronisk og arvelig.Min svigermor tror jeg er syk fordi jeg ikke er god nok for gud-spesielt siden hun ber for meg og han ikke gjør meg frisk så må det være slik at jeg får som fortjent. Men jeg har prøvd å forklare for henne at sykdommen min har en fysisk årsak-jeg synest ikke synd i meg selv og klarer fint å hanskes med dette.Jeg har lert mange ting om mennesker -følelser og samfunnet og ikke minst meg selv i denne sykdomsprosessen .hun sjønner ikke at jeg ikke ser på dette som værre en en fysisk ting.Ok det er kansje personligheten hennes som gjør henne så dramatisk,men slike ting sårer meg. Viss hun sier hun har bedt for meg en gang til så smeller det her. Her er det masse om emnet: http://www.bibelundervisning.com/undervisning-pa-mp3/158-mp3-helbredelse.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå