korinterne13 Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Jesus er fremdeles den samme! 1 Lenke til kommentar
soulless Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Jeg blir overbevist den dagen jeg ser helbreding av en amputert mann. Inntil da hjelper det ikke med en dread lock kristen mann på gatene i las vegas. Seriøst, dette lukter oksebæsj lang vei.. Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) Så hva var det vi skulle se i det klippet? Lettpåvirkelige mennesker og løgnere? Greit nok, hvis Bibelen teller som bevis, så er dette også godt nok. Men det eneste dette klippet inneholder er påstander. Edit: Og som jeg tenkte. Det klippet tillater ikke kommentarer (dvs. krever godkjenning). Enda en som er redd for tilbakemeldinger og ikke kan forsvare sitt budskap. Endret 14. oktober 2010 av KarlRoger Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Jeg har tre armer --- Jeg kan bevise at jeg har tre armer, fordi det står over at jeg har det! Lenke til kommentar
korinterne13 Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2010 Jeg er ikke ute etter å bevise noe. Bibelen hverken kan eller skal bevises. Man blir frelst ved tro, ikke viten. Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Jeg er ikke ute etter å bevise noe. Bibelen hverken kan eller skal bevises. Man blir frelst ved tro, ikke viten. Hvis man ikke tror da? Hva gjør man? Lenke til kommentar
KarlRoger Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) Jeg er ikke ute etter å bevise noe. Bibelen hverken kan eller skal bevises. Man blir frelst ved tro, ikke viten. Jeg prøver å holde meg i nærheten av det å være mer vennligsinnet ovenfor troende. Men dette er et diskusjonsforum. Første post inneholder i seg selv ikke en problemstilling som kan diskuteres, så utgangspunktet blir innholdet i videosnutten. Den kommer med påstander om helbredelse. Det eneste vi kan diskutere utifra det er; blir disse personene virkelig helbredet, og i så fall, hvordan? Har han et kontor jeg kan besøke og få fjernet nærsyntheten min? Kan folk med parkinsons, kreft eller MS få gjort det samme? Hva er begrensningene? Hvorfor er det begrensninger? Er ikke Gud allmektig? Hvorfor trenger han å gjøre jobben sin gjennom en healer? Kan han ikke bare kurere alle som spør pent? Kan han ikke bare slutte å gjøre folk syke til å begynne med? Hvorfor blir vi syke? Er det vår skyld at vi blir syke? Hva har et barn som blir født med en sykdom gjort for å fortjene det? Hvorfor dør noen barn før de i det hele tatt har evnen til å forestille seg noen gud? Endret 14. oktober 2010 av KarlRoger 1 Lenke til kommentar
korinterne13 Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2010 Mitt tips er les bibelen. Begynn med Johannes evangelium, fortsett i apostlenes gjerninger og romerbrevet. Den som leter, han skal finne. Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Mitt tips er les bibelen. Begynn med Johannes evangelium, fortsett i apostlenes gjerninger og romerbrevet. Den som leter, han skal finne. Jeg fant ikke.. lest i 20 år. Må være noe galt med meg da, siden Jesus ikke synes jeg var god nok, siden han unnlot å la meg finne ham da jeg som ærlig 10 åring lå i sengen på kvelden og leste bibelen og ba? Lenke til kommentar
NavStar22 Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Jeg fant ikke.. lest i 20 år. Må være noe galt med meg da, siden Jesus ikke synes jeg var god nok, siden han unnlot å la meg finne ham da jeg som ærlig 10 åring lå i sengen på kvelden og leste bibelen og ba? Frustrasjonen din virker berettiget tenklitt, og skjønner deg godt. Er ofte frustrert over det samme hvorfor Gud hvis han finnes skal virke så fjern. Men jeg gir ikke opp å søke Gud. Og kjenner mange som har opplevd sterke ting med Gud. Skjønner at det er vanskelig å tro på helbredelser hvis man ikke har sett det selv eller opplevd det selv. MEn hvis helbredeser ikke skjer, hvorfor er det så mange som hevder de blir helbredet og blir revet helt med, hvis det ikke er noen ting. Har sett helbredelser mange ganger selv, som jeg ikke tviler på er ekte, med folk som aldri ville latet som de ble helbredet. Folk som i utgangspunktet ikke tror noe på helbredelse og Gud, men allikavel blir helt forbløffet over at det skjer. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Jeg fant ikke.. lest i 20 år. Må være noe galt med meg da, siden Jesus ikke synes jeg var god nok, siden han unnlot å la meg finne ham da jeg som ærlig 10 åring lå i sengen på kvelden og leste bibelen og ba? Frustrasjonen din virker berettiget tenklitt, og skjønner deg godt. Er ofte frustrert over det samme hvorfor Gud hvis han finnes skal virke så fjern. Men jeg gir ikke opp å søke Gud. Og kjenner mange som har opplevd sterke ting med Gud. Skjønner at det er vanskelig å tro på helbredelser hvis man ikke har sett det selv eller opplevd det selv. MEn hvis helbredeser ikke skjer, hvorfor er det så mange som hevder de blir helbredet og blir revet helt med, hvis det ikke er noen ting. Har sett helbredelser mange ganger selv, som jeg ikke tviler på er ekte, med folk som aldri ville latet som de ble helbredet. Folk som i utgangspunktet ikke tror noe på helbredelse og Gud, men allikavel blir helt forbløffet over at det skjer. Joda har sett det selv. Peter Popoff helbredet jo tusenvis av mennesker for alt mulig rart. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Wow, Todd White er jo fantastisk, går ikke ann å ha ett skeptisk øyne til de helbredelsene han gjør her. Du så jo helt klart hvordan hun dama ble kvitt nyresteinen sin, og hvordan ryggen til han ene plutselig var bra og hvordan han kunne røre tærne sine. Halleljua. Jeg blir regelrett lei meg over at folk tar dette for god fisk, unnskyld at jeg sier det TS, men man har huet rimelig langt oppi ræva hvis man tror på det som skjer i den videon din. Hvorfor er det en hel haug av leger på sykehuset i Las Vegas, denne mannen kunne jo fikset alle som lå der i løpet av ett par timer... Trenger tydeligvis ikke være kristen for at det skal virke heller, han gitarkameraten der hyler jo ut i god kristen ånd; "What the fuvk". Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 ... tør påstå at ingen har 2 nøyaktig like lange ben. Du kan jo prøve: Stå midt på en fotballbane, lukk øynene og sett deg et mål utenfor banen du skal prøve å gå til. Skal nesten garantere at du vil gå i en bue eller kanskje t.o.m sirkel. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 ... tør påstå at ingen har 2 nøyaktig like lange ben. Du kan jo prøve: Stå midt på en fotballbane, lukk øynene og sett deg et mål utenfor banen du skal prøve å gå til. Skal nesten garantere at du vil gå i en bue eller kanskje t.o.m sirkel. Enkelt: Det er bare å gå over en snø dekket parkerings plass mens du sikter mot noe på utsiden av parkerings plassen og går så rett du kan mot det.... Har til gode å se helt rette spor etter noen enda jeg... Men det er sant som du sier, ingen har helt like lange ben... Bortsett fra de som har fått kappet dem av i lik høyde da, men de klarer jo ikke helbrederen å gjøre noe med, for det blir for avansert for guden eller noe slikt... Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Jeg blir overbevist den dagen jeg ser helbreding av en amputert mann. Inntil da hjelper det ikke med en dread lock kristen mann på gatene i las vegas. Seriøst, dette lukter oksebæsj lang vei.. Jeg også med det kravet at hode skal være det som er amputert, den dagen noen legger hånda på nakke stubben og et hode vokser ut, skal jeg bli overbevist. Lenke til kommentar
Tenklitt Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 ... tør påstå at ingen har 2 nøyaktig like lange ben. Du kan jo prøve: Stå midt på en fotballbane, lukk øynene og sett deg et mål utenfor banen du skal prøve å gå til. Skal nesten garantere at du vil gå i en bue eller kanskje t.o.m sirkel. Enkelt: Det er bare å gå over en snø dekket parkerings plass mens du sikter mot noe på utsiden av parkerings plassen og går så rett du kan mot det.... Har til gode å se helt rette spor etter noen enda jeg... Men det er sant som du sier, ingen har helt like lange ben... Bortsett fra de som har fått kappet dem av i lik høyde da, men de klarer jo ikke helbrederen å gjøre noe med, for det blir for avansert for guden eller noe slikt... Det er jo litt betenkelig at Gud har en forkjærlighet av å helbrede bein med forskjellig lengde.. Er bein med forskjellig lengde ett utbredt problem forresten? "jeg er uføretrygdet grunnet ene beinet er 3 cm kortere enn det andre.. f*en ta alt, bare Gud kan helbrede meg" Hvorfor snakker vi hele tiden om bein som vokser noen CM, men aldri en amputasjon? Tror ikke engang jeg kjenner noen som kjenner noen som kjenner noen som har store problemer med forskjellig beinlengde i det hele tatt... Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Så lenge det finnes lettlurte fjols, vil det finnes folk som vil tjene penger på de. Jeg er rimelig sikker at at de aller fleste som driver med "helbredelser" tjener penger på dette. Leeroy Jenkins er ett godt eksempel, mannen selger sitt eget hellig vann over nett, kjører seminarer som sikkert er svindyre og jeg regner med at mannen gnir seg i henda hver eneste gang salen runger i med ett amen når han "helbreder". Ser ingen forskjeller på disse helbrederne og feks pengekopiereren fra Nigeria som tjente en halv million på de idiotene i Ålesund. Det er lureri med økonomiske motiver for egen vinning, og det går så det suser fordi folk legger all kritisk sans og fornuft på hylla. Lenke til kommentar
TheaLinnea Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Da apostelen Paulus’ venn Timoteus ble syk, anbefalte ikke Paulus håndspåleggelse, men han anbefalte bruk av vin som medisin. (1. Tim. 5: 23) Hvorfor? Fordi de første kristne ikke betraktet helbredelsens nådegave som medisinsk behandling. De hadde heller ikke fått i oppdrag å ta seg av menneskehetens fysiske helse den gang. I likhet med Jesus var de forkynnere. Jesus forklarte Pontius Pilatus hva som var hans viktigste hensikt i livet, da han sa: «For å vitne om sannheten er jeg født, og derfor er jeg kommet til verden.» — Joh. 18: 37. Hva skulle da helbredelsene være til? Jo, sammen med de andre miraklene var de et tegn. De beviste at det kristne budskap virkelig kom fra Gud, at det var «sannheten». Apostelen Paulus viste dette da han skrev: «Hvordan skal da vi slippe unna dersom vi ikke bryr oss om den frelse som er så mye større? Den ble først forkynt av Herren og siden stadfestet for oss av dem som hadde hørt ham. Også Gud har gitt den sitt vitnesbyrd, gjennom tegn og under og mange slags kraftige gjerninger.» (Hebr. 2: 3, 4) Det som var av betydning, var derfor budskapet om frelsen, ikke miraklene. Miraklene viste bare at budskapet var sant. Så snart det var slått fast at budskapet var sant, og at Gud brukte den kristne menighet, var det ikke lenger behov for åndens mirakuløse gaver, gaven å helbrede innbefattet. — 1. Kor. 12: 27 til 13: 8. Men hva med de påståtte mirakler som skal ha funnet sted i Jesu navn? Jesus sa selv at mange skulle si til ham: «Herre, Herre! Har vi ikke profetert ved ditt navn, og drevet ut onde ånder ved ditt navn, og gjort mange mektige gjerninger ved ditt navn?» Og hva svarte han? «Bort fra meg, dere som gjør urett!» Jesus benektet ikke at det ville bli utført mektige gjerninger. Men de ville ikke bli utført ved hans myndighet, ’ved hans navn’. De ville bli utført av en annen makt, og derfor var de ’urette’. — Matt. 7: 21—23. Om virksomheten til sine sanne etterfølgere sa derimot Jesus: «Evangeliet om riket skal forkynnes i hele verden til vitnesbyrd for alle folkeslag.» Han sa også: «Gå . . . gjør . . . disipler, idet dere . . . lærer dem.» Ja, vitnearbeidet i dag skulle bestå i forkynnelse og undervisning, ikke i mirakler, for eksempel helbredelser. — Matt. 24: 14; 28: 19, 20. Lenke til kommentar
korinterne13 Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 1.Korinterbrevet 12 sier veldig klart at noen får nådegaven å helbrede. Jakobs brev 5 også. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 1.Korinterbrevet 12 sier veldig klart at noen får nådegaven å helbrede. Jakobs brev 5 også. Og siden de påstandene står der så er det automatisk slik at dette medfører sannhet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå