dem1god Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 (endret) Har et relativt stort problem med min Acer Aspire AS3810TZ. Den siste uken har jeg forsøkt gjentatte ganger å få til gjenoppretting ettersom maskinen går utrolig tregt - hvor den ofte henger seg opp og bruker alt over 10 minutter å få startet opp. Gjenopprettings under boot funker ikke, og skjermen blir helt svart. Det funker heller ikke å kjøre recovery via Windows eller minnepenn, og siden jeg er i Afrika får jeg ikke lastet ned Windows 7 til en disk. Jeg har forøvrig repair-disken til Windows 7 som jeg lastet ned, men denne finner ingen feil. Samme gjelder under hardware-feilsøking. Eneste løsning slik jeg ser det er å få ryddet opp i pcen og forhåpentligvis få gjenopprettet Recovery-filene slik at jeg dermed kan få kjørt dette under oppstart. Noen som har noen tips til antivirus jeg kan laste ned gratis for å få fjernet slike type feil? Alternativer til å få gjenopprettet til fabrikkstandard er også tatt i mot med takk, om det er noen jeg har oversett. Acer kunne forøvrig ikke hjelpe meg siden de mente jeg hadde gjort alle mulige steg selv, og kom med forslag om å sende den inn til service. Det er og blir siste utvei, ettersom dette tar opp til 3-4 uker. Takk på forhånd. Endret 13. oktober 2010 av dem1god Lenke til kommentar
dem1god Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 Antivirus var forøvrig ikke mye til hjelp, da det ikke fant noen infiserte filer. Noen løsninger på dette? Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 16. oktober 2010 Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Les/ følg denne, https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=691246 og post i denne https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=131 tråden. Ellers går det heftige diskusjoner på hva som er bra, men har selv hatt bra hell med www.avira.com Endret 16. oktober 2010 av drbuggs Lenke til kommentar
dem1god Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2010 Gjør dette nå. Til info så starter altså maskinen, men det går utrolig tregt fra tid til tid. Alle recoveryfunksjoner funker ikke, og jeg får beskjed om at det ikke kan utføres. Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Hmm kan være maskinvare feil, f.eks. harddisk, men best å sjekke for virus først før en legger ned masse arbeid i å sjekke hardware. Lenke til kommentar
Qman321 Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Kan jo håpe på software feil, men minner også litt om en hdd som holder på å sier takk for seg. Lytt etter nye lyder. Stopper den opp mens du jobber med den også? Åpner en mappe, starter et program eller lignende? Tvi tvi. Q Lenke til kommentar
dem1god Skrevet 17. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2010 Den henger seg opp ofte mens jeg kjører flere prosesser - samme er det om jeg skifter mellom flere program som er åpne. Men den kan være perfekt i en periode, mens den i en annen periode går i hastighet som ikke engang var godkjent i steinalderen. Jeg har forøvrig overvåket prosessene over lang tid, og selv om pc henger seg så bruker den ikke mye av ram eller prosessoren. Når det angår trojaner, malware og virus så er dette sjekket med alle gode forslag. Derfor har jeg utelukket dette nå. Lenke til kommentar
Qman321 Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Skann HDD for feil, sjekk med produsent hvilket program som anbefales (type SMART). Har sett tilsvarende symptomer på en døende HDD. Q Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå