Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med gjenoppretting

Anbefalte innlegg

Har et relativt stort problem med min Acer Aspire AS3810TZ. Den siste uken har jeg forsøkt gjentatte ganger å få til gjenoppretting ettersom maskinen går utrolig tregt - hvor den ofte henger seg opp og bruker alt over 10 minutter å få startet opp. Gjenopprettings under boot funker ikke, og skjermen blir helt svart. Det funker heller ikke å kjøre recovery via Windows eller minnepenn, og siden jeg er i Afrika får jeg ikke lastet ned Windows 7 til en disk. Jeg har forøvrig repair-disken til Windows 7 som jeg lastet ned, men denne finner ingen feil. Samme gjelder under hardware-feilsøking.

Eneste løsning slik jeg ser det er å få ryddet opp i pcen og forhåpentligvis få gjenopprettet Recovery-filene slik at jeg dermed kan få kjørt dette under oppstart. Noen som har noen tips til antivirus jeg kan laste ned gratis for å få fjernet slike type feil?

Alternativer til å få gjenopprettet til fabrikkstandard er også tatt i mot med takk, om det er noen jeg har oversett. Acer kunne forøvrig ikke hjelpe meg siden de mente jeg hadde gjort alle mulige steg selv, og kom med forslag om å sende den inn til service. Det er og blir siste utvei, ettersom dette tar opp til 3-4 uker.

Takk på forhånd.

Endret av dem1god
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den henger seg opp ofte mens jeg kjører flere prosesser - samme er det om jeg skifter mellom flere program som er åpne. Men den kan være perfekt i en periode, mens den i en annen periode går i hastighet som ikke engang var godkjent i steinalderen. Jeg har forøvrig overvåket prosessene over lang tid, og selv om pc henger seg så bruker den ikke mye av ram eller prosessoren.

Når det angår trojaner, malware og virus så er dette sjekket med alle gode forslag. Derfor har jeg utelukket dette nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...