Brysom Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Først, usikker på om dette er i riktig kategori - hvis feil, fint om Admin flytter til rett sted. Vi har et tilfelle der en har levert meldekort én uke for sent (dvs to uker etter endt meldeperiode). Dette har resultert i trekk i dagpenger på én uke. Etter å ha finlest sidene til NAV om meldekort har jeg funnet følgende som må ligge til grunn for dette trekket. Sender du meldekortet for sent, vil du få trekk i neste utbetaling tilsvarende det antall dager meldekortet kom for sent. Siste frist for å sende meldekortet uten å få trekk i neste utbetaling, er kl. 23.00 mandag en uke etter du skulle ha sendt kortet. Dette ligger under emnet "Mer om Elektronisk Meldekort", og ikke under informasjon om meldekort. Er det andre som har opplevd et slikt trekk? Jeg synes dette er svært urimelig, og finner det merkelig at NAV kan trekke penger på denne måten. Det er ikke samsvar mellom handling og "straff" i det hele tatt. Et riktig forhold ville være at dagpengene ble hold igjen til meldekort var på plass - ikke at det ble strøket. Håper på tilbakemelding på dette. Mvh Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Det er vanlig praksis hos NAV å gjøre dette. Du lærer fort at meldekortet sendes når det skal på den måten. Det er bare å lage en repeterende avtale på telefonen din annenhver lørdag så glemmer du ikke det noe mer. Ang. spørsmålet ditt så kommer det helt ann på saksbehandleren du har om du får fikset den uka det er snakk om her, min saksbehandler er veldig grei å fikser alt for meg også feil utfyllt meldekort. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Tråden omhandler ikke forbrukerretslige problemstillinger og er feilpostet. Tråden er derfor flyttet til Juss, eventuelle reaksjoner på modereringen gjøres på pm. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Urimelig eller ikke, det står i folketrygdloven § 4-8. Ta det opp med politikerne. Dersom du har hatt en rimelig grunn for å sende meldekort for sent vil du kunne påklage saken og be om uredusert utbetaling. "Rimelig grunn" tolkes veldig strengt - det skal mye til for at det er rimelig for en frisk og oppegående fyr å unnlate å sende meldekort. Nei, glemsomhet er ikke rimelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå