Kjeltring Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 (endret) hey, Sliter litt med pcen min. Lurer på om psu'en er for liten. Får installert W7. Men så, etter eg har installert GPU drivere kommer eg ikkje forbi Startupen før skjermen blir svart. Setup: AMD Phenom II X3 2.8GHZ B Asus m4a785td-v evo 4x Corsair 1gig DDR3 1800mhz brikker XFX radeon HD 5750 512 mb Antec earthwatt 500w Samsung 750gb disk Hadde problemer med ram'en, pcen frøs veldig ofte.. Men det viste seg at de originale bios settingsene gav ram'en for lite volt. Endret 13. oktober 2010 av Mental87 Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 Strømforskyningen skal være stor nok for å drive det systemet. Lenke til kommentar
3rd_SQD Skrevet 15. oktober 2010 Del Skrevet 15. oktober 2010 hey, Sliter litt med pcen min. Lurer på om psu'en er for liten. Får installert W7. Men så, etter eg har installert GPU drivere kommer eg ikkje forbi Startupen før skjermen blir svart. Setup: AMD Phenom II X3 2.8GHZ B Asus m4a785td-v evo 4x Corsair 1gig DDR3 1800mhz brikker XFX radeon HD 5750 512 mb Antec earthwatt 500w Samsung 750gb disk Hadde problemer med ram'en, pcen frøs veldig ofte.. Men det viste seg at de originale bios settingsene gav ram'en for lite volt. Høres veldig ut som at du fortsatt har RAM problemer. Kjør memtest på en og en brikke, for å utelukke def brikke. Personlig ville jeg også satt timings manuellt. (Evt slakket litt, hvis du har lav timings) Nå er jeg ikke så godt kjent med AMD og DDR3 og hvordan 4 brikker oppfører seg på HK. Bruker selv Corsair brikker på 1600MHz, men siden jeg kjører 4 brikker måtte jeg ned på 1333MHz for å få stabilitet. Kjører min CPU på stock 3,2GHz. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå