Gå til innhold

beste måten å føye sammen aluminiums plater

Sinnsro

Anbefalte innlegg

hva er den beste/enkleste måten å føye sammen to alu plater på?

kan jeg myklodde de sammen(hørt at alu bøyer seg veldig lett når det blir varmt) eller kan jeg bruke no stål epoxy av en type(med loctite i kantene kanskje)?

grunnen til at jeg poster her er jo selfølgelig fordi jeg driver å lager en vannblokk av alu :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, det går an og lodde, men da må du ha et spesielt "alu-lodde-kit" De koster vel sånn ca 400,- sist jeg skjekka.

Det som derimot kan slektes litt på lodding, er gass-sveising som er en grei sak for de som behersker det.

MIG og TIG sveis er jo også bankers.

Men det enkleste er vel å skru et lokk fast. Bruk en O-ring eller pakning i mellom, evt andre smarte stoffer på dyre tuber :wink:

Lenke til kommentar
Joda, det går an og lodde, men da må du ha et spesielt "alu-lodde-kit" De koster vel sånn ca 400,- sist jeg skjekka.

Det som derimot kan slektes litt på lodding, er gass-sveising som er en grei sak for de som behersker det.

MIG og TIG sveis er jo også bankers.

Men det enkleste er vel å skru et lokk fast. Bruk en O-ring eller pakning i mellom, evt andre smarte stoffer på dyre tuber :wink:

hva er det det alu kittet inneholder da? har mest sannsynlig tilgang til det på jobben(har sveiserom der)

Lenke til kommentar

gubben på jobben anbefalte meg å bruke vanlig loddetinn, da spurte jeg også om det ville bite på alu, og han sa igjen at det ikke sku være no problem. kanskje han ikke er helt i området sitt når det gjelder alu :roll:

men uansett så kjøper jeg ikke et sånt kit til 3-400 kr hadde det kosta 50 eller.no da kunne jeg gjort det, har nemlig ikke brukt en krone på matrialer osv 8)

motsimegselv edit

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...