Gå til innhold

Mistet den trådløse nett-tilgangen med Siemens Gigaset SE366

Anbefalte innlegg

Plutselig falt nettet ut. Trodde først det var Canal Digital som var ansvarlig da tv-signalet forsvant omtrent samtidig, men dette var ikke tilfelle. Får å komme på nett nå må jeg sette nettverkskabelen som normalt går mellom modem til router, slik at den går fra modem til pc. På oppgavelinjen står det at jeg er koblet på det trådløse nettet(også når jeg trekker ut nettverkskabelen ut fra pc'en). Men da kommer jeg ikke på nett. Når jeg åpner Opera får jeg beskjeden "Could not locate remote server". På routeren lyser lampene "power", "wlan" og "wan"(når nettverkskabelen står i routeren), men ikke "online". Skal ikke denne lyse? Jeg har gått inn på routeren via nettleseren og sett over innstillingene i henhold til riktig oppsett, så det skal være riktig. Jeg har også resatt routeren, uten resultater.

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre? Er det så enkelt som at routeren er defekt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Får å komme på nett nå må jeg sette nettverkskabelen som normalt går mellom modem til router, slik at den går fra modem til pc"

Dette indikerer jo på at det er routeren som er feilkilden her.

Når du sier "resatt router", mener du restartet router (som i koblet ut og inn strømadapteret)?

Eller har du faktisk resatt routeren - og lagt inn alle instillinger på nytt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...