Leifen18 Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Hei, jeg har akkurat kjøpt meg ny PC, men får ikke skjermen til å fungere. Her er kopi av det jeg har kjøpt: 1 Western Digitial Caviar® Green 2TB SATA2, 7200RPM, 64MB, 300 Mb/s 1 Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 6GB, CL9 Kit w/3x ValueRAM 2GB DDR3 1 Gigabyte GA-890GPA-UD3H, S-AM3 -Demo1 AMD 890GX+SB850, ATX, DDR3 , 6xSATA 6Gb, USB3.0, H 1 Antec Skeleton Midi Tower Sølv/Sort Vifter: 1x 92mm Front, 1x 250mm Topp, Multi-Farget 1 AMD Phenom II X4 955 Black Edition Quad Core, 3,2Ghz, AM3, 8MB, 125W, Boxed 1 Chieftec Nitro Series BPS-750C 750W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Modular, 4x 6+2pin P 1 Sony Optiarc DVD±RW burner AD-7703S Slim DVD±R: 8x max, DVD±RW: 8x max, DL, RAM, SATA, Labelflash, Bulk, Black 1 EVGA GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA PCI-Express 2.0, "Superclocked", GDDR5, 2xDVI, native-HDMI, CUDA, 256bit Dette er alt som er på den, bortsett ifra at jeg har bytta DVD-brenner, da slim (I motsetning til hva han på MPX sa) ikke passet i vanlig 5" brønn... Jeg vet jeg hadde problem med dette en gang tidligere, men kan ikke huske hva løsninga var. Jeg har prøvd to forskjellige skjermer, begge med DVI og den ene med HDMI. Begge er prøvd rett i hovedkort, og også HDMI i hovedkort. Den med HDMI har HDMI/DVI/VGA og den andre har bare VGA, men med overgang til DVI. I hovedkortet må VGA eller HDMI brukes. Begge skjermene fungerer på andre PCer. Alle vifter sviver i PCen, inkludert CPU og GPU. Begge har ekstern strømforsyning, så det blir vel ikke en gang påvirket av PSUen? Det er liksom den eneste fellesnevneren, samt HK. Betyr det at HK ikke fungerer? Jeg er nesten helt sikker på at det er noe helt enkelt som jeg ganske enkelt har oversett, men jeg kan ikke finne ut hva det er, uansett hvor mye jeg ser på det. Jeg har sjekket at GPU står ordentlig fast i HK, men det er vel egentlig en ikke-sak, da det ikke fungerer på integrert GPU heller? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Må spør: har du koblet til strømkabelen til GPUen? Noen kort krever 2 stk. Lenke til kommentar
DragonsHeaven Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Hvis du har satt i skjermkortet så pleier ikke hovedkortet å gi ut noe videosignal etter min erfaring, prøv å koble til skjermkablene på utgangen på skjermkortet istedenfor! Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 13. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2010 Begge tingene som er nevnt har jeg prøvd. GPU trenger to PCI-inntak. Har som sagt prøvd å koble begge skjermene til begge utgangene. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 (endret) Vifter og harddisker får strøm uansett om PC'n starter helt opp eller ikke, så selv om de sviver og går, så kan feilen ligge et helt annet sted som du såvidt poengterer. Dobbeltsjekk alt av kabling, som f.eks at 8-pins kontakt til CPU er i. Ellers er det godt mulig en komponent er defekt, men det må det jo litt feilsøking av enkeltkomponenter til for å finne ut av. Endret 13. oktober 2010 av Smirnoff Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Begge tingene som er nevnt har jeg prøvd. GPU trenger to PCI-inntak. Har som sagt prøvd å koble begge skjermene til begge utgangene. PCI-Express bruker kortet ditt....ikke PCI. Satt i feil plass? Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2010 Hei, har satt i PCIE16. Jeg kan ikke finne noen ledige plasser å gjøre noe, utenom to fan sys og noen USB ol. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Dobbeltsjekk at minnebrikkene er 100% satt inn. Klikker inn på begge sider. (Har selv gått i fella der, selv om alt tydet på at det var satt inn riktig) Lenke til kommentar
Leifen18 Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2010 Det var som jeg mistenkte, hovedkortet, venter nå på et nytt hovedkort og håper virkelig at det løser hele problemet ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå