Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvordan få bedre karakterer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981723478

Alltid en fordel å være aktiv i timene, men hvordan du kan få bedre karakter kommer veldig an på læreren også.

De setter sluttkarakteren på forskjellige måter.

Har opplevd de som setter mest på deltagelse i timene, karakter utvikling (om du starter på en 2 og karakteren øker utover terminen jevnt og trutt til en 5 så blir det en 5'er karakterkortet, om du har bare femmere untatt den siste/de to siste prøve(ne) der du får 3, så blir det en 3 på karakterkortet), også er det de som bare ser på prøveresultatene.

Når det gjelder studieteknikk, så ville jeg ha notert aktivt det som blir sagt med stikkord eller korte setninger, ikke nødvendigvis for å lese de senere, men fordi jeg husker lettere det jeg skriver, men det er individuelt hvilken studieteknikk man bruker og passer til...

Vil du ha en bedre norskkarakter, så les litt bøker, bedre gymkarakter - øv mer på det hjemme (styrke/kondisjon), bedre mattekarakter gjør matte.

Det er hardt arbeid som gjelder!

Det går jo an å ta dette opp med de aktuelle lærerne og forklare hvor du selv ønsker å legge deg karaktermessig, så vil de sikkert forklare hva som forventes, og de har sikkert noen studietips på lur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...