Gå til innhold

Er dette en brukbar Pc for gamle mennesker?

Anbefalte innlegg

hei, jeg Driver da å ser etter pc til noen gammle mennesker, å dette burde i utgangspunktet ikke være noe stort problem. Men når jeg kommer til seksjonen for de billige pc-ene er det mye deler jeg ikke kjenner igjen. jeg fant en pc som så helt passe ut, men prosessoren var jeg litt skeptisk til. Funker denne bra nokk til at den starter maskina fort og driver basisprogrammer helt smertefrit (word, internett o.s.v) Takk for alle svar :)

- Thorbjørn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den vil vel fungere greit nok til helt enkle basis ting. Personlig ville jeg kanskje vurdert en SSD opp i det hele? Om det kun er snakk om Office, Windows og nettleser skulle vel nesten en 60GB SSD holde for all plassen.

En Intel X-25 Gen 2 80GB koster vel ikke allverden i disse dager.

Det vil samtidig gjøre alt mye mer responsivt av dere bruk og de får følelsen av en superrask PC :)

Med integrert grafikk og så lite minne, så er det ikke alt for mye som kan kjøres, men til nevnte bruksområder vil den vel fungere.

Er i utgangspunktet litt skeptisk til den Atom CPUen.

Endret av Maccan
Lenke til kommentar

Har gamle mennesker bruk for SSD?

Har gamle mennesker bruk for en "state of the art" PC?

Har gamle mennesker bruk for en spill PC?

Vel det er avhengig av du definerer som "gamle mennesker".

Det er bruken, ikke alderen som sier hva som er fornuftig.

Jeg kjenner "unge" mennesker som kunne klart seg med en 10 år gammel treg PC. Jeg kjenner "gamle" mennesker som må ha kraftig og rask maskin til bilde/videoredigering.

Alder er ikke en issue. Det er bruken som styrer hva de bør ha. SSD harddisk er fordyrende. Dermed dukker ect. spesialbehov opp. Jeg vil ikke anbefale SSD til "gamle mennesker". Knapt nok til unge grunnet prisen (selv om jeg selv har flere). Dette på generellt grunnlag.

Lenke til kommentar

Den vil vel fungere greit nok til helt enkle basis ting. Personlig ville jeg kanskje vurdert en SSD opp i det hele? Om det kun er snakk om Office, Windows og nettleser skulle vel nesten en 60GB SSD holde for all plassen.

En Intel X-25 Gen 2 80GB koster vel ikke allverden i disse dager.

Det vil samtidig gjøre alt mye mer responsivt av dere bruk og de får følelsen av en superrask PC :)

Med integrert grafikk og så lite minne, så er det ikke alt for mye som kan kjøres, men til nevnte bruksområder vil den vel fungere.

Er i utgangspunktet litt skeptisk til den Atom CPUen.

ja har sett på en SSD, men det blir i såfall i andre runde :p Ja jeg også var skeptisk til atom prosessoren, det jeg frykta var at den ville dra ned ytelsen til de andre komponentene. For da kan man jo like gjerne kjøpe en som er billigere og har deler på samme nivå :)

Og forresten, takk for svar =D

er selvsagt også åpen for forslag til en anna pc, men den må være stasjonær og helst ikke over 3500 i pris. Max på 4000 :) Har sett på mange acere, da spesielt i veriton og E-machines serien :)

Lenke til kommentar

Har gamle mennesker bruk for SSD?

Har gamle mennesker bruk for en "state of the art" PC?

Har gamle mennesker bruk for en spill PC?

Vel det er avhengig av du definerer som "gamle mennesker".

Det er bruken, ikke alderen som sier hva som er fornuftig.

Jeg kjenner "unge" mennesker som kunne klart seg med en 10 år gammel treg PC. Jeg kjenner "gamle" mennesker som må ha kraftig og rask maskin til bilde/videoredigering.

Alder er ikke en issue. Det er bruken som styrer hva de bør ha. SSD harddisk er fordyrende. Dermed dukker ect. spesialbehov opp. Jeg vil ikke anbefale SSD til "gamle mennesker". Knapt nok til unge grunnet prisen (selv om jeg selv har flere). Dette på generellt grunnlag.

du har helt klart et poeng, Og SSD har bare ligget på planbordet og ikke vært ideelt enda! det er jo i såfall mulig utvidelse. Det du sier om gammle mennesker er også riktig for all del, men her er det snakk om mennesker uten noen behov for rå kraft. Eneste som trengs er rask oppstart og en helt flytende drift ved bruk av basisprogrammer som ja word, internett og muligens en film eller cd i blandt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...