jakoboz Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Moderator får skyte meg hvis jeg la denne tråden feil, men fant ikke på noe bedre Jeg pusser tann som de aller fleste, både på morgningen og på kvelden. Men 10 minutter etter at jeg pussa, kommer det en mårraånde krypende ut av munnen min. Jeg rekker ikke å spise frokost (jeg vet det er det viktigste måltidet, spar meg), kan det ha noe med saken å gjøre? At jeg ikke får bort mårraånden fra natten før? Jeg har ikke penger til å kjøpe tyggispakker til 40kr i uka, men kanskje noe munnskyldevann? Takk for svar Lenke til kommentar
geil Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Bruk tannkrem med sink, og begynn gjerne å bruke tungeskrape. Dritten sitter ofte der. Sjekk også halsen i fall du skulle ha pusspropper som lukter, de er hvite og sitter på mandlene. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Å spise hjelper mot ånden, ja. Da får du vekk gamle bakterier som ligger i munnen og stinker. Lenke til kommentar
jakoboz Skrevet 13. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2010 hjelper det å drekke vann? jeg har opplevd at det har hjulpet litt, men jeg får vondt i magen og diarè 1-2timer senere.. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Bruk SB-12 (kjøpes på apoteket) etter at du har pusset tennene. Lenke til kommentar
SML Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 SB-12 er noe drit som ikke fungerer. Hvis du må bruke munnskyll, bruk Listerine Total Care(den lilla). Koster 80 kroner, får kjøpt den i matvarebutikken. OT: Spis frokost, bruk tannkrem med sink, munnskyll(anbefaler lilla listerine total care), tungeskrape for å fjerne all dritten på tunga(viktig å få med så mye som mulig av det som ligger helt bak ved tunga), og puss tenna etter du har spist. Det er også viktig at tannkjøttet er i god tilstand, hvis ikke kan lukten komme derfra. Dette er hva pappa fikk høre av tannlegen når han oppsøkte dem av samme problem som du har. Lenke til kommentar
jakoboz Skrevet 31. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2010 tusen hjertlig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå