Diskutant Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 (endret) På dette bildet synes jeg fargene var veldig fine, men hvordan får du sånne farger? Har lekt litt rundt i PS, men fant ikke ut hvordan jeg skulle gjøre det.. Og når jeg først er inne på dette bildet, hvordan "smoother" du huden i PS sånn som på dette bildet? Bildet er fra Akam.no (http://www.akam.no/artikler/grunnleggende_fototeknikk/78322) ::::::::::::::::::::::::::::::::: Bilde 2: Hvordan får jeg sånt lys? Endret 13. oktober 2010 av diskutant Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 1 du kan bruke en plugin eller en actions. 2 lys i rette mengde og retning. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 God eksponering, lang erfaring i å utnytte lyset, flink i etterbehandling, altså hele prosessen fra knips til visning...og trening trening trening... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 (endret) Disse fotografene trykker ikke på en knapp i photoshop og publiserer bildet. Du kan "male" med skygger hvis du vet hvordan det vil se naturlig ut. Endret 13. oktober 2010 av Bytex Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Disse fotografene trykker ikke på en knapp i photoshop og publiserer bildet. Du kan "male" med skygger hvis du vet hvordan det vil se naturlig ut. Denne må du forklare nærmere. Lenke til kommentar
cpy Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 kan justere - saturation på kamera eller bildebehandlingsprog. for å få lignende resultat. Lenke til kommentar
OnklD Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Det er nok gjort en del forarbeid ja, gjør et google søk på å photoshoppe modeller e.l så finner du nok en haug med måter å "friske opp", huden på. Når det gjelder fargene kan du prøve å legge til ett sepia layer i ps, husker ikke i farta hvor det ligger, og endre fargene via den for å prøve å gjenskape det lyset. Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 For det første bildet, så er det nok litt overeksponert fra før av, og så har fotografen jobbet med et adjustment layer med curves. For det andre bildet, så jobbet fotografen mye med lyssettingen. Det skal være mulig å få et sånt bilde rett ut av kameraet, kan evt jobbe litt med å øke kontrasten via curves, og fjerne evt rester av rommet rundt modellen. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2010 vel, jeg har ingen behov for å få et sånt bilde direkte fra kameraet, jeg må bare lære meg å få det til i PS :!: Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) Bilde 1 - Nå har vel modellen på bildet ikke akkurat huden til tyngre medisinert husmor med stort sigarettinntak, så den biten ville nok krevet fint lite jobb. Bilde 2 - en batteriblits eller studioblits med paraply eller softboks muligens som er plassert litt ovenfra fra høyre. Men det er vel smartere å lære seg lys og fotografering istedet for å bruke år i PS på redigering for å få det bra. Endret 14. oktober 2010 av JoonGoii Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Nei. Det kjem til å sjå teit ut. Gjer det skikkelig, din late breiflabb. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2010 Nei. Det kjem til å sjå teit ut. Gjer det skikkelig, din late breiflabb. Hvem er lat? Jeg eller Joon? Uansett -ja, bedre å gjøre det bra rett fra kamera, men alt kan gjøres bedre i PS.. Pluss at jeg vil lære PS-teknikkene.. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) alt kan gjøres bedre i PS.. Den der vil du svi for Det er så utrolig mye du ikke kan etterbehandle,og hvis du skal prøve snakkes vi om noen uker Endret 14. oktober 2010 av Nautica Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2010 Heeh! ALT kan bli bedre i photoshop. Det er sant. Svært få fotografer som ikke gjør NOE med bildene.. Men du må være god, for å klare det. Hvilket jeg ikke er... Men er du skikkelig god, så blir alt bedre. Se på Atle J. Goutbeek. Han er ikke så værst, akkurat.. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Alt kan redigeres i etterkant,men et godt utgangspunkt gjør alt lettere. Jeg bruker faktisk noen "presents" i lightroom for og forenkle redigeringen,lærer av det også Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2010 presents? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 presents? Lightroom presents,når det gjelder PS bruker man gjerne plugins/action. Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Du er vel sikkert bare ute etter å diskutere, men jeg tror du også skjønner at jo bedre utgangspunkt du har FØR du trykker på knappen på kamera, og jo bedre du sørger for å fange det lyset som er tilstede i det øyeblikket, jo bedre sjans har du for å få til et godt sluttresultat. Du vil ha med deg så gode RAW-varer som mulig inn i LR/PS eller hva du nå bruker. Det er og blir det beste... Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) (og der gikk diskutant i google og skrev "lightroom present torrent pirate download" Endret 14. oktober 2010 av Bytex Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 14. oktober 2010 Del Skrevet 14. oktober 2010 Heeh! ALT kan bli bedre i photoshop. Det er sant. Svært få fotografer som ikke gjør NOE med bildene.. Men du må være god, for å klare det. Hvilket jeg ikke er... Men er du skikkelig god, så blir alt bedre. Se på Atle J. Goutbeek. Han er ikke så værst, akkurat.. Alle gjer noko, men det du vrøvle om blir veldig mykje. Det er mykje enklare, og gjer eit betre resultat, om du sett opplyset rett npr du tar bilete. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå