BigJaffa Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Saken er så enkel at eg og samboen min har sett gjenferd i eit hus me bur i no. Og eg har lyst til å finne ut kven som har budd her før og slikt om huset. Er det noko nettsider som det går ann å finne slik info eller må eg sjå på bibloteket? Vist det er til nyttig info så ligger huset i Bergen sentrum. PS: Eg orker ikkje noko stor diskusjon om at gjenferd ikkje finnes og bla bla bla. Så ikkje gidd å prøve på det! Lenke til kommentar
salvatore- Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 (endret) Kontakt Åndenes Makt så er gjenferdet ute av huset iløpet av kort tid Fra SPØK til alvor. Gå på ditt lokale bibliotek og dr kan du søke opp adressen i avisårgangene som er det, så finner du helt sikkert opp tidligere personer som har bodd der som har dødd osv Endret 13. oktober 2010 av salvatore- Lenke til kommentar
BigJaffa Skrevet 13. oktober 2010 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2010 Men det er ikkje noko plass på nett? Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Dersom du er heldig, kan det være at en lokalhistorieforening eller andre entusiaster har lagt ut gamle eiendomsmatrikler og folketellinger på nett for den aktuelle kommunen . Noe sentralt register for slike gamle opplysninger har jeg ikke truffet på. Lenke til kommentar
Baranladion Skrevet 18. oktober 2010 Del Skrevet 18. oktober 2010 Er huset veldig gammelt? Uansett så bør kommunen ha alle byggemeldinger, tinglysninger osv liggende. Ta kontakt med kommunen, si gjerne at du trenger byggemeldingen fra da huset er oppført dersom det ikke er altfor lenge sia. Jeg skulle sette inn ett vindu i huset mitt, og fikk da byggetegninger og masse info via kommunen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå