Wassabi Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 (endret) Hei, jeg tenkte å lære matte skritt for skritt. Hva bør man begynne med og hvordan blir rekkefølgen deretter? Vil begynne fra scratch og jobbe meg oppover. Har et bibliotek til rådighet like ved. Endret 13. oktober 2010 av Wassabi Lenke til kommentar
DJ-Stigma Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Hei, jeg tenkte å lære matte skritt for skritt. Hva bør man begynne med og hvordan blir rekkefølgen deretter? Vil begynne fra scratch og jobbe meg oppover. Har et bibliotek til rådighet like ved. Hva slags matte er det snakk om? 2T,2P, S1/S2, R1/R2 ? Lenke til kommentar
operg Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Siden han vil lære på egenhånd er det kanskje snakk om matte utover VGS? I så fall ville kjøpt en god amerikansk eller norsk lærebok og jobbet med oppgavene. Du kan evt. sjekke hvilke bøker universitetene bruker. Lenke til kommentar
wingeer Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 Hei, jeg tenkte å lære matte skritt for skritt. Hva bør man begynne med og hvordan blir rekkefølgen deretter? Vil begynne fra scratch og jobbe meg oppover. Har et bibliotek til rådighet like ved. Kalkulus? Algebra? Grunnskole? Videregående? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 13. oktober 2010 Del Skrevet 13. oktober 2010 (endret) Som wingeer sier kommer det jo veldig an på nivået du sikter deg inn på, men jeg kan anbefale Matematisk Analyse av Knut Sydsæter. Han underviste matematikk for samfunnsøkonomer på Blindern i ca 40 år og boken brukes fortsatt både der og fryktelig mange andre steder. Den starter ganske så basic og blir litt mer avansert etterhvert. Den går riktignok ikke så grundig inn i bevisene, så hvis det er det du er på jakt etter så får du se etter noe annet.. Den er i første rekke rettet mot økonomisk anvendt matte, men er absolutt nyttig for andre, også. Det burde være mulig å finne den på et litt stort bibliotek også. Endret 13. oktober 2010 av the_last_nick_left Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå