Rabble Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 hei vis jeg skal adde tre ting f.eks mobil, hjem og jobb og jeg bare adder to av de men den tredde står der enda hvordan får jeg den bort??? mvh Rabble Lenke til kommentar
Rabble Skrevet 26. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2003 og jeg bruker denne koden Private Sub mnuadd_Click() Dim sTmp As String sTmp = InputBox("Navn:") stmp2 = InputBox("Hjem:") stmp3 = InputBox("Jobb:") stmp4 = InputBox("Mob:") List1.AddItem "Navn: " + sTmp List1.AddItem "Hjem: " + stmp2 List1.AddItem "Jobb: " + stmp3 List1.AddItem "mob: " + stmp4 End Sub Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 hei vis jeg skal adde tre ting f.eks mobil, hjem og jobb og jeg bare adder to av de men den tredde står der enda hvordan får jeg den bort??? mvh Rabble Skjønner ikke helt hva du mener. Er det hvis du prøver å kalle funksjonen mer enn en gang du mener? Hvis det ligger data i lista fra før må du kalle List1.clear() Lenke til kommentar
Rabble Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2003 Jeg mener at når man adder noe så kommer det opp f.eks Jobb: når man ikke skreven eneste ting hvordan fjerner man det?? Lenke til kommentar
b-urn Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Hmmm.. Du kan jo betinge innleggingen av data. Kun legge inn data hvis brukeren har skrevet inn noe via Inputbox()-funksjonen If Trim(sTmp)<>"" Then List1.AddItem "Navn: " + sTmp If Trim(sTmp2)<>"" Then List1.AddItem "Hjem: " + stmp2 If Trim(sTmp3)<>"" Then List1.AddItem "Jobb: " + stmp3 If Trim(sTmp4)<>"" Then List1.AddItem "mob: " + stmp4 Lenke til kommentar
Rabble Skrevet 27. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2003 je det var det jeg tenkte på takk for hjelpen mvh Rabble Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå