Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Hei, skikkelig noob spørsmål, men sånn er det. Har fått bredbånd gjennom et lite, lokalt selskap. Før jeg fikk det kom det sterke hint mot at dette var et bredbånd for surfing, ikke for nedlasting. P2P hastigheten kom de til å holde svært lav. Er dette mulig og hvordan?Hvordan vet de at jeg bruker p2p klienter?Ved hjelp av å pinge meg?Prøvde å blokkere for innkommende ping i firewall, men da koblet internett seg ut med jevne mellomrom. Vil gjerne laste ned, hjelp meg!!!

Pål

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, de kan jo overvåke standardportene på diverse p2p applikasjoner og sette en limit om de så ønsker det, hørtes merkelig ut spør du meg, jeg hadde forska meg frem og tilbake.

Ping har ingenting med dette å gjøre... eneste ping gjør er å sende en request til en node, som deretter noden svarer på (hvis ikke den er satt til annet) for lett å kunne se om utstyret er oppe.. enkelt forklart :p

edit: leif

Lenke til kommentar

Jeg syntes det høres merkelig ut at en nettleverandør kan 'låse' kundenes bruk av linja. Hvis du betaler for en viss hastighet bør du kunne forvente å ha denne hastigheten uavhengig av om du surfer VG eller bruker P2P.

Send evt en mail til forbrukerrådet and saken. Betaler du for en vare har du krav på å få den levert. Problemet er vel i så fall hvis du har skrevet under på en kontrakt hvor dette står spesifisert, men det er i så fall uhyre spesielt av en nettleverandør.

Som en liten notis ang lokale nettleverandører:

Kjøp ALDRI bredbånd av Grimstad KabelTV!! (Men den historien er lang og får vente til en annen dag)

Lenke til kommentar

Ja, hjemmesiden er www.breibandslaget.no -lokalt firma, stiftet på god gammel norsk dugnadsånd :smile:

Har ikke skrevet noen kontrakt m dem, men de nevnte noe om begrensninger på p2p, var vel da snakk om Kazaa.

Vel, takk for hjelpen til alle som svarte!

Pål

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...