paalhenf Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Noen som kan anbefale en grei 19" crt som tar 1600x1200 i 85 Hz? Bør ikke koste noe særlig over 3000 kr. Lenke til kommentar
lenny25 Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Nei huff for noe søppel! Den er en skikkelig møkkaskjerm! Kjøp Samsung Syncmaster 959NF Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Uansett skjerm burde den kunne kjøre 1600x1200 i 100 hz e.l for best mulig skjerm Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Hyundaien som Excalibur referer til er ganske bra sysn jeg. Kanskje den er litt jukseflat, men so? du merker det ikke uansett og skjermen tar liten plass. Bra skjerm til fin pris. Eneste minus er når du f.ex har en ens farget bakgrunn, så ser du av og til noen bølgelinjer på sidene. Men det er bare pirk vil jeg si da. Koster jo bare litt over 1800 på PSdata Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Denne? NEI!! Vi alle vil ha oss frabedt slikt tull!! F910 er MYE bedre!! (Ja, jeg har begge.) Om man i tillegg kjøper seg en sånn kabel med BNC-plugger, så er livet bare nydelig. Superduper, til billig-skjerm å være. http://www.psdata.no/prodSearch.asp?IT=942...lAction=details Og der er link, for ordens skyld. God skjerm, flatscreen altså, og takler 85Hz fin-fint. (I tillegg kan man koble en ordentlig kabel til den, pluss at den ikke ser så jalla ut... Og bildet er far superiour det som er på Q910'en.) Lenke til kommentar
Hrundi V. Bakshi Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Jeg støtter lenny25; kjøp en Samsung Syncmaster 959NF. Har selv hatt en sånn ett halvt års tid og er kjempefornøyd. Er Diamondtron skjerm istedet for "jukseDynaflat" og klarer 1280x1024 i 100Hz og 1600x1200 i 85Hz. Billig er den også, billigste prisen ligger vel på ca 2 800-2 900,- nå? Ett spørsmål; Samsungen har jo BNC tilkoblinger bak. Vil det bli merkbart bedre bildekvalitet ved å bruke en BNC kabel istedet for D-SUB? Har ikke tenkt noe særlig over det før nå, kunne vært verdt å prøve kanskje? (the_ruthless, du bruker tydeligvis BNC...er det mye bedre enn D-SUB?) Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Jeg hadde en 19" LG crt skjerm som kjørte i 1600x1200 85 hz pg med tiden ble det litt slitsomt å se på skjermen,,,jo høyere hz jo bedre opp mot 100 :wink: Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 NEI!! Vi alle vil ha oss frabedt slikt tull!!F910 er MYE bedre!! (Ja, jeg har begge.) Jau, jau, jeg ser "forslaget" mitt vakte følelser hos enkelte. Er vel smak og behag som spiller inn her fordi hvis man leser hard specs (Les. Fakta) er ikke skjermen ille. Seff har jeg ikke den selv, har ingen praktisk erfaring med den, men likte fargene på den og specsa, var for en grunn til at jeg skreiv: Denne? Ja, riktig, med spørsmålstegn (For de som ikke klarer å leser ord på over ~fem bokstaver: ? = spørsmålstegn.) JEG vil ha MEG frabedt slik tull at noen skal komme her å uthenge et forslag som jeg kommer med på denne måten. Da jeg faktisk personlig likte specsa til skjermen. paalhenf spør bare etter en skjerm som er 19" (Om det er synsflaten eller "CRT" størrelse skriver han ingenting om) som takler 1600x1200 @ 85Hz som koster minst mulig (Altså, maks grensa er satt til ~3000NOK, men som en sier her på forumet: Penger trengs til øl også ) Og, hva med noe mer passende argumenter enn (prakt-eksempelet på treffende argumentasjon) Nei huff for noe søppel! Den er en skikkelig møkkaskjerm! Kjøp Samsung Syncmaster 959NF the_ruthless: Hvordan er Hyundaien i det hele tatt? Er den tullete? Bildet litt tullete kanskje? Fortell gjerne =) Merk: Overdreven ironi, eventuell bruk av sarkasme. Ingeting er ment som direkte hån mot enkeltpersoner, men eksempler må gjøres for å statuere fakta! Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Hva med en ViewSonic P 95f+. Kammeraten min har denne, og den er superflat! Kjekt med ultra-bright knappen også. Eneste lille minuset med denne er at det er 2 horisontale tråder som går forran bilderøret og er dermed litt synlig på lyse bakgrunner. Kommer vel av Trinitron eller Daimond bilderøret som er i den skjermen.. :-? Btw, den er anbefalt av hw.no. Lenke til kommentar
bambam Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Den skjermen har jeg sett på selv strupstad, er den noe tess? Erfaringer? Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 For å si det sånn, hvis jeg skulle hatt ny skjerm nå, ville jeg gått for den Viewsonic CRT'en framfor en LCD fra hvilken som helst produsent (kanskje ikke eizo da, men.. Price/performance er viewsonic'en helt konge! Iom at jeg ikke har den selv, og at jeg bare har prøvd den én gang, er det vanskelig å gi et bredt helhetsinntrykk. Selv skulle jeg gjerne hatt 95+ framfor den Nokia'en jeg har idag:) Lenke til kommentar
bambam Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Liten & søt den da Min er garantert værre Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Hey! Get real Min er 19" da.. om du trodde den var 17" el 15" Ser du har handla på IKEA.. pult, søppelbøtte, penneholder osv:) samme her;) Lenke til kommentar
bambam Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 haehaeha, IKEA power Billig og bra... Lenke til kommentar
MDCCLXXVI Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Yup:) hyllene du ser over pc'n min r oxo fra ikea:p hylle:) Lampe fra ikea:) Jessica Alba o yeah! Lenke til kommentar
skyline Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Holder med Lenny25 og mjau samsung 959NF, er en konge skjerm (i forhold til pris) bildet er rett og slett stein bra!! Løp og kjøp! (men ta med deg bil, for denna skjermen er tung!!! 24kg eller no i den dur!!! Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Ett spørsmål; Samsungen har jo BNC tilkoblinger bak. Vil det bli merkbart bedre bildekvalitet ved å bruke en BNC kabel istedet for D-SUB? Har ikke tenkt noe særlig over det før nå, kunne vært verdt å prøve kanskje? (the_ruthless, du bruker tydeligvis BNC...er det mye bedre enn D-SUB?) Sånn umiddelbart merka jeg at bildet ble klarere (skarpere, litt bedre farger) og at jeg ikke hadde sånn ekkel refresh-"bug" nede i høyre hjørne på skjermen. Dog har jeg bare brukt det noen timer... Kan hende det er øynene som føkker med meg. Men om du har pengene å avse til en to meters kabel; Go For It! Onkelen min forklarte det ganske fint... Hvorfor skulle produsenten legge ved en marginalt dyrere (og bedre) kabel ved hver skjerm når de kan spare penger på legge ved en helt grei kabel istedetfor? (10,- spart på til sammen 10 millioner skjermer, f.eks., er ganske mange penger.) Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 the_ruthless: Hvordan er Hyundaien i det hele tatt? Er den tullete? Bildet litt tullete kanskje? Fortell gjerne =) Q910: Litt 3D-følelse av å titte på skjermen. Jukseflat. Ser veldig "space" ut. (Grom design for CS-fjortiser, I'd guess.) F910: Mulighet til å bruke BNC-kabler. (Man kan altså koble skjermen til to ting, i tillegg til at BNC gir bedre bilde enn D-SUB.) Flat. Klarere farger, skarpere, mer behagelig å jobbe med. Og rent visuelt ser den helt OK ut. Om man skal kjøpe en av de to, så er valget helt klart. F910. Prisforskjellen er marginal. (Kanskje er F910 faktisk billigere. Jeg gidder uansett ikke sjekke nå.) Dog, spring og prøv skjermer, om mulig. It's the best thing to do. Og tror nok at når man har budsjett på tre tusen, eller hva det nå var, så er det endel skjermer som nok greier å utklasse HYUNDAI-skjermene litt. Lenke til kommentar
jif-universal Skrevet 27. juni 2003 Del Skrevet 27. juni 2003 Ellers så er jo Targa skjermer bra mht skjerm pr krone. Targa skjermer er jo Samsung skjermer i annen forpakning. Kjøpte en Targa T1996DF1 / F900 skjerm til en kompis med veldig godt bilde og en god farge gjengivelse. Når det gjelder BNC plugger så kan jeg ikke helt skjønne hvordan bilde kan bli bedre så lenge du bruker D-Sub i andre enden. Blir jo det samme som å si at man får S-VHS bilde ved å bruke en overgang fra VHS. Bruker man f.eks en SGI maskin som har BNC plugger ut fra skjermkortet så kan jeg være enig. Eneste det kanskje kan hjelpe på er om D-SUb kontakten går rett ut til 4 separate BNC kabler (dvs ikke som de vanligvis er med kun en kabel og en "spreder" til 4 kabler i enden) Man kan da kanskje merke litt forskjell siden man får mindre induktanse mellom de forskjellige tråd parene i kabelen. Forskjellen du merket vil jeg tro er pga at den nye kabelen var av bedre kvalitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå