Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

DVD-stasjonen virker ikke; utropstegn i enhetsbehandling

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg bruker ikke dvd-stasjonen veldig ofte, men har oppdaget at den ikke virker lenger. Siste jeg brukte den til var å brenne noen bilder over til en dvd.

Nå får jeg ikke kontakt med den, og når jeg ser i enhetsbehandling står det et utropstegn ved enheten, uten at jeg veit hva det betyr. Enheten kalles der for Optiarc DVD RAW AD-5170A ATA Device. Hva skal jeg gjøre nå? Jeg har oppdatert driverne, hva annet skal jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Virker ut som du bruker vista uten servicepack.

Når jeg hadde det problemet, reinstallerte jeg vista på nytt, også installerte sevicepack 1-2 før jeg installerte alt annet, da fikk jeg løst problemet.

Hjelper det ingen ting om du deaktiver enheten i oppgavebehandling også installer enheten på nytt?

I så fall høres det ut som en kjent vista feil.

Lenke til kommentar

Var borti noe lignende en gang. Googlet litt på problemet og fant ut at det var en microsoft windows problem. Måtte inn registry å gjøre noen forandringer.

Kan du si litt mer spesifikt hva du måtte gjøre? Jeg er ikke god på data, så te-skje-metoden fungerer best... :blush:

Bruker forøvrig Windows Vista.

Er en stund siden så jeg husker ikke spesifikt. Men dersom du søker på "microsoft vista cd/DVD drive not detected" så får du nok treff. Da ligger det nok en fremgangsmåte på hvordan du skal gå frem etter teskjemetoden....

Men som det tidligere er skrevet i denne tråden så dersom du ikke har lagt inn servicepack, er det godt mulig at dette fikser problemet.

Endret av chevyz28
Lenke til kommentar

Det står på systemegenskaper at jeg har Servicepack 2, så det virker som de er installert. Vil det hjelpe om jeg oppgraderer til Windows 7? Spiller i grunnen liten rolle for meg hvilket operativsystem jeg bruker.

(bare det ikke tar drepen på WoW da....)

Edit: Nå ser det ut til å være i orden, fant noe som het Fix It på microsoft sine sider.

Endret av Omicron2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...